BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd September 2019: 'Sausje er over?'

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Het onderwerp voor deze maand is: 'Sausje er over?'
Gekozen door de winnaar van afgelopen maand Barbeknoei.

Als bbqfanaat ben ik altijd op zoek naar de ultieme bbqsaus.
Een onmisbaar deel voor het maken van o. a. Buffalo wings, spareribs of pulled pork.
Iedere chef heeft hiervoor dan ook zijn geheime recept .

Wat ik nu vraag, is om dat geheime recept minder geheim te maken en met ons te delen.
Wellicht ten overvloede: De saus moet zelf gemaakt zijn.

De opdracht is simpel: Maak een gerecht van de bbq met homemade bbqsaus.

Ik ben benieuwd naar de creaties.

Gr Barbeknoei

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 30-09-2019 middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt  met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!

Heel veel succes!

 
Heel veel succes allemaal, het water loopt me nu al in de mond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Leuk bedacht Barbeknoei! Ik ga eens aan de slag met een mooie saus!

Even een vraag, gaat het specifiek om bbq saus? Of zijn andere sausjes zoals een hotsauce of white sauce ook toegestaan icm een gerecht van de bbq?
 
Zolang de saus zelfgemaakt is en het gerecht van de barbecue komt lijkt het me geen probleem.
 
Dat maakt de wedstrijd al een stuk toegankelijker!
Ik heb nooit worchestersaus in huis en was het ook niet van plan te halen.
Dan een BBQ-saus maken wordt al een uitdaging.

Ik zal niet de enige zijn die nu wel overweegt om mee te doen denk ik. hopelijk in het 2e deel van de maand toch nog wat leuke inzendingen voor een spannende stemronde!
 
Worchestersaus zit in veel barbecuesauzen, maar we zijn er ook heel veel zonder. Snap alleen je afkeer niet, het versterkt smaak, laat je vlees vleziger smaken :D
 
noskos zei:
Worchestersaus zit in veel barbecuesauzen, maar we zijn er ook heel veel zonder. Snap alleen je afkeer niet, het versterkt smaak, laat je vlees vleziger smaken :D

Afkeer is een groot woord, Dennis.
Ik vind het alleen zonde om een fles saus te kopen voor ??n foto (en sausje natuurlijk), terwijl ik normaliter gewoon saus koop die ik lekker vind..
En dan vervolgens niet meer te weten wat ik er mee moet, en vervolgens gaat staan verpieteren in de kast..

Ik denk dat ik al een goed compromis bedacht heb voor dit onderwerp, nu nog wat eters vinden want een klein bordje staat niet luxe op de foto..
Vorige wedstrijd maar 1 stem gekregen en daar slecht van geslapen dus we moeten aan de bak!  :p
We hebben nog 2 weekenden over.
 
[quote author=SandyMan]
Vorige wedstrijd maar 1 stem gekregen en daar slecht van geslapen dus we moeten aan de bak! 
We hebben nog 2 weekenden over.
[/quote]

Oei oei, wat een druk leg je jezelf op.

Er zijn ook veel desserts met saus...



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
bbq-saus kan ook tzatziki over de gyros zijn?
 
SandyMan zei:
noskos zei:
Worchestersaus zit in veel barbecuesauzen, maar we zijn er ook heel veel zonder. Snap alleen je afkeer niet, het versterkt smaak, laat je vlees vleziger smaken :D

Ik vind het alleen zonde om een fles saus te kopen voor ??n foto (en sausje natuurlijk), terwijl ik normaliter gewoon saus koop die ik lekker vind..
En dan vervolgens niet meer te weten wat ik er mee moet, en vervolgens gaat staan verpieteren in de kast..

Je kunt het ook gebruiken ipv olijfolie. Om rubs oid aan je vlees te laten plakker. Bij Pulled Beef, Bavet of een dikke steak. Of zowat in alle marinades of pekel. Of bij de injectie voor PP. Bijna onmisbaar in de BBQ keuken
 
Bram zei:
Je kunt het ook gebruiken ipv olijfolie. Om rubs oid aan je vlees te laten plakker. Bij Pulled Beef, Bavet of een dikke steak. Of zowat in alle marinades of pekel. Of bij de injectie voor PP. Bijna onmisbaar in de BBQ keuken

Het zal iets zijn met een boer die het niet kent denk ik... ;)
Als ik er eens tegenaan loop zal ik het overwegen

Back on topic..
Nog even een bestelling plaatsen zodat ik vrijdag middag de *censuur*tjes kan halen en voor Zaterdag 2 extra mondjes uitgenodigd om te helpen met eten van deze *censuur*tjes met eigengemaakte *censuur*-sauce  :p
 
SandyMan zei:
Back on topic..
Nog even een bestelling plaatsen zodat ik vrijdag middag de *censuur*tjes kan halen en voor Zaterdag 2 extra mondjes uitgenodigd om te helpen met eten van deze *censuur*tjes met eigengemaakte *censuur*-sauce  :p

Goed bezig. Maandag heb ik Stucadoors over de vloer. En ben ik een hele dag thuis. Dan zal ik het ei weer eens buiten rijden en eea gaan proberen te bakken en braden
 
Bram zei:
SandyMan zei:
Back on topic..
Nog even een bestelling plaatsen zodat ik vrijdag middag de *censuur*tjes kan halen en voor Zaterdag 2 extra mondjes uitgenodigd om te helpen met eten van deze *censuur*tjes met eigengemaakte *censuur*-sauce 

Goed bezig. Maandag heb ik Stucadoors over de vloer. En ben ik een hele dag thuis. Dan zal ik het ei weer eens buiten rijden en eea gaan proberen te bakken en braden
Niet slim Bram.. die gaan extra lang duren zodat ze rond etenstijd NET klaar zijn

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

 
Buikribben / St Louis style met een huisgemaakte rub en barbecuesaus.

Kc6YeXSRy4kmW8rPnucLAFBnx2AzbaZRiPqOIkL7FI69I2WQDVKnNcm7-OcJPw6FESvWD2BGet4jFKy-zMUBBmlQ7-flSSPUFmgYtUJ0x_qy97Al9lp7OLzp3MUNZLiKL9I7d4DtJA=w876-h657-no


http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=21968.0
 
Hierbij mijn inzending. We doen weer gezellig mee.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=21990.0
8d6a6e8a953e25cbcc0776b7496577a1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Hier heeft een drama zich afgespeeld..

Vrijdag middag bij de poelier drumsticks gehaald, 16 stuks. Vervolgens lekker naar huis gereden en daar Alabama White Sauce gemaakt..

Volgende dag wordt ik wakker.. knallende koppijn en 38,5 graden koorts.. na een lange dag toch de drumsticks in de rub gezet en de BBQ zachtjes aangezet. Iets te zacht.. ik wilde 150 aan houden volgens de bbqhelden methode maar doordat ik te voorzichtig was en te weinig had aangestoken kwam hij niet hoger dan 90 graden.. op dat moment werd mijn koppijn te veel en heb ik de handdoek in de ring gegooid. Mijn gasten (lees schoonouders) hebben de BBQ gedoofd en de kip verder bereid in de oven. Als ik hun moet geloven waren ze geweldig, en toen ik beneden kwam rook ik dat rook toch wel wat in de kip was getrokken.. de saus paste perfect bij pittig gekruide kip..

Helaas geen foto's.. helaas geen BBQ gerecht.. :'(
Succes allemaal met de wedstrijd.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

 
SandyMan zei:
Hier heeft een drama zich afgespeeld..

Vrijdag middag bij de poelier drumsticks gehaald, 16 stuks. Vervolgens lekker naar huis gereden en daar Alabama White Sauce gemaakt..

Volgende dag wordt ik wakker.. knallende koppijn en 38,5 graden koorts.. na een lange dag toch de drumsticks in de rub gezet en de BBQ zachtjes aangezet. Iets te zacht.. ik wilde 150 aan houden volgens de bbqhelden methode maar doordat ik te voorzichtig was en te weinig had aangestoken kwam hij niet hoger dan 90 graden.. op dat moment werd mijn koppijn te veel en heb ik de handdoek in de ring gegooid. Mijn gasten (lees schoonouders) hebben de BBQ gedoofd en de kip verder bereid in de oven. Als ik hun moet geloven waren ze geweldig, en toen ik beneden kwam rook ik dat rook toch wel wat in de kip was getrokken.. de saus paste perfect bij pittig gekruide kip..

Helaas geen foto's.. helaas geen BBQ gerecht.. :'(
Succes allemaal met de wedstrijd.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Balen man. Maar je hebt toch nog tijd. Waarom niet nog een poging proberen. :)
 
SandyMan zei:
Hier heeft een drama zich afgespeeld..
[...]
Helaas geen foto's.. helaas geen BBQ gerecht.. :'(
Succes allemaal met de wedstrijd.

Kijk kerel, het moet natuurlijk wel leuk blijven h?? Sterkte Baas!
 
Terug
Bovenaan Onderaan