BasBQ
Beef en Steak

Goedendag hier ben ik dan.....

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Goedemorgen BBQ liefhebbers,

Hoi, mijn naam is Marcel en ben samen met mijn schoonvader (Herman) redelijk fanatiek met de Barbecue aan de slag.
Het BBQ-genootschap lijkt mij een leuke manier informatie te delen.

Mijn schoonvader en ik stonden in de halve-finale bij de laatste 6 van de 85 van "MAKRO BAAS BBQ 2018", dat was erg een leuke ervaring.
Inmiddels zijn wij sinds kort in het bezit van de WSM 22,5" en hebben daar wat upgrades op doorgevoerd. 
- Deksel-scharnier,
- Wieltjes,
- Extra plateau tussen bovenste en onderste rooster,
- Vilt voor op de diverse randen,
- Klemmen op midden ring om deze "vast" op het onderste het deel te bevestigen,
- BBQ Guru DigiQdx2,

Sinds kort ben ik KCBS lid geworden. De 24ste november 2018 ga ik met mijn schoonvader in Deurne de KCBS Judge cursus volgen. 
Wij hebben als doelstelling om 2019 mee te gaan doen met de "RuhrPott" KCBS BBQ Wedstrijd.

Voor die tijd hebben we nog veel te doen om dit voor elkaar te krijgen.
Ook is er een internetsite aan het ontstaan (www.disponibel.nl) waarop we onze ervaringen zullen plaatsen vooral om voor ons zelf overzicht te hebben.

Tot slot. Wij hebben een "Taste-Off" bedacht. Wij oefenen eea met en op de BBQ en middels een App groepje laten wij weten hoe laat en wat er te proeven valt. Er wordt drank meegenomen en een kleine duit in het zakje gedaan om weer een volgende "Taste-Off mee te kunnen organiseren. Hoe leuk is dat?

Genoeg voor nu,

Groetjes, Marcel



 
Welkom Marcel.

Dat taste appje klinkt wel goed. Leuk bedacht van jullie. Succes met alles.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Marcel,
welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom!
 
Nou, je gaat voortvarend aan de slag (hier op 't forum). Goed bezig!
Welkom hier.
Grz.
 
Welkom hier Marcel!
Leuk dat jullie de jury-cursus gaan doen. Maar waarom Ruhrpott als eerste wedstrijd?
Persoonlijk zou ik kiezen voor een wedstrijd in Nederland. Zeker voor de eerste keer is het makkelijk om dan bij andere Nederlandse teams om tips en adviezen te vragen.
Dat er niet veel Nederlandse teams meer meedoen in Waltrop heeft een reden.. ;)
 
Welkom hier Marcel  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan