BasBQ
Beef en Steak

Lidl komt met eigen "GBS" systeem

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Mede forummers,

Met een flinke lach op mijn gezicht kan ik jullie mededelen dat Lidl (onder de lijn Florabest) met een eigen GBS systeem komt.
Een GBS systeem zoals die van Weber? Ja een GBS systeem zoals die van Weber. :rolleyes:

Hoe ik hierbij kom? Ik was op zoek naar het spiessysteem voor de WGA en ben verder rond gaan struinen in de webshop. :-D

Men neme de Florabest Kogelbarbecue met 53 CM rooster:
7e50db0a2ced89141b8a134c6c21dc0f.jpeg

Link naar de BBQ.

En dan, zie daar the one and only "FLORABEST Barbecue-Inzetstuk":
9d47f3e5f4f774d9aa62c9bdd03ad1c6.jpeg


a163a33b2daa1f79a6c7df0883254d29.jpeg


7b2d4c50a079718a4eb57ba749f8ecaf.jpeg


a9e20b1df1d4449ddd4ab95fbe911e8c.jpeg


En weer linkje naar het systeem.

Geweldig toch dit? Ik kan er wel om lachen.

Dan komt het mooiste, hij zou moeten passen in de 57'er Webers. Die hebben namelijk dezelfde roosterafmeting.
Dit staat bij de specificaties van dit "GBS" rooster:
"Dit barbecuerooster van verchroomd staal is geschikt voor houtskool- of gasbarbecues met een diameter van ?57 cm en heeft een uitneembaar, middelste roostersegment."

Zowel het rooster, als de pizzasteen, gietijzeren rooster en gietijzeren pan kosten ?12,99 per stuk. Snel gerekend ?51,96 voor de complete set.
Enkel het rooster van de Weber GBS kost al een ruime ?56, even ter vergelijking.

Of het kwaliteit is? Geen idee.

Let op de leverdatum, leverbaar vanaf 31-5.

Wat denken jullie?
Als je het niks vindt hoop ik in ieder geval dat je met een kleine glimlach het concept waarderen kan. ;-)
 
Haha lol.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Wat verwacht je nou zelf  van de kwaliteit?
Nou ja, niet te moeilijk doen voor die  ?74,99. dan maar  :D
 
Leuk voor iemand die dit wel erbij wilt maar niet veel denkt te gebruiken. Al vraag ik me af of er hier veel zijn die het gbs systeem van weber gebruiken.
 
Brecht zei:
Leuk voor iemand die dit wel erbij wilt maar niet veel denkt te gebruiken. Al vraag ik me af of er hier veel zijn die het gbs systeem van weber gebruiken.
Ik heb het, incl de Weber accessoires. Gebruikt.....niet 1 x, want al snel kocht ik mijn BGE L. Maar dit is wel top voor de "soms, heel af en toe met mooi weer" BBQer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Zo'n pannetje is dan wel weer handig.
 
vooral voor die prijs, ik denk dat ik er toch wel eentje ga halen.
 
denman1710 zei:
Brecht zei:
Leuk voor iemand die dit wel erbij wilt maar niet veel denkt te gebruiken. Al vraag ik me af of er hier veel zijn die het gbs systeem van weber gebruiken.
Ik heb het, incl de Weber accessoires. Gebruikt.....niet 1 x, want al snel kocht ik mijn BGE L. Maar dit is wel top voor de "soms, heel af en toe met mooi weer" BBQer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ik had het ook in mijn Mastertouch.. Het enige wat ik makkelijk vond aan het uitneembare middelste rooster was dat het minder schoonmaak werk is als je bijv maar even een steak of sateetje wilde grillen en verder niks. Zo'n 57 cm rooster is makkelijk en veel oppervlak maar nadat het rooster schoon is, kun je de rest van je keuken schoon gaan maken. Het past namelijk nooit in een wasbak...
 
Voor die paar euro ga je niet zeuren over de kwaliteit denk ik... Komt als geroepen, want de reguliere prijzen vond ik toch wel aan de hoge kant.
(...als mooi-weer-bbq-er)

Dat pannetje is inderdaad makkelijk, pindasaus  :p, groentes etc. Plannen genoeg.
 
Het rooster zelf weet ik nog niet, maar het pannetje en eventueel pizzasteen ga ik denk toch wel halen voor die prijs.
Altijd handig om te hebben liggen :)
 
Krijg sterk de indruk dat je het rooster sowieso moet kopen om de inzetstukken te gebruiken. Bij de weber seargrate zitten uitsteeksel zodat hij blijft liggen. Hier zitten de uitsteeksels aan het rooster zodat de inzetstukken er niet doorheen vallen.
 
R@lph zei:
Krijg sterk de indruk dat je het rooster sowieso moet kopen om de inzetstukken te gebruiken. Bij de weber seargrate zitten uitsteeksel zodat hij blijft liggen. Hier zitten de uitsteeksels aan het rooster zodat de inzetstukken er niet doorheen vallen.

Klopt, was mij ook al opgevallen. Leg het GBS gietijzer rooster nu op mn normale rooster van the Bastard. Werkt ook gewoon goed
 
Ceriel zei:
noskos zei:
Zo'n pannetje is dan wel weer handig.
+1, gietijzer is gietijzer...

+2, Gietijzer voor pannen wordt alleen nog maar gegoten in China en India.
Gieterijen elders in de Wereld voor dit soort zaken als pannen en potten zijn er nagenoeg niet meer.
dus die dure Weber gietijzeren pan kan zo maar uit dezelfde gieterij komen als die goedkope Lidl pan.
 
Enkel de afwerking kan mssh wel nog wat schelen. Het gieten zelf zal wel identiek zijn maar het polijsten en afbramen kan verschil geven, dit verklaart ook een deel van de hogere prijs. Maar dit polijsten zou je gewoon zelf kunnen doen. Geen enkele reden om het gietijzeren rooster van de lidl te wantrouwen.
 
Al ervaringsdeskundigen?

Ik zat te denken alleen die pan te nemen, die zou je volgens mij zo in het Weber rooster moeten kunnen zetten, of niet?
 
Dat scheelt weer geld en keuzestress, maar wel jammer op zich...
 
Ik was "toevallig" met moeder de vrouw bij de Lidl
ook al gaf ze verschillende keren aan dat we niets
nodig hadden :)

Heb het giet ijzeren rooster mee genomen werkt best
gelijk speklappen op gedaan voor de seasonning.
Nog niet echt strepen kunnen trekken maar komt nog wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan