BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe thermometer maar welke?

 

Woodpecker

Kooltjesharker
Berichten
143
Ik wil een  nieuwe thermometer aanschaffen. Maar welke?

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Meater, deze spreekt mij erg aan omdat ie volledig draadloos is en dat hij zowel de kerntemperatuur meet als de dometemperatuur.

Hebben jullie ervaring met de Meater?
Of hebben jullie andere sugesties?

De thermometer moet zowel de kerntemp als de dometemp kunnen meten, en hij moet draadloos zijn.
 
Ik vind de meater ook een mooi apparaat, ik heb er alleen vaak meer dan 1 ding op liggen en dan worden meerdere meaters snel duur. Ik ben uiteindelijk voor de grilleye pro plus gegaan omdat deze ook over Wi-Fi werkt. Vind de software hiervan in ieder geval nog niet stabiel genoeg. Maar verwacht dat dit met wat updates wel wordt verbeterd.

Voor 1 max 2 stuks vlees zou ik de meater ook zeer interessant vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Is een meater block een idee? Voor meerdere dingen tegelijk. Ik wacht op levering.
 
Heb een meater liggen om te testen. Verder ben ik erg blij met de Smoke van ETI Thermaworks, zelfde kwaliteit als de thermapen.
 
Ik werk veel met de meater+ en ben er zeer tevreden over, werkt via wifi of bluetooth maar ik moet wel zeggen dat ik het contact met meater regelmatig verlies als ik mijn huis inloop. Zodra ik weer in de buurt kom pikt hij het signaal weer op.
 
Het bereik zou met de Meater Bock beter moeten zijn.
Review volgt na levering


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Je hebt verschillende MEATERs; MEATER, MEATER+ & MEATER Block.

De normale MEATER laadt op in een bijbehorend blok, MAAR maakt direct verbinding met je tablet of telefoon via bluetooth. Als je direct zicht hebt op je Q en buiten bent, dan haal je hier afhankelijk van de Q ongeveer maximaal 10m mee.
Je kan het bereik hiervan verlengen door een tweede telefoon te gebruiken (eentje die je bv reserve hebt en niet meer dagelijks gebruikt), welke je dan vlakbij de Q legt en verbindt met de MEATER. Deze telefoon maakt dan via het mobiele netwerk verbinding met internet en stuurt de gegevens naar de MEATER cloud, waardoor je met je normale telefoon met internet (via WiFi of 4G) overal waar je bent de temperatuur kan monitoren.

De MEATER+ is hetzelfde als ook de normale MEATER met het verschil dat het blok waar je in laadt, gebruikt kan worden als bluetooth repeater. De MEATER proberen maakt dus verbinding met het blok via bluetooth en dit blok stuurt dit signaal via bluetooth weer door naar je telefoon. Doordat het blok niet binnen maar buiten de Q ligt, komt het signaal verder en kan je in theorie op 50m afstand via een directe verbinding de temperatuur monitoren.
Ik weet het niet zeker maar neem aan dat je net zoals met de normale MEATER dit signaal ook weer via een tweede telefoon met internet aan de MEATER cloud kan koppelen.

En dan heb je ook nog het MEATER Block met 4 probes (een Block met 2 probes is nog in ontwikkeling). De probes maken altijd directe verbinding met het Block. Er is wel een aparte procedure waarmee je ze direct met de telefoon kan koppelen maar daarmee verlies je het voordeel van het Block, dus dan had je net zo goed normale MEATERs kunnen kopen.
Het Block heeft 2 standen, standalone en WiFi. In standalone modus maak je de instellingen en lees je de temperatuur af op het display van het Block zelf. In WiFi modus maakt het Block verbinding via WiFi (direct via je router of met een tweede telefoon in hotspot stand) met de MEATER cloud. Met je normale telefoon ontvang je dan via het internet de info van de probes. Het MEATER Block zelf kan dus NIET zoals de losse MEATER probes of het MEATER+ blok via bluetooth verbinding met je telefoon maken, maar alleen via WiFi.

Ik heb zelf 2 'normale' MEATERS en deze werken tot nu toe perfect. Ik gebruik zelf een tweede telefoon om het door te sturen naar de MEATER cloud, zodat ik het ook binnen in huis kan aflezen.

Een MEATER Block met 4 probes heb ik ook liggen en in testopstelling werkte alles prima. Ik heb deze echter nog niet met een Q sessie gebruikt en daar ook nog geen ervaring mee, maar neem aan dat alles net zoals met de andere probes dan ook goed zal werken.
 
En de dikte van de meaterprobe?
Bij PP maakt het niet uit omdat deze toch uit elkaar wordt getrokken.
Maar bij overige vleesstukken krijg je een behoorlijk gat lijkt me.
 
Woodpecker zei:
En de dikte van de meaterprobe?
Bij PP maakt het niet uit omdat deze toch uit elkaar wordt getrokken.
Maar bij overige vleesstukken krijg je een behoorlijk gat lijkt me.

Een behoorlijk gat valt wel mee maar de meaterprobe is iid wat dikker maar ik vind dat persoonlijk geen probleem, een steak bakken etc is allemaal een fluitje van een cent.
 
Nieuwe thermometer besteld en vandaag is de GrillEye binnen gekomen. Gekozen voor het oudere model. Waarom? Vanwege de prijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan