BasBQ
Beef en Steak

Robuuste merengues

 
 
 

Henk

Vuurmaker
Berichten
93
Laatst zag ik het tv-programma "De smaak van Jo?l" en daarin werden merengues gemaakt: 3 uur op 90oC. Dat moet dus ook met mijn Bastard kunnen.

Maar babyroze liflafjes uit zo'n zwart monster kan natuurlijk niet. Wat zou er bij een kop espresso passen?  :-?

Whisky en sigaren natuurlijk!

Dus ik heb met 4 eiwitten, 110 gram kristalsuiker en 110 gram poedersuiker een standaard merengue-beslag gemaakt, daar 4 eetlepels Tamnavulin Speyside whisky doorheen gespateld en met 2 eetlepels hier "rondjes" mee gemaakt op een vel bakpapier.
m0oD7lj.jpg


TIP: leg het bakpapier eerst op het rooster, anders loop je daarna te hannesen.

Een klein handje elzenhout snippers in een smokerbox onder de plate setter en op 90oC veel geduld gehad. Na 4 uur moest er wat anders op de Bastard, maar anders hadden ze nog een half uurtje langer gemogen.

Het resultaat:
6UgqRCB.jpg


Lekker bij sterke koffie, niet aanbieden bij thee. Het formaat kan beter kleiner, zeg 1 Euro munt.
 
Creatief!
(Je zou onder het bakpapier ook een bakplaatje kunnen leggen. Op die manier kun je op je gemak bezig op het bakpapier ;) )
 
Ziet er goed uit. Koekjes voor bij de koffie met tik.
Moet vast ook lukken met bruine rum. Dan durf ik er wel een lekkere robusto bij op te steken
 
Leuk idee om dat te maken
 
Echt mooi gedaan  deze low en slow alle meringues! Goed hoor. Lust ik ook wel   

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan