BasBQ
Beef en Steak

Einde HerQs.. Zoektocht nieuwe thermometer

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
He hoi,

Ik heb na bijna 2 jaar veel plezier helaas gezien dat ??n probe van mijn HerQs Thermometer het begeven heeft.
Het is niet anders, de mooie herinneringen blijven, zo ook de goede ervaringen.

Time to move on..  :((

Omdat hij nog binnen de garantie zat, heb ik de verkoper ingelicht.
Die kan hem niet meer leveren, niet repareren dus het product retour willen en ik mijn geld terug krijg.
Dit was destijds 80 euro.

Ik ga dit maar doen, want heb toch geen andere keus eigenlijk.
Maar ik was altijd erg tevreden over dit product.
Ik zie nu ook dat ze nauwelijks nog te koop zijn, dus wil ook wat naar alternatieven rond dezelfde prijs kijken.

Wat was fijn aan dit product:
  • Bluetooth
  • Meerdere probes direct geleverd
  • Meer dan 2 probes mogelijk
  • makkelijk in gebruik
  • Prima bijgeleverde app

Iemand hier goede of juist slechte ervaringen met soortgelijke producten?
iGrill vind ik meestal wat te prijzig.
Nu zag ik nog merken als inkbird of grill eye?

Ah, ik laat me verassen daar jullie antwoorden.
 
Ik heb een Grilleye pro welke ca. ?100,- kost, daarvoor komt het apparaat standaard met 2 probes.

Ben zeer tevreden over het apparaat, mijn eerste stopte er alleen na 4 maanden mee, wel super netjes opgelost door Vuur en Rook(kreeg direct een nieuwe mee omdat ik een sessie gepland had staan). Enige 2 minpunten vind ik de stabiliteit van de software, dit heeft denk ik vooral te maken met het 2e punt dat de verbinding niet altijd goed is. De WIFI ontvanger is niet echt sterk en het feit dat hij switcht tussen bluetooth en wifi(welk signaal sterker is) maakt het denk ik niet stabieler.

Het meeste zullen ze met firmware updates wel op kunnen lossen. ondanks de bovenstaande punten ben ik er erg blij mee. Voor het aantal probes zou ik m nog een keer kopen, als het er echt maar 2 hoeven te zijn zou ik toch overstappen op iets als de meater. Meater kunnen er ook meer zijn alleen dan wordt het een dure hobby.

de inkbird ibt-4xs is ook wel een leuk geprijsd ding.
 
Ik heb een iGrill2, die heb ik per toeval in de uitverkoop bij de Karwei gekocht voor 57 euro.

Tipje misschien nog.....als je een bankrekening hebt bij ING spaar je zgn. Rentepunten....waardoor je de iGrill ook voordeliger (uit mn hoofd 79 euro) kan kopen icm die punten.

Verder hoor ik wel goede verhalen over Inkbird, maar heb het zelf niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Had dezelfde wensen als jij hebt.

SInds 2 weken heb ik een Inkbird IBT-4XS, heb hem nog niet gebruikt, dat ga ik deze week doen.

Voordeel wat mij betreft van deze meter is dat hij geen losse batterijen heeft, maar via een USB kabel steeds weer opgeladen kan worden.
Er worden 4 probes bij geleverd, 3 kerntemperatuurmeters en een meter voor het rooster (heeft geen punt) incl.  2 rooster clipjes. De app kun je gratis downloaden.
Heb er rond de euro 70 voor betaald.
 
Ik gebruik ook de inkbird met 4 probeer, bevalt mij super goed. Besteld via amazon.de, was hij relatief goedkoop.

https://www.amazon.de/Inkbird-Bluetooth-Thermometer-Smartphone-Temperature/dp/B0771HXF9W
 
Ik zou voor een betere kwaliteit gaan. De apparaten van Thermoworks zijn hier favoriet. Super degelijk binnenkort test ik de Signals, die heeft 4 probes en een app. Nu heb ik de smoke en daar ben ik echt heel blij mee.
 
noskos zei:
Ik zou voor een betere kwaliteit gaan. De apparaten van Thermoworks zijn hier favoriet. Super degelijk binnenkort test ik de Signals, die heeft 4 probes en een app. Nu heb ik de smoke en daar ben ik echt heel blij mee.

Hoe is de smoke met zijn batterijduur? Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Kan me behoorlijk irriteren aan een apparaat waar om de haverklap nieuwe batterijen in moeten. (is natuurlijk ook afhankelijk van gebruik)

Alvast bedankt.
 
noskos zei:
Ik zou voor een betere kwaliteit gaan. De apparaten van Thermoworks zijn hier favoriet. Super degelijk binnenkort test ik de Signals, die heeft 4 probes en een app. Nu heb ik de smoke en daar ben ik echt heel blij mee.

Zo'n smoke heeft dus geen app, maar wel een afstandsbediening.
Wat ik prettig vind aan een app is het gemak van het instellen, in plaats van een beperkt aantal knoppen waarmee ik iets voor elkaar moet krijgen.
Dan blijft de Signals over maar dan hebben we het over een bedrag van 229 USD, dat is nogal heftig aan t budget.
Ik snap dat jij je 'geld wel terug verdiend' met de blogs en wedstrijden etc, ik ben maar een thuis braaier :)
Lijkt mij wat te gek om een meter te hebben die net zo duur is als mijn barbecue.

Oja, kleine toevoeging. waarin merk jij het kwaliteitsverschil waardoor jij het extra geld gerechtvaardigd vind?
 
Ik gebruik de inkbird 6, bevalt mij prima.
Makkelijk in te stellen via de app, erg nauwkeurig. In de watertest kwamen alle 6 de probes op 99 graden.
 
Ik heb een inkbird met 2 probes, ook prima dingetje en niet te duur. Het jammere vind ik alleen dat de grafiekjes niet zo mooi zijn. Het bereik is niet groot genoeg, waardoor je bij een sessie van pak m beet boven de 130 graden geen lijntje meer ziet... ook heb ik de irritante gewoonte om apps meteen na het gebruik af te sluiten op mijn smartphone, wat de grafiek ook reset. Ik zou het leuk vinden om aan het einde van een lange sessie het temperatuurverloop van de bbq terug te kunnen zien, maar dat is me nog nooit gelukt... Ik weet niet of andere thermometers dat beter doen..
 
Juulvh zei:
Ik heb een inkbird met 2 probes, ook prima dingetje en niet te duur. Het jammere vind ik alleen dat de grafiekjes niet zo mooi zijn. Het bereik is niet groot genoeg, waardoor je bij een sessie van pak m beet boven de 130 graden geen lijntje meer ziet... ook heb ik de irritante gewoonte om apps meteen na het gebruik af te sluiten op mijn smartphone, wat de grafiek ook reset. Ik zou het leuk vinden om aan het einde van een lange sessie het temperatuurverloop van de bbq terug te kunnen zien, maar dat is me nog nooit gelukt... Ik weet niet of andere thermometers dat beter doen..
Als ik zo op internet kijk is de app exact hetzelfde als de app voor de HerQs. Je moet wel een waarde instellen dan weet de grafiek wat hij aan moet geven.
Als je de keteltemp wil checken zou je dus moeten instellen 100-150 (voorbeeld) dan houdt de grafiek ook die waardes zien.

Veel positieve geluiden over inkbird, dat doet me goed.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

 
Je hebt gelijk, dat deed ik eigenlijk nooit. Neemt niet weg dat ik steeds de grafiek kwijt ben als ik de app afsluit, maar dat ligt meer aan mezelf.
 
Je vraagt waar ik het verschil in zie? Mijn eerste thermapen, die ik gewoon heb gekocht lang voordat ze hier op de markt waren, doet het na 8 jaar nog steeds gewoon.
De probes zijn bij thermoworks ook na jaren nog steeds verkrijgbaar.

Ik had de inkbird RF thermometer en dat was gewoon een stuk minder in degelijkheid. Bij het lostrekken van het displaystickertje kwam ook een hoek van het display los. Dat plakte daarna wel weer vast, maar dat zegt mij toch wel iets.

Ja, ik ben momenteel in de gelukkige omstandigheid dat ik eea krijg om te testen. Maar als ik zelf koop ga ik voor dingen die degelijk zijn en waar ik lang mee kan doen.

Op termijn is goedkoop, duurkoop.
 
@Rividi71, ik heb nog nooit batterijen hoeven te vervangen. Volgens thermoworks gaan ze zo?n 1800 uur mee. Dat zijn heel wat ribs en pulled porkjes ;)
 
noskos zei:
@Rividi71, ik heb nog nooit batterijen hoeven te vervangen. Volgens thermoworks gaan ze zo?n 1800 uur mee. Dat zijn heel wat ribs en pulled porkjes ;)

Thnx
Dat klinkt goed. Dan gaat ie er zeker komen.

Kwaliteit staat hoog in het vaandel. En een thermometer Is een belangrijk stuk gereedschap bij mijn hobby en moet gewoon goed zijn. De meerkosten van een goede thermometer tov een goedkopere variant Is niet zo groot, afgezet tegen alle andere kosten van het bbq-en.
Maar goed, iedereen heeft een eigen mening en budget. Gelukkig maar. Daardoor Is er keuze.
 
Ik heb al een tijdje de iGrill2 van weber. Ik vind dat de connectie vaak wegvalt. De app is leuk voor de grafiek. Maar de voor ingestelde stukken vlees heb ik nog nooit gebruikt. Stel altijd de bereiken handmatig in en gaan.
Als ik opnieuw zou moeten investeren zou ik een Maverick of Thermoworks kiezen.
 
hier nu een maverick. doet het goed, maar instellen is niet intu?tief en lukt ook niet meer helemaal (knopjes werken vaak niet). Verder is het echt "amerikaans" plastic. maar goed, meten doet het nog.
steek nu gewoon de probe in het vlees en hou zelf de temp in de gaten.
een BT-thermometer is voor mij niet handig vanwege het bereik.
 
noskos zei:
Ik zou voor een betere kwaliteit gaan. De apparaten van Thermoworks zijn hier favoriet. Super degelijk binnenkort test ik de Signals, die heeft 4 probes en een app. Nu heb ik de smoke en daar ben ik echt heel blij mee.

Is de thermoworks signals in NL al te koop? Zoja, waar?
 
Anne is de importeur en hij heeft ze op zijn site staan thermoworks signals

Op de Virtual Weber Bulletin Board stond pas geleden een foto van het display. Daar zit ook een icoontje voor een fan in. Was een teaser voor dingen die gaan komen.
 
Ik kom zojuist een reclame tegen van de cookperfect, ziet er ook wel fancy uit! Meet de kerntemperatuur op 5 punten over de lengte van de probe (wat een voordeel is ten opzichte van alleen aan de punt volgens hen) en ook meteen aan de buitenzijde van de probe, zodat je ook de keteltemperatuur meet. Of het kwalitatief hoogstaand is weet ik niet, maar het oogt mooi en het heeft een hoog gadget gehalte, en daar ben ik ook wel gevoelig voor :) Prijs is ongeveer ?90,- met 1 probe.

Hier een review: https://bbq-helden.nl/review-cookperfect/
 
Terug
Bovenaan Onderaan