BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

chbrand

Kooltjesharker
Berichten
106
Hoi, mijn naam is Chris Brand en ik ben 30 jaar. Ongeveer 3 jaar geleden ben ik begonnen met BBQ'en, vrij laat misschien, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ben grootgebracht met het idee dat vlees altijd verbrand op de BBQ en dat zulk zwartgeblakerd vlees ongezond voor je is.

Het was dus zonde van een goed stuk vlees en daarom zag je ook alleen maar saucijs, speklap & shaslick gebruikt worden.

Tjah....

Gelukkig ben ik aangestoken door mijn collega's die mij vertelden dat er zoveel meer mogelijk was en heb ik toentertijd een Weber Kettler van 57cm gekocht. Natuurlijk zo groot mogelijk, zodat je goed indirect kon garen zonder het vlees te verbranden ;-)
Hierop heb ik de afgelopen tijd diverse dingen bereid met (voor mij) bijzondere dingen zoals Picanha & Zalm op cederhouten plank.

Inmiddels zijn we een stapje verder, ik kreeg er steeds meer plezier in en ik vind het ook leuk om het hele jaar door te BBQ'en. Daarom ben ik eind vorig jaar op onderzoek uitgegaan naar een waardige opvolger van mijn Weber Kettle en heb ik uiteindelijk op Black Friday voor een hele scherpe prijs een Primo Oval XL gekocht.
Weer zo groot mogelijk en voor mij ideaal met zijn ovale vorm. Ik wilde namelijk ??n BBQ waarop ik alles kon doen, ook tegelijkertijd.
Direct inclusief de nodige accessoires en buitentafel, zodat ik voor de komende tijd gebakken zit :-D

Nu nog de laatste hand leggen aan mijn werkplekje onder de terrasoverkapping, maar ik heb er de afgelopen weken al flink wat BBQ-tijd opzitten. De afgelopen weken onder andere al Porchetta, Pulled pork, Moinkballs, zelfgemaakte Pizza's, Zalm, Ribeye en nog een aantal heerlijke dingen gemaakt.

Hartelijke groet en allemaal veel BBQ plezier gewenst!

Nu nog een aantal foto's:
e300ff319c6c71e1dc205adfc4195c1f.jpg
753c7450eecaad3fc792053ceb5c3389.jpg
697094e598c5d8559ea1fd46d32d9ef4.jpg
993b6a3da18ce2e7db3ad37115c0aa54.jpg
a2a2ed5eee3a0ce37d40a80e82fa1e6d.jpg
9a8667e2e9120f04f4d0264dad97a0ae.jpg
 
Welkom op het forum. Mooie setup. En veel lees plezier. En zien je verslagjes wel te gemoed komen  :)
 
Welkom!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom! Super mooie primo heb je staan  B-)
 
Hoi Chris, welkom bij het Genootschap.
Die intro had ik zelf kunnen schrijven, hier alweer ruim 6 jaar een trouwe Primo gebruiker.
 
welkom hier
mooi spul
en nog auto-liefhebber ook  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan