BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met de "Slow 'N Sear"?

Ik wilde eigenlijk een smokenator aanschaffen, maar toen zag ik op Amazingribs dat daar de Slow 'N Sear nog beter gevonden wordt: http://amazingribs.com/tips_and_technique/slow_n_sear.html

Ik kan er op dit forum niks over vinden, heeft iemand 'm al eens getest?
 
Een kameraad van me heeft hem besteld. Hij wilde eerst de smokenator maar kwam deze tegen en dat leek hem wel wat. Nog niet binnen, dus nog geen ervaring.
 
Ben benieuwd naar z'n bevindingen!
Dat filmpje van PitmasterX ga ik ff kijken als ik weer ergens WiFi heb (lastig hoor, vakantie )
 
Werkt top is ook via amazon.co.uk te bestellen. Er is inmiddels een verbeterde versie xl te koop. Wel prijzig ivm een smokenator

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

 
He hoi,
(Dit is mijn eerste post dus hoop dat hij een beetje okay is).
Ik heb in juni er een gekocht (via Engeland Amazone had ze nog niet beschikbaar voor Nederland).
Ik heb hem gelijk met mijn weber 57 besteld en had nog nooit echt met een BBQ gewerkt (behalve vlees erop smijten en hopen dat het niet aangebrand of rauw eraf komt)
De reden dat ik hem wilde was om low en slow te gaan, dus minder voor sear-en.
Als newbee in bbq-wereld kreeg ik meteen de temp zonder problemen onder controle, lange runs van 6 uur voor spareribs is heel goed te doen zonder bijvullen met maar 10 a 15 kooltjes als start aangemaakt.

Voordelen:
oerdegenlijk, er blijft een groot oppervlak voor indirect over, water bak erg handig heb voor 6uur stoken niet hoeven bijvullen, maakt het makkelijk om temp vast te zetten, ff snel grillen gaat prima

Nadelen:
Relatief klein oppervlak voor direct grillen, als er voedsel in de waterbak valt is dit lastiger schoon te maken.

al met al vind ik het een super ding, duur maar dusdanig degelijk dat hij de BBQ zal overleven denk ik.
 
Was het waterbakje leeg toen je klaar was met roken?
En vond je condenswater onder in je aspot?

De reden dat ik dit vraag is omdat dat bij mij wel gebeurd.

Ik plaats een glazen oven schaal tegen de deflectie plaat en vul deze gedeeltelijk met kokend water o.i.d.als ik met roken begin.
Temperatuur houd ik zo best redelijk constant maar vind dan wel wat water onderin, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Er verdampt best veel water.


B.B.Q.%20Smoke%20002_zpse18dc61e.jpg

 
Hans
ik heb geen last gehad tot nu toe van condens.
Water doe ik alleen in de 'wig' van de SnS (Slow  Sear), als ikhogere temperaturen wil hebben (180+) dan doe ik aluminum folie op het onderste rooster buiten de SnS, zodat alle aangezogen lucht naar de kolen gaat. verder geen waterbak, hooguit iets om druip vocht/vet op te vangen.

Als ik hem bijna vol vul met water ( bijna kokend) is na 6 uur de bodem in zicht, korter niet. Er gaat +- 1 liter in volgens mij.
 
Hans zei:
Was het waterbakje leeg toen je klaar was met roken?
En vond je condenswater onder in je aspot?

De reden dat ik dit vraag is omdat dat bij mij wel gebeurd.

Ik plaats een glazen oven schaal tegen de deflectie plaat en vul deze gedeeltelijk met kokend water o.i.d.als ik met roken begin.
Temperatuur houd ik zo best redelijk constant maar vind dan wel wat water onderin, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Er verdampt best veel water.


B.B.Q.%20Smoke%20002_zpse18dc61e.jpg

Hans,

Ik zie op je foto de ronde bak (kolenhouder) niet die aan d'r waterbak zit van de SNS.
Dit lijkt meer op een g'rillaque, of zie ik het gewoon niet goed

Ik bedoel dus deze ronde bak:
ce3445bb914c45f3966225a189d825c5.jpg
 
Bart,

Het is op de foto niet duidelijk te zien maar ik maak gebruik van de splitgrill methode.
Dat wil zeggen dat ik mijn briketten d.m.v. een stalen plaat (deflector) gescheiden houd van het andere deel van de ketel.
Deze plaat wordt omdat de briketten er tegen aan liggen flink heet.
Door nu aan de andere kant van de plaat een waterbak te plaatsen (dus tegen de stalen plaat) zorg ik dat er damp (of stoom) in de ketel komt die kan helpen de temperatuur wat meer constant te houden.
Eigenlijk het zelfde idee als een S'n S, denk ik.
Het water verdampt goed  (wellicht doe ik er wat teveel in) want na een wat langere sessie van b.v. rond de 10 uur vind ik aardig wat condens water onder in m'n aspot.
Vandaar m'n vraag of dat bij een S'n S ook zo was, je verdampt toch ook ??n liter water maar bij jou blijft het droog begrijp ik.

Ik ga het een volgende keer met iets minder water proberen, eens kijken of ik het dan droog kan houden.  ;)  :)!

Bedankt voor je S 'n S uitleg.

Grts,  Hans.
 
Na veel reviews gelezen te hebben ben ik overtuigd dat de slow 'n sear beter is dan de smokenator, dus ik wil er eentje bestellen.
Maar.... ik kan m nergens vinden in Nederland. Alleen bij Amazon Amerika en die versturen 'm niet naar nederland.... :-(

Iemand enig idee waar ik 'm wel kan bestellen?
 
Inmiddels gevonden en besteld op wishboxusa.co.uk.


Wel duur, maar volgens de reviews fantastisch, ik ben benieuwd!!!
 
Beetje laat op dit draadje maar voor als mensen zoeken op Slow 'n Sear, hierbij toch mijn bijdrage. Ik heb er laatst ??n gekocht. (Ook) vanwege de lovende recensies op amazingribs.com met name. Ik heb het gewoon op de Amerikaanse site Adrenaline Barbecue Company (https://abcbarbecue.com/) besteld; die shippen ook naar Nederland. 90 US$, met nog iets van 50 US$ voor shipping.. Duur? Tja, wat is duur. Totaal verpest hoog-kwaliteit vlees en een ontevreden vrouw, dat is duur. Dit is een *investering* die zichzelf volgens mij goed terugbetaalt.

Kort gezegd, ik ben er enorm tevreden mee. De lovende reviews zijn wat mij betreft meer dan terecht. Ik bleef na toch een behoorlijk tijd experimenteren toch moeite hebben met goede temperatuurbeheersing, met name bij lagere temperaturen. In de allereerste run met de Slow 'n Sear meteen al zonder problemen (de instructies volgend) 110 graden moeiteloos en zeer constant gehouden, vele uren lang, eigenlijk geen omkijken naar. Het verschil met voorheen het gekloot de hele tijd (temp schommelingen, neiging van de Weber om ook aan de indirecte hitte kant snel de temp te hoog te laten worden, pielen met de onderste bovenste inlaten/uitlaten) was, voor mij in elk geval, levensgroot. Kortom, werkt gewoon heel goed, en is wat mij betreft echt een heel nuttige update voor de Weber-mensen. Waar ik eerst nog met een half oog zat te kijken naar Kamado's (talk about "duur" trouwens) laat ik dat nu voorlopig wel even zitten, dit werkt voor mij heel goed.

 
Hoi Bram,


Daar ben ik het helemaal mee eens, het is een ideaal ding. Het is gewoon echt eenvoudig om de temperatuur lange tijd stabiel te houden zonder veel ingrepen.
Ik wil niet anders meer!




Ik laat 'm nu zelfs altijd in de Weber zitten, ook als er alleen maar wat gegrild wordt :)



 
BeeJee78 zei:
Ik laat 'm nu zelfs altijd in de Weber zitten, ook als er alleen maar wat gegrild wordt :)

Ik laat hem ook juist erin zitten bij grillen!

a) heb ik meer indirecte ruimte (wanneer nodig) doordat de kolen compact in de slow 'n sear zitten
b) mijn grill temperatuur is aanzienlijk hoger geworden. Wederom mede doordat de kooltjes compact bij elkaar zitten.

Voor low&slow vind ik hem ook zeer goed. Ik gebruik hem samen met de dip 'n griddle pan. Temperatuur blijft met gemak urenlang binnen +/- 3 graden van de gewenste target.
 
BeeJee78 zei:
Hoi Bram,


Daar ben ik het helemaal mee eens, het is een ideaal ding. Het is gewoon echt eenvoudig om de temperatuur lange tijd stabiel te houden zonder veel ingrepen.
Ik wil niet anders meer!


Vraagje,
Vul je hem dan ook met water zoja is dat er niet snel uitgestoomd op meer dan 180 gr.C. ?




Ik laat 'm nu zelfs altijd in de Weber zitten, ook als er alleen maar wat gegrild wordt :)
 
dromer1967 zei:
Als je hem gebruikt om te grillen dan vul je hem niet met water. Dat heeft met grillen ook niet veel zin denk ik.


O.K.
Dacht ik n.l. ook. :-? !
 
Even een vraag aan jullie allen in dit topic. Hebben jullie zelf ook ervaring met de smokenator? Deze werd mij aangeraden maar nu lees ik ook over de Slow 'n Sear dus vroeg me af of jullie keuze hiervoor uit gebruikerservaring bestaat of dat de keuze voor een Slow 'n Sear op basis van gelezen reviews is.
Ik twijfel nog tussen de smokenator & Slow 'n Sear.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan