BasBQ
Beef en Steak

knor badge :-)

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Hi all,

Heb in het verleden al meerdere malen PP gemaakt, maar voor de badge telt dat niet, dus bij dezen een poging om hem alsnog te verdienen  :)

HSUOfJkl.jpg

Procureur is in de aanbieding bij de Makro dus dat kwam mooi uit

NWvAUIjl.jpg

Ergste vet eraf

PNrjegWl.jpg

Lekker in de rub

J8PpbvSl.jpg

Klaar voor de nacht

I9YkDXtl.jpg

Kwam er vanochtend pas achter dat ik niet voldoende Ecobrasa meer had, dus maar voor de Minion methode gegaan (normaal maak ik een snake) met jumbo brikettten. Maakt het weer een keer wat spannender want geen idee hoe het met de temperatuur zal gaan  :blush:


FUBYOlCl.jpg

Ready for liftoff. Appelhout snippers voor de nodige rook voorziening.


TBC


 
Die sticker zie ik al aankomen, veel plezier met de verdere bereiding. ;)
 
Hans zei:
Die sticker zie ik al aankomen, veel plezier met de verdere bereiding. ;)

Ik ben bang van niet Hans.......
Die briketten van de jumbo branden als een tierelier, dus temperatuur is niet onder controle te krijgen.
Abort mission dus helaas, zonde van het vlees om hiermee verder te gaan, ga het wel afmaken in de oven  X(

Straks maar weer Ecobrasa en een nieuwe procureur halen want die badge zal er komen  :D

 
mcjas zei:
Hans zei:
Die sticker zie ik al aankomen, veel plezier met de verdere bereiding. ;)

Ik ben bang van niet Hans.......
Die briketten van de jumbo branden als een tierelier, dus temperatuur is niet onder controle te krijgen.
Abort mission dus helaas, zonde van het vlees om hiermee verder te gaan, ga het wel afmaken in de oven  X(

Straks maar weer Ecobrasa en een nieuwe procureur halen want die badge zal er komen  :D


Vuur niet onder controle :-/ ?
Zo te zien Q je op een Weber?
Sluiten je deksel en schuiven dan wel goed af.
Geen zuurstof meer betekend kooltjes uit, is niet afhankelijk van soort briketten denk ik.
Zou e.e.a. eens goed controleren en dan een volgende poging wagen.
Veel succes. ;)
 
yep is een weber inderdaad, had onder 90% dicht en boven iets meer open zodat de rook een uitweg had, maar de briketten waren allemaal rood na een uurtje, terwijl ik met betere kwailteit birketten met de Minion methode zag dat die veel langzamer het vuur verspreide.

Ach ja, kan ik de buren blij maken met PP, en moest toch Ecobrasa halen dus geen probleem. 2.k5 Kilo procureur was ook maar ?11 dus uithuilen en opnieuw beginnen maar :)
 
Vreemd. Maar wel een goed excuus om meer pp te maken! Deze heeft al rooksmaak te pakken, dus zal zeker heerlijk gaan smaken

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk

 
2de poging is al weer in de maak

chmNBYbl.jpg

bijgewerkt

N063vh8l.jpg

Gelukkig heb ik door de fout met het zout genoeg rub  :)

tntrxJ3l.jpg

En weer ingepakt

TBC

 
Heb je nu EcoBrasa geregeld?
 
Ja gelukkig wel, daarmee weet ik precies hoeveel ik moet gebruiken om een mooie constante temperatuur te houden.
Tot de kamado er is ga ik echt alleen nog Ecobrasa gebruiken.
 
Mooi stukje procureur hoor, jammer dat de temperatuur moeilijk te beheersen was.
Ik heb geen ervaring nog met ecobrassa, maar ga ze wel aanschaffen.
Je schrijft ook iets over jumbobriketten met snakemethode, werkt dat beetje?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
zo poging 2 is gestart

zojTlkPl.jpg




bladerunner zei:
Je schrijft ook iets over jumbobriketten met snakemethode, werkt dat beetje?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dat heb je verkeerd begrepen (of ik krom op geschreven) maar dit was de eerste (en de laatste!!!) keer dat ik die jumbo troep gebruikt heb. Hiervoor eigenlijk alleen maar met ecobrasa gewerkt, vind dat zelf heerlijk werken, geen/nauwelijks vlammen bij high and fast, en erg weinig as als je klaar bent.
 
Helemaal mee eens. ;)
Handig stapelen, ook voor een nette snake. :)

 
Je hebt gelijk hoor, ik heb het verkeerd. Helaas heb ik 15 kilo weber briquetten. Die gaan eerst op. Jumbo komt er dus niet in. Duidelijk. Terug naar topic weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Dammers kokosschaalbriketten of Ecobrasa zijn 1 van de betere kokosschaalbriketten
Dammers en Ecobrasa zijn overigens precies dezelfde briketten. (zelfde fabriek)
 
sXjlT5rl.jpg


even van de bbq af om in te pakken

rZ1dODbl.jpg

En weer terug voor de laatste ronde
 
iB5iyZyl.jpg


yeah nu nog een uurtje wachtten

xLxcfVrl.jpg


uit elkaar getrokken, rookring niet zo aanwezig deze keer, maar het trekken zelf ging super makkelijk en hij smaakt beter dan die van gisteren

Lesson learned: nooit geen jumbo briketten meer  :p
 
Kijk, dat is pas praat. Niet opgeven maar gelijk opnieuw. Mijn eerste PP ooit was op een weber. En dat was een gevecht van hier en ginder. Begon op een mooie ochtend. Dan volle zon. En plots volle regen. Temperatuur ging toen alle kanten op. Maar wel volhouden en afmaken.
Je PP ziet er iig smakelijk uit. Knap werk op de Webert.
Alvast gefeliciteerd met je knorrie.
 
Leuk dit te lezen en inderdaad, de aanhouder wint.

Brandstof blijft een dingetje, prijs, geur, lang laag vuur of juist lang hoog vuur. Als je eenmaal je pit onder controle heb en weet wat je vuur doet is al het andere onvoorspelbaar.

Zelf had ik waarschijnlijk 2/3 van de brandende kolen eruit gehaald een aangevuld met nieuwe kolen. Ik vind het een pluim waard om de oven te gebuiken in deze situatie.
 
Mooi eindresultaat hoor, mmmmmm!
Gefeliciteerd met de knor.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mooie PP, gefeliciteerd met je Knor.
Waarom is iedereen zo lyrisch over een rookring.
Gaarheid en smaak zijn toch veel belangrijker?
Tijdens KCBS wedstrijden wordt de juryleden gevraagd juist niet op de rookring te letten/beoordelen omdat die kunstmatig kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan