BasBQ
Beef en Steak

KipOpBlik BCC

 
 
 
 

Maus

Stoker
Berichten
461
Eindelijk tijd om het topic te maken. Van het weekend mijn Basterd Large voor het eerst aangezet. En begonnen met een BCC. En poging tot een fatty naar aanleiding van een ander topic hier op her forum.

De kip heb ik gekruid/gemarineerd naar aanleiding van 2 recepten en daar wat van probeer te maken.
gn415prai4.jpg

Kipje lekker laten genieten van de marinade
tqmv0dw.jpg

Kipje op zijn troon gezet.
4lftjq102.jpg

En toen ging het kipje de warmte opzoeken. Tot deze een lekker kleurtje had en de juiste temperatuur.  Ondertussen nog een paar keer ingesmeerd met marinade die nog in het zakje zat.
bc0stpugjj.jpg

En toen was het etenstijd. Vrouwlief vond het leuk voor een keertje maar die hoefde het niet zo snel weer. Dus er was meer kip voor mij.

En nog een foto van de fatty. Die wel heel erg goed viel bij vrouwlief als kaasmonster.
g959ix.jpg

Dit komt zeker vaker op de BBQ alleen nu nog even wat mooier zien op te rollen. Zodat ik geen sateprikkers mee nodig ben ;)


 
Mooi kippetje, jammer dat er geen foto bijzit van de aangesneden kip. ;)
Gefeliciteerd met je Tok
 
dat ziet er een smakelijke kip uit.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Heb je de marinade nog even laten koken voordat je deze als glaze/saus hebt gebruikt?
Is wel aan te raden, zeker met kip...
 
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Heb je de marinade nog even laten koken voordat je deze als glaze/saus hebt gebruikt?
Is wel aan te raden, zeker met kip...
Nee Dat had ik niet gedaan. Totaal niet meer aan gedacht door de drukte toen ik er mee bezig ging. Volgende keer toch even aan denken. Gelukkig nergens last van gekregen.  :)
 
Mooie run. En lekkere manier om je q eens vies te maken. Goed bezig geweest.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Goed bezig geweest.
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan