BasBQ
Beef en Steak

BGE Accessoires

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.597
Ben van zit dit weekend nog wat te investeren in BGE accessoires (voor een Large).

Momenteel heb ik al het essenti?le (Cast iron Grid + lifter,  conveggtor + lifter, aspook & blik)

Nu was ik aan het kijken naar een roosterverhoger
Nu begin ik te twijfelen tussen de HALF MOON RAISED GRID en de 3 LEVEL COOKING GRID.
Aangezien je met de half moon nog een 'lekbakje' hebt kan je dit ook als indirect gebruiken of er iets inleggen dat de sappen van hetgeen op de rooster opslurpt.

Wat is jullie mening over deze twee accessoires?

Verder wens ik ook nog de HALF MOON CAST IRON PLANCHA GRIDDLE, PERFORATED COOKING GRID (waarschijnlijk de half ronde variant) en twijfel ik nog over de GRILL WOK.

Dutch ovens staan ook op de planning, welke maten gebruiken jullie het meeste?

Graag hoor ik jullie mening over bovenvermelde accessoires en/of ik misschien beter iets anders neem.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Die half moon raised grid met lekbakje is erg handig ivm je gietijzeren grillrooster vind ik. Ik rook daar grote dikke ribeyes op voor (lekbakje is ook hitteschildje) terwijl het gietijzer langzaam opwarmt. Bij bijna (!) de juiste kern van het vlees kan je dan kort afgrillen op het gietijzer.

Een extra roosterverhoging is ook fijn. Ik kocht daarvoor onlangs de Basterd accessoire omdat die voor 4 tientjes drie pootjes bood. Erg handig voor twee etages MOINKS bijvoorbeeld!  :p

Heb je beide echt nodig? Tuurlijk niet!  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan