BasBQ
Beef en Steak

Ribs Hot & Fast

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Vandaag voor de 2e keer in Mn leven ribs van de BBQ getoverd. Maar nu op de EastWood methode van Frits, Hot & Fast.
Dat is echt super. Voor mij ?de? manier om ribs klaar te maken op de BBQ. En het is nog eens lekker vlot klaar ook. WIN WIN

Verder nog een aardappel salade volgens Noskos recepten. En een salade van rode bieten, witte kaas en gegrilde pijnboompitten.

Hierbij wat foto?s. Anders is t niet gebeurd.

Ribben in de rub. En lekker marineren.

87b0c8b384d83d897039115928ade08e.jpg


e93f28412158b655633c1fb7203a11fd.jpg


b7c3440f89bd3520c1f8d4d53dc5b1d3.jpg


Het ei mocht weer van stal. En eenmaal op temperatuur gingen de aardappelen er op.

e67ec1733a70d87c9780b2265d3a59a7.jpg


301746534d35ca9b5e206c2b0cd2ab73.jpg


Na een uur waren ze gaar en konden er af. Aflaten koelen en toen verwerkt in de aardappelsalade.

fdf774bbf8caf384d6b6a73a898788b3.jpg


Nu de Q weer vrij was mochten de ribben er op. Eerst nog een chunk kersenhout onder de convEGGtor gegooid en gaan.

42d8705f9b5247746f5a7f51cbe04b95.jpg


1,5u later waren ze mooi gaar. Aflakken met een sausje. Die even laten karameliseren.

6c1cca21dbd79f75c50f95e765ea0a7b.jpg


En hoppa op tafel.

4214dc79b177e6d6ad714618c4616bed.jpg


edeb5e8e1934b468875b14050817369f.jpg


Dit smaakt echt super. Ik vind die bite veel lekkerder. Je moet nu echt je vlees van het bot kluiven. Ik ben eindelijk van Mn ribben vrees genezen. Dit ga ik nu zeker vaker maken.

Bedankt voor het lezen
Bram.
 
Broer, I told you so.  Al jaren maak ik ze om deze manier, maar nu ben je pas overtuigd...

Derhalve, ziet er goed uit...
 
Ziet er weer lekker uit
 
Bam, heerlijk Bram :D Mooie maaltijd
Easterwood is ook mijn favoriete bereiding 3-2-1 methode is niet mijn ding.
Is toch net of je gekookt vlees zit te eten.
En rode bietensalade  :x
 
Ziet er lekker uit Bram, ik ben verslaafd aan 3-2-1 maar als het bij zoveel mensen in de smaak valt  toch ook maar eens uitproberen. :-?
 
Ewald zei:
Bam, heerlijk Bram :D Mooie maaltijd
Easterwood is ook mijn favoriete bereiding 3-2-1 methode is niet mijn ding.
Is toch net of je gekookt vlees zit te eten.
En rode bietensalade  :x

Heb gelijk ook jou tip met de aardappelen uitgevoerd. Aardappels ingesmeerd met olijfolie. Daarna zout en Proven?aalse kruiden er op. En in de schil een uur op de BBQ bij 150gr. Tuurlijk even een aardappel uit het vuistje geproefd. Die waren eigenlijk al super zo als ze waren
 
Bram zei:
Heb gelijk ook jou tip met de aardappelen uitgevoerd. Aardappels ingesmeerd met olijfolie. Daarna zout en Proven?aalse kruiden er op. En in de schil een uur op de BBQ bij 150gr. Tuurlijk even een aardappel uit het vuistje geproefd. Die waren eigenlijk al super zo als ze waren


Goed he, zelfs zonder kruiden zijn ze al heerlijk, wij maken ze ook vaak voor de award winning salade van Mike, die bereid ze ook zo dus dachten we, hee die salade gaan we ook maken.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=4004.0

Deze salade! is echt super
 
Hans zei:
Ziet er lekker uit Bram, ik ben verslaafd aan 3-2-1 maar als het bij zoveel mensen in de smaak valt  toch ook maar eens uitproberen. :-?
Is net wat je wil Hans. Wil je het naar binnen slurpen, of wil je er af kluiven? Mijn ding is er af kluiven....
Dat andere vind ik te structuurloos...
 
Lekker bezig geweest Bram!

Super! Die aardappelsalade is hier ook zeker een terugkerende kandidaat, al verkort ik het recept hier altijd (even voorkoken en grillen) voor ze in de dressing gaan, maar man wat is dat lekker.
De ribs zien er ook goed uit, het wordt echt tijd dat er hier ook eens ribs van de bbq komen..

Dat het heeft mogen smaken!
 
Die zien er lekker uit Bram, Hier ook alleen nog maar Easterwood ribs, zijn we gek op.
 
nou, als iedereen zo lyrisch is over de easterwood methode, dan ga ik dat ook maar eens proberen.
de volgende ribben gaan we zo maken!

ziet er goed uit Bram. en die aardappelsalade is heerlijk inderdaad.
 
Ziet er prima uit! Heb gelijk weer zin in ribs....

Deze methode iid ook maar eens een keer proberen, Kost minder tijd, dus kan ik ze vaker maken.  :D
 
De ribs zien er erg lekker uit! Ik maak ze zelf altijd via de 3-2-1 methode, maar ik ga ook een volgende keer deze methode proberen!
 
Mooie Bram! En die aardappels ook op die manier. Je kam daar ook evt nog een beetje rookhout bij doen
De easterwood is ook mijn ding geworden geen stress meer
 
De spareribs zien er Toppie uit (en je koelkast ook. )
Binnenkort maar eens de Easterwood manier proberen.
 
Lekkere ribs en aardappel salade  heb beide manieren van ribs gemaakt vind ze beide ook erg lekker .
Het hangt dan bij mij gewoon van de tijd af  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan