BasBQ
Beef en Steak

Waar mijn eitje nu genesteld is...

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Zoals sommige mogelijk was opgevallen heb ik zondag tijdens het bereiden van een PP in de achtertuin staan klussen en bouwen. Ik ben geen begenadigd houtbewerker (heb er ook niet de juiste gereedschappen voor :-X) maar ik ben niet heel onhandig en ik hou er wel van om iets te proberen en te leren van de fouten die ik daar bij maak :D

We begonnen met een 'Border' waarin een klein boompje en wat lavendel stond, mijn vrouw wilde toch graag meer ruimte in de tuin en had een hekel aan het feit dat onze katten (en die van de buurt ;-)) die border toch als gemeenschapskattenbak hadden bestempeld.... Heb ik dus verwijdert en direct een vlonder overheer gemaakt waar uiteindelijk het eitje op moest komen te staan. Ik wilde deze eigenlijk gewoon los op een 'nest' zetten maar toen we het eitje kochten werd mij verteld dat dit echt niet de bedoeling is. Met twee kleine kinderen hebben we dit dan ook maar niet gedaan.

Allemaal spulletjes en dus zijn we begonnen
RB6RAm4.jpg


Tijdens het klussen zelf natuurlijk veel te lekker bezig geweest om er aan te denken wat foto's te maken..... Maar goed, uiteindelijk stond dit er;
6RNVpnk.jpg


Een Ceramische tegel die verzonken is in het blad, ook gaat er nog een tegel onder het eitje zelf, deels voor nog extra hitte bescherming maar met name om het as makkelijk te schuiven en dat dit niet tussen de planken e.d. komt te zitten.

Gisteren kwam het eitje binnen!
exbRWu6.jpg


Ook melde mijn duitse connectie dat het volgende bij hem was geleverd (over weekje krijg ik het binnen als ze weer naar Nederland komen :));
4CZD1Sz.jpg


Eitje in elkaar gezet, in het donker want ik was op werk tijdens de levering... ziet het er sinds vanochtend zo uit;
JGM3usz.jpg


Vanavond maar eens een tijdje op 200-250 stoken om hem 'schoon' te maken van restjes lijm, piepschuim en andere meuk  :>

Bronnen van informatie voor de liefhebbers aangezien ik zelf nog geen eitje had en ik me ken voorstellen dat andere wel eens zoeken naar tekeningen e.d;
http://www.scottmoore.net/projects/egg/
https://www.reddit.com/r/biggreenegg/comments/67uyt6/building_a_table_for_an_xl_egg_looking_for_advice/
http://www.nakedwhiz.com/tableplans/tableplans.htm

 
Ziet er netjes en proffessioneel uit hoor!


Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Ziet er erg netjes uit! Moet je je ei niet altijd eerst 3 of 4x op lager als 200 stoken dit ivm scheuren van de keramiek..
Werd me aangeraden bij HarlemBBQ.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
RicooCardoo zei:
Ziet er erg netjes uit! Moet je je ei niet altijd eerst 3 of 4x op lager als 200 stoken dit ivm scheuren van de keramiek..
Werd me aangeraden bij HarlemBBQ.

Las ook zoiets maar zie het nergens staan bij BGE en ook de verkoper heeft er niet over gerept.... Als andere dit wel zouden aanraden hoor ik het graag overigens, dan doen we nog even geen pizza's e.d. :)
 
Odea zei:
RicooCardoo zei:
Ziet er erg netjes uit! Moet je je ei niet altijd eerst 3 of 4x op lager als 200 stoken dit ivm scheuren van de keramiek..
Werd me aangeraden bij HarlemBBQ.

Las ook zoiets maar zie het nergens staan bij BGE en ook de verkoper heeft er niet over gerept.... Als andere dit wel zouden aanraden hoor ik het graag overigens, dan doen we nog even geen pizza's e.d. :)

mij hadden ze (= Beleef Green Egg) aangeraden om rustig op te bouwen, eerste keer niet boven 200 en zo stilletjes aan iedere keer beetje verder.

Die raad gevolgd en na een keer of 10 gebruiken pizza met als resulataat een gebroken vuurring.
Deze is zonder probleem onder garantie vervangen (originele ligt er nog in en de vervangen wacht in de kast tot de originele volledig uiteen valt).

Ondertussen ook al een scheur in mijn vuurbox ontdekt en idem als vuurring opgelost.
Deze scheur loopt iedere keer een beetje verder, dus ik vrees dat bij het eruithalen ik 2 delen zal hebben.
 
Stijn zei:
mij hadden ze (= Beleef Green Egg) aangeraden om rustig op te bouwen, eerste keer niet boven 200 en zo stilletjes aan iedere keer beetje verder.

Die raad gevolgd en na een keer of 10 gebruiken pizza met als resulataat een gebroken vuurring.
Deze is zonder probleem onder garantie vervangen (originele ligt er nog in en de vervangen wacht in de kast tot de originele volledig uiteen valt).

Ondertussen ook al een scheur in mijn vuurbox ontdekt en idem als vuurring opgelost.
Deze scheur loopt iedere keer een beetje verder, dus ik vrees dat bij het eruithalen ik 2 delen zal hebben.

Joh, ok?, dus zelfs het advies volgen maakte voor jou niet eens uit.... Hoop dat jij een pechgevalletje bent geweest dan... Maar goed, ik vind dat voor het bedrag dat het kost het ook gewoon wel ergens tegen moet kunnen. Als BGE het zelf niet eens heeft over rustig opbouwen e.d. op hun eigen site & instructies dan vind ik dat ze of slecht adviseren, of dat het niet uit maakt & een 'pech' versie hoe dan ook wel kaput zou gaan....  :-?
 
Terug
Bovenaan Onderaan