BasBQ
Beef en Steak

Lekker mals/sappig vlees maar niet al te veel tijd kwijt

 
 
 

sjonniej87

Sprokkelaar
Berichten
28
Hallo allen,

Komende zaterdag een verjaardag waar ik als meester BBQer van de familie moet optreden als voedselbereider. Nu wil ik wat moois maken, maar ik heb even een inspiratieprobleem. Het moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

Het vlees krijg ik pas zaterdag tussen 12 en 13 uur, het moet om uiterlijk 18 uur klaar zijn.
Het moet wat mals zijn of zacht, het mag niet taai zijn.

Prijs is niet zo'n issue, maar hoe groter het stuk vlees hoe mooier. Dit gaat zaterdag gekocht worden bij de Makro.

Hebben jullie tips?
 
Als prijs geen rol speelt zou ik voor steaks gaan
 
Ik zat eerder aan zalm te denken... snel klaar en lekker sappig.
een ander groot stuk vlees lijkt me lastig in de beperkte tijd gekruid en mooi gaar te hebben.
maar ik sta open voor suggesties...
 
Eigenlijk +1 voor allebei  :)

Warmgerookte zalm (met mosterd en bruine suiker) is een heerlijk gerecht.

Maar een sappige ribeye (reverse sear) is ook niet te versmaden  :>

Beide zijn prima te doen in korte tijd (1-1,5 uur)
 
Australian grain fed picanha of anders uit Uruguay, dit zijn de mooiste en lekkerste Picanha's bij de Hanos ;)
 
Jet zei:
Australian grain fed picanha of anders uit Uruguay, dit zijn de mooiste en lekkerste Picanha's bij de Hanos ;)

+1 voor de Australian... Of de Nieuw Zeelandse als geld echt geen issue is :D
 
Ik zou zeker een mooie picanha doen.
En als je je goed voorbereid (smoker al op temperatuur en zo voordat het vlees komt) kan je misschien ook nog spare ribs maken. 2-1-1 lijkt me haalbaar
 
Oh ja,
Een mooie kip of hoen op blik.
Doet het altijd goed bij gasten
 
Allen bedankt voor het meedenken. De suggesties neem ik wel mee voor de komende keren maar de gasten hebben toch gevraagd om mijn spare ribs... Uiteindelijk heb ik ook wat meer tijd gekregen gezien het vlees morgen binnen is. Hoe dan ook bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan