BasBQ
Beef en Steak

Thermopop VS thermapen

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Nu mijn goedkope zak thermometer kapot is doordat de probe uit de behuizing is gekomen bij het uit het vlees halen ben ik toe aan wat betere kwaliteit.

Nu zie ik voornamelijk de thermapen voorbij komen waarvan ik ook wel erg gecharmeerd ben. Nu zag ik tijdens de zoektocht ook nog een thermopop voorbij komen. Iemand hier ervaring mee of liefst zelfs met beide? Is de thermapen zijn meerprijs waard tegenover de thermopop die voor het geld wel veel lijkt te brengen?
 
SmokerB zei:
Nu mijn goedkope zak thermometer kapot is doordat de probe uit de behuizing is gekomen bij het uit het vlees halen ben ik toe aan wat betere kwaliteit.

Nu zie ik voornamelijk de thermapen voorbij komen waarvan ik ook wel erg gecharmeerd ben. Nu zag ik tijdens de zoektocht ook nog een thermopop voorbij komen. Iemand hier ervaring mee of liefst zelfs met beide? Is de thermapen zijn meerprijs waard tegenover de thermopop die voor het geld wel veel lijkt te brengen?
Thermopop is een stuk langzamer. Ik heb net de nieuwe thermapen IR en een MK 4 aangeschaft. Mn eerste thermapen is na 4 jaar overleden. Heb nog een Maverick DT05, een primo pen en een Don Marcos BBQ Check stuk voor stuk goede meters, maar de Thermapen is voor mij gewoon de nummer 1 vanwege zn snelheid!
c1f396f44f4512154c1fba714541b02f.jpg


Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

 
Onlangs Thermapen MK3 voor ca. 35? te besteld via Amazon UK. Was met 2 dagen binnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mk 4 is echt een topper, vooral als je in het donker af moet lezen!
 
De 3 had ook al backlight hoor. Vind het handig dat de 4 aangaat als je hem oppakt en dat het display meedraait.
Die nieuwe met IR lijkt me ook handig. Zeker met pizza ed om te kijken hoe heet de steen wordt. Ben benieuwd naar je ervaringen Richard.
 
noskos zei:
De 3 had ook al backlight hoor. Vind het handig dat de 4 aangaat als je hem oppakt en dat het display meedraait.
Die nieuwe met IR lijkt me ook handig. Zeker met pizza ed om te kijken hoe heet de steen wordt. Ben benieuwd naar je ervaringen Richard.

dat was ook de reden van aanschaf  (de IR) , speciaal voor pizza, maar ook SCA om de grillgrate te meten. en dat ie ook vanzelf aangaat als je ze oppakt ideaal...

 
Hoihoi,

Ik heb de thermopop, en gebruik deze naar alle tevredenheid.
En wat de snelheid betreft,valt het reuze mee.
Hij is ook 1/3 van de prijs, en.wat is nu 2 seconden.
Beiden worden in de zelfde fabriek gemaakt.

Jeroem




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
jeroenrd zei:
Hoihoi,

Ik heb de thermopop, en gebruik deze naar alle tevredenheid.
En wat de snelheid betreft,valt het reuze mee.
Hij is ook 1/3 van de prijs, en.wat is nu 2 seconden.
Beiden worden in de zelfde fabriek gemaakt.

Jeroem



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

nee als snelheid niet voor je uitmaakt dan is de thermopop prima (al vind ik een opvouwbare handiger dan een Pen model) , dan kan ik ook met de maverick DT05 uit de voeten. maar als ik 20 dijen snel wil controleren, of bij de steakwedstrijden de steak  dan vind ik het wel handig dat ik snel de juiste temp heb.



 
richard0501 zei:
jeroenrd zei:
Hoihoi,

Ik heb de thermopop, en gebruik deze naar alle tevredenheid.
En wat de snelheid betreft,valt het reuze mee.
Hij is ook 1/3 van de prijs, en.wat is nu 2 seconden.
Beiden worden in de zelfde fabriek gemaakt.

Jeroem



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

nee als snelheid niet voor je uitmaakt dan is de thermopop prima (al vind ik een opvouwbare handiger dan een Pen model) , dan kan ik ook met de maverick DT05 uit de voeten. maar als ik 20 dijen snel wil controleren, of bij de steakwedstrijden de steak  dan vind ik het wel handig dat ik snel de juiste temp heb.

Ik heb sinds een aantal weken de MK4. Werkt als een trein! Erg snel en precies. Roterend en verlicht display is erg handig. Ook vandaag bij de short ribs om een aantal keer te prikken.
 
Onlangs ook de thermapen MK3 voor 35? thuisbezorgd gekregen van amazon DE. Wel alleen in beige kleur, maar dat vind ik prima. Top ding, en op deze manier helemaal niet zo duur
 
Ik heb er ook een gekocht. Rare kleur oranje achtig. Maar wat maakt de kleur uit.l
 
Rob65 zei:
Ik heb er ook een gekocht. Rare kleur oranje achtig. Maar wat maakt de kleur uit.l

In deze kleur zijn ze voor ? 34,50 nog beschikbaar op Amazon.de.
Ik zelf heb een mk3 en een mk4 en de voordelen van de een zijn al genoemd. Maar allebei erg fijn in het gebruik.
 
Thnx voor alle reply's!

Het is uiteindelijk een thermapen mk4 geworden voor ?69,-. Barbecueshop heeft zomervoordeel kortingscodes actief waarmee je boven de 100 euro 20 euro korting krijgt. 2 sausjes en een rubje(die ik toch al wilde) erbij en we kwamen boven de 100 euro en dus 20 euro korting :)
 
Nick zei:
Onlangs Thermapen MK3 voor ca. 35? te besteld via Amazon UK. Was met 2 dagen binnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

heb nu al een paar x gekeken maar een thermapen van 35,- kom ik niet tegen op Amazone
 
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B076DGSTQB/ref=pd_gwm_simh_0?pf_rd_p=bd40f2a7-d641-4eac-963b-1a514de5e330&pf_rd_s=grid-2&pf_rd_t=Gateway&pf_rd_i=mobile&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_r=FKBYT1QDBW8XQS54Z9XJ&pd_rd_wg=P9tiX&pd_rd_r=FKBYT1QDBW8XQS54Z9XJ&pf_rd_r=FKBYT1QDBW8XQS54Z9XJ&pf_rd_p=bd40f2a7-d641-4eac-963b-1a514de5e330&pd_rd_w=4H7oL&pd_rd_i=B076DGSTQB

Hier staat de thermapen mk3

Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Als je de actie gebruikt die ik heb gebruikt heb je voor 19 euro meer een mk4. Die extra features zijn het zover ik m nu kan beoordelen wel waard. Heb m net binnen en ziet er allemaal goed uit.

Tijd zal het uitwijzen maar ziet er uit als een degelijk product.
 
SmokerB zei:
Als je de actie gebruikt die ik heb gebruikt heb je voor 19 euro meer een mk4. Die extra features zijn het zover ik m nu kan beoordelen wel waard. Heb m net binnen en ziet er allemaal goed uit.

Tijd zal het uitwijzen maar ziet er uit als een degelijk product.

welke actie? heb je een link?
 
Terug
Bovenaan Onderaan