BasBQ
Beef en Steak

Handschoen in de aanbieding

 

Serena

Sprokkelaar
Berichten
46
Volgens mij moet ik dadelijk even naar Van Cranenbroek rijden.

126b98515c818cf5ebbc82f4e0a950bf.png
 
Serena zei:
Suus76 zei:
Bij action 2,49 per stuk ;-)
Echt waar? Die winkel is dichterbij!!!
Toevallig een fotootje van zo'n handschoen?

En is het van de Action ook een beetje kwaliteit? Niet dat ik straks een conveggtor vast heb, en hij door die handschoen smelt :D
 
b.asv zei:
Serena zei:
Suus76 zei:
Bij action 2,49 per stuk ;-)
Echt waar? Die winkel is dichterbij!!!
Toevallig een fotootje van zo'n handschoen?

En is het van de Action ook een beetje kwaliteit? Niet dat ik straks een conveggtor vast heb, en hij door die handschoen smelt :D

Ik wil zeker niet de verkoper in de wielen rijden maar kreeg laatst een waarschuwing voor deze handschoenen.
Prima handschoenen maar zeker niet voor al te hete dingen lang vast te houden. :(
 
Deze kunnen niet echt tegen de hitte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Hans zei:
b.asv zei:
Serena zei:
Suus76 zei:
Bij action 2,49 per stuk ;-)
Echt waar? Die winkel is dichterbij!!!
Toevallig een fotootje van zo'n handschoen?

En is het van de Action ook een beetje kwaliteit? Niet dat ik straks een conveggtor vast heb, en hij door die handschoen smelt :D

Ik wil zeker niet de verkoper in de wielen rijden maar kreeg laatst een waarschuwing voor deze handschoenen.
Prima handschoenen maar zeker niet voor al te hete dingen lang vast te houden. :(

Ik heb geen moeite om met de Action handschoenen gietijzeren pannen e.d. langere tijd vast te houden anders. Een gietijzeren rooster wat boven de 300 graden is lange tijd vasthouden werkt misschien niet, maar hoe vaak doe je dat? Ik heb nog niet gemerkt dat ik iets vastpakte wat te warm was om vast te houden
 
Lijkt me inderdaad niet dat je dat voor een langere tijd vast houdt. Maar een zeer warme conveggtor of platesetter vast houden gebeurd wel vaak. Die zit recht boven de kolen dus kan behoorlijk warm zijn.
 
Ik heb er 2 van Van Cranenbroek meegenomen. Ook meteen een paar spiezen in de mand gemikt, kost geen drol daar.
 
b.asv zei:
Lijkt me inderdaad niet dat je dat voor een langere tijd vast houdt. Maar een zeer warme conveggtor of platesetter vast houden gebeurd wel vaak. Die zit recht boven de kolen dus kan behoorlijk warm zijn.
Voor de platesetter of hete roosters beter leren (las)handschoenen gebruiken!
 
Brecht zei:
Deze kunnen niet echt tegen de hitte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Jawel hoor, maar geen 10 minuten met opgestookt rooster, zou ik met geen enkele ah dachten doen. Ze bevallen mij heel goed ware het niet dat ze wek wat groot zijn. Ik pak mij. Kokend hete joetisserie er zo mee uit de motor .
 
Ik heb er liggen waar er 2 mooie grillmarks instaan, deze in mijn hand zijn ondertussen al verdwenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Wat gebeurt er als dit soort handschoenen vet of nat worden?
 
Suus76 zei:
Brecht zei:
Deze kunnen niet echt tegen de hitte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Jawel hoor, maar geen 10 minuten met opgestookt rooster, zou ik met geen enkele ah dachten doen. Ze bevallen mij heel goed ware het niet dat ze wek wat groot zijn. Ik pak mij. Kokend hete joetisserie er zo mee uit de motor .


Ceriel + 1
Heel soms moet je wel eens je rooster of/en deflector eruit halen eruit halen doe dat dan met de handschoenen die Ceriel bedoelt.
Hou je i.i.g. je handen heel want die dingen kunnen gloeiend heet worden direct boven je vuurtje.
 
Zo's setje ruitjeshandschoenen heb ik ook en ze bevallen erg goed. Als ze vet zijn kunnen ze in de wasmachine. Ze isoleren beter dan ik had verwacht en zijn links- en rechtshandig te gebruiken. Erg fijn. Ik heb zo'n setje:
https://www.intratuin.nl/barbecues/barbecue-accessoires/barbecue-handschoenen/intratuin-barbecue-handschoen.html

Ik heb ook een setje lashandschoenen paraat bij mijn BBQ:
https://www.conrad.nl/p/worky-1807-sabato-f-lashandschoen-splitsleer-892474?searchTerm=lasha&searchType=suggest&searchSuggest=product

Deze isoleren wel beter maar een waarschuwing is wel op zijn plaats. Uiteindelijk kan de warmte er wel doorheen dringen. Dat is me een keer overkomen toen ik een pizzasteen wilde verplaatsen. Niks aan de hand totdat de warmte er doorheen kwam. En dan weet je niet hoe snel je die dingen uit moet trekken. Dan worden je vingers alsnog gekookt. 
 
Hans zei:
Suus76 zei:
Brecht zei:
Deze kunnen niet echt tegen de hitte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Jawel hoor, maar geen 10 minuten met opgestookt rooster, zou ik met geen enkele ah dachten doen. Ze bevallen mij heel goed ware het niet dat ze wek wat groot zijn. Ik pak mij. Kokend hete joetisserie er zo mee uit de motor .


Ceriel + 1
Heel soms moet je wel eens je rooster of/en deflector eruit halen eruit halen doe dat dan met de handschoenen die Ceriel bedoelt.
Hou je i.i.g. je handen heel want die dingen kunnen gloeiend heet worden direct boven je vuurtje.

Ik zou ook echt geen opgestookte steen of plaat willen pakken met stoffen handschoenen aan  :D
 
Ik heb van die campchef handschoenen (https://www.basbq.com/webshop/dutch-ovens--outdoor/camp-chef/detail/2360/camp-chef-hittebestendige-handschoenen.html) maar daar word je ook niet vrolijk van om je platesetter ermee uit een brandende bbq te halen eigenlijk, kwam ik achter :D

Welke zou je daar dan voor moeten hebben?
 
@dennis

Platelifter misschien?  ;)
 
Kevlar handschoentjes, en dan nog houdt dat maar voor even. Ik zou altijd voor veilig gaan en gereedschappen gebruiken om echt hete deflector platen en of roosters er uit te halen.
 
Suus76 zei:
Kevlar handschoentjes, en dan nog houdt dat maar voor even. Ik zou altijd voor veilig gaan en gereedschappen gebruiken om echt hete deflector platen en of roosters er uit te halen.
+1 een pizzaplaat of platesetter met wat voor handschoenen dan ook is vingers verbranden.
Ik heb die van de action, je kan er nog geen hete pan mee vastpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan