BasBQ
Beef en Steak

Stel je voor!

GrilzzzGood

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo,

Ik ben Joost en nieuw op dit forum. In afwachting op mijn Grilldome Infinity Black, mezelf alvast aangemeld bij dit forum. Ik wil graag de ervaringen delen met deze Kamado. Daarnaast ben ik op zoek naar gerechten en ervaringen van anderen.

Gr Joost


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
hartstikke welkom hier! veel plezier met je nieuwe kamado!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Joost,
welkom bij het Genootschap.
Ik hoop dat er in Europa nog een goed service punt voor Grill Dome is/komt want Grill Dome Europe (NL) gaat er mee stoppen zie ik zojuist.
 
Ewald zei:
Hoi Joost,
welkom bij het Genootschap.
Ik hoop dat er in Europa nog een goed service punt voor Grill Dome is/komt want Grill Dome Europe (NL) gaat er mee stoppen zie ik zojuist.

Hoi Ewald,

Ik weet van de situatie die jij in je post schetst. A way of living wordt het service van Europa en wordt gevestigd in Nederland. Het luxe buitenleven (Dussen) wordt/is het verkooppunt geworden. Anders was ik ook niet voor een Grilldome gegaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
GrilzzzGood zei:
Ewald zei:
Hoi Joost,
welkom bij het Genootschap.
Ik hoop dat er in Europa nog een goed service punt voor Grill Dome is/komt want Grill Dome Europe (NL) gaat er mee stoppen zie ik zojuist.

Hoi Ewald,

Ik weet van de situatie die jij in je post schetst. A way of living wordt het service van Europa en wordt gevestigd in Nederland. Het luxe buitenleven (Dussen) wordt/is het verkooppunt geworden. Anders was ik ook niet voor een Grilldome gegaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelukkig maar. :)
 
Welkom hier Joost  :)
 
Vandaag heb ik mijn nieuwe Grilldome Infinity Black ontvangen. De reden waarom ik voor dit model gekozen heb is het volgende;

De hoogte van de deksel is wat hoger dan de gemiddelde kamado. Hierdoor krijg je meer ruimte voor bijvoorbeeld een kippetje op de kamado. De dikke terapex wand zorgt voor een goede isolatie. Daarnaast zijn de garantie bepalingen erg goed, de afwerking is van RvS en optisch vind ik hem erg mooi. Dit zijn allemaal persoonlijke voorkeuren. Ik twijfel niet aan de kwaliteit van bijvoorbeeld BGE of Kamado Joe...

Mijn eerste ervaring met een kamado:
Ik had er erg veel zin in om hem te gebruiken. Eerst maar eens een simpel gerecht; Een kippetje grillen op de beercan chicken wijze. Ik heb er meteen een vertical poultry roaster bij gekocht van BGE. De kip blijft stabiel staan, je zet hem in een bakje met water. Zo druipt het vet en vocht in het bakje. Het water zorgt ervoor dat de kip niet uitdroogt. 190 graden 75 min. Erg makkelijk om de temperatuur stabiel te houden op de Grilldome.

Ik heb er hasselback Potatoes bij gemaakt. Deze heb ik eveneens op 190 graden bereid, alleen dan 120 min. Om het kwartier insmeren met knoloofboter en op het laatst een beetje grano padano erover.

Simpele salade erbij en we hebben heerlijk gesmuld samen met de kinderen. Op naar nog 1001 gerechten.
62b6c71f21aee6d3e70289e08741c453.jpg
7ed602f04431f467baa9852604c5f943.jpg
704ec04e4276e34e8ebecd6dc16017a6.jpg
f09a850d9ee6e0f438d290a2b612550f.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie aankoop, veel plezier daarmee.
Over die garantie: ik las ergens dat Grill Dome Europe ophoudt te bestaan en dat je voor vragen en producten terecht kan bij Grill Dome Amerika. Ik weet niet welke consequenties dat eventueel heeft voor je garantie.
 
A way of living (NL) is de nieuwe importeur van Grilldome Europa. Zij verzorgen ook in de garantie afhandelingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
joko zei:
Ik weet niet welke consequenties dat eventueel heeft voor je garantie.

Gezien de uitsluitingen van de garantie welke opgenomen waren in de NL garantiebepalingen van die club uit valkenswaard, kan het nooit veel beroerder dan het was; destijds voor mij 1 van de redenen om geen grilldome te kopen.

Het is een fantastisch mooi apparaat!
 
Mooie barbecue hoor, veel plezier ermee.

Nog even over het water onder de kip verhaal. Dat klopt niet Als het vlees warm wordt dan gaat het vocht naar buiten persen. Een beetje water eronder of damp er omheen remt dat proces echt niet. Zelfs in water kun je kip droogkoken.
 
In den beginne dacht ik ook altijd dat voldoende vocht in je stookruimte een must was voor het sappig houden van je vlees :-?
Dus plaatste ik een forse waterschaal gelijk onder m'n kippetje (opgewarmd volgens de regels) en de rooster temperatuur netjes op 110 a 115 gr.C.
Waarschijnlijk hield ik daardoor wel de temperatuur redelijk constant (da's wel een voordeel van een water reservoir)
Maar toch wel eens een droge kip.
Een manier om je vlees wat sappiger (malser) te houden is o.a. injecteren of gedurende enige tijd in een brine (pekel badje) laten liggen.
 
Mooie aankoop. Daar ga je nog heel veel plezier aan hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan