BasBQ
Beef en Steak

FireBoard extreme

 
 

Frenzel

Vuurmaker
Berichten
53
Daar zit ik dan 800 km van huis met mijn nieuwe speeltje, de FireBoard extreme incl. 6 food probes en 2 ambient probes.
Hoogste tijd dat het weer weekend wordt en ik de BBQ kan stoken.

Iemand er al ervaringen mee?
7d1ac10f3d75d19f51134919a0e9ead4.jpg
2881d54bc014293db51fd806b4aa62f6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo zeg... kan je in elke slavink een eigen probe prikken!  :D

Mooi spul hoor!
 
Mooi apparaat! heb er wel wat over gelezen, geen ervaring ermee helaas..!
 
Uitstekend apparaat werkt goed. Heb deze sinds begin december ook en al een aantal (3-4) sessies gedaan.
Goede ontvangst door het hele huis heen en ook buiten het huis geweest om te testen. Op zowel mijn smartphone als op de laptop.
 
Kleine update.
Begonnen met calibreren en het verder uitzoeken van de mogelijkheden.
e8f69fee9c417ea9b020fc2bc77411fb.jpg
5fb303b179ab93db39805cf2e620abee.jpg

Zo meteen maar eens kijken voor een stukkie vlees


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi apparaat. Ik gebruik de Fireboard sinds kort als controller op een van de WSM?s tijdens wedstrijden.
Groot voordeel tov de Guru DX2 vind ik dat de fan toerengeregeld is ipv aan-uit bij de Guru. Omdat ook het maximaal toerental in te stellen is heb je minder last van overshoot bij oa opstarten.
De grafieken van de sessies gebruik ik mn thuis tijdens oefensessies van de diverse KCBS-categorien om evt kookschema?s aan te passen.
Nog een groot pluspunt zijn de interne accu, de mogelijkheid om een powerbank aan te sluiten en de extra dunne ?competitionprobes? die ik erbij heb gekregen.
Ik ben er blij mee!
 
Ben wel jaloers, ik heb een iGrill2 ding maar omdat ik een nieuwbouw woning heb (2014) met HR+++++++ of weet ik veel wat voor glas staat de BBQ ongeveer 1 meter bij het raam vandaan en dan nog kan mijn telefoon ongeveer 1-1,5 meter in huis er bij vandaan.... Heb inmiddels tabjes open in de browser (is soort van manier van boodschappen lijstjes bijhouden, elke dag mezelf lekker maken ;) ) van een Fireboard, Loki, of Meater.... Zal nog wel even duren voor ik besluit geld er aan uit te geven maar via Wifi lijkt me wel heel erg relaxt.
 
Wat kost zo'n fireboard eigenlijk? En hoe houd hij zich ten opzichte van een flameboss?
 
Brecht zei:
Wat kost zo'n fireboard eigenlijk? En hoe houd hij zich ten opzichte van een flameboss?

Ik heb hem in Duitsland gekocht, scheelt nogal een beetje met Nederland....
? 230,- voor de extreme uitvoering.

https://www.grill-stefan.de/FIREBOARD-Extreme-Edition


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
De link die Ceriel geeft is een andere versie. Maar als je de gelijke versies bekijkt zit er nog altijd 70 euro verschil op  :-S :-S
 
Puik apparaatje.
De wifi lijkt me grandioos.
Werkt de verbinding met internet alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit? Of kan je de app ook inzien als je op 4G zit en de thermometer op de wifi thuis?
 
nielss055 zei:
Werkt de verbinding met internet alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit? Of kan je de app ook inzien als je op 4G zit en de thermometer op de wifi thuis?

Staat bij de beschrijving dat ie cloud connected is, dan is de kans groot dat je overal met 4G of wifi dekking je device kan zien.
Er is wel een uitdaging, wordt je device useless als het product flopt of wordt overgenomen en de en clouddienst stopt...
 
harlin zei:
nielss055 zei:
Werkt de verbinding met internet alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit? Of kan je de app ook inzien als je op 4G zit en de thermometer op de wifi thuis?

Staat bij de beschrijving dat ie cloud connected is, dan is de kans groot dat je overal met 4G of wifi dekking je device kan zien.
Er is wel een uitdaging, wordt je device useless als het product flopt of wordt overgenomen en de en clouddienst stopt...
Wel een mooie functie dat dit kan. Maar lijkt me dat je niet altijd over de cloud bekijkt als je gewoon thuis bent?

Dus mocht het floppen dan zou hij in huis in theorie toch nog werken lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Brecht zei:
De link die Ceriel geeft is een andere versie. Maar als je de gelijke versies bekijkt zit er nog altijd 70 euro verschil op  :-S :-S
Klopt Brecht, die Ceriel laat zien is een Ultimate uitvoering met kabel en ventilator. Dat is voor mij een stap te uitgebreid omdat ik bij Bastard redelijk goed onder controle heb en niet vaak mega lange sessies maak. Zo dacht ik ?nog? geen controle nodig te hebben over de lucht.

Ik heb zelf de extreme uitvoering en is idd ? 70,- verschil 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan