BasBQ
Beef en Steak

Sleuf in vuurschaal SBE maken

Remork

Tondelzoeker
Berichten
3
Beste landgenoten,

ik heb gezien dat in de vuurschalen van BGE een sleuf gezaagd/geslepen is. Naar ik aanneem is dat om materiaalspanningen te verminderen die optreden als gevolg van hitte.
Ik vroeg me af of het zinvol zou zijn om zoiets ook te doen met de vuurschaal van mijn Small Black Eggtion. Gewoon met een haakse slijptol voorzien van een schijf voor steenmateriaal een sleuf van boven naar beneden erin slijpen. Is dit verstandig/zinvol?
Jullie visie daarop gaarne!

Remork sluiten.
 
Bij andere merken komt ie zelfs in verschillende delen begreep ik? Ik heb bij mijn Chinese vriend het zekere voor het onzekere genomen en er een sleuf ingeslepen. Gewoon met een slijptol inderdaad

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Ik doe het altijd zelf inslijpen.
Zelf bij mijn chinese mini gedaan en voor mijn broer in de Grill Guru compact.

558f565aea15acfc9385f8cfa793076f.jpg


82aeb27e2157120fc134a4bdddd50a2d.jpg


Haakse slijper met goede diamantschijf en je bent er zo door.
Maakt de kans op scheuren en breuken inderdaad een stuk kleiner doordat het materiaal de ruimte krijgt uit te zetten zonder dat er druk ontstaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank, landgenoten, ik zie dat er al meer mensen zijn die dit gedaan hebben. Denk dat ik dit binnenkort dus ook maar ga doen, ik wil immers zo lang mogelijk van m'n 'peperdure' SBE genieten, en een gebarsten fire box kan ik daarbij niet gebruiken. Lijkt me overigens wel verstandig om er een stofmasker bij te dragen, maar die heb ik liggen.

Remork slijpen.
 
Houd ons maar op de hoogte of dit ook op lange termijn goed blijft.
 
Frits zei:
Houd ons maar op de hoogte of dit ook op lange termijn goed blijft.
Gaat ook op de lange termijn goed, Frits.
In het verleden als eens gedaan met een andere mini, die houdt het uitstekend.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan