BasBQ
Beef en Steak

Traeger timberline 850.

jeroenrd

Sprokkelaar
Berichten
43
Goedeavond,

En ben me aan het ori?nteren naar een pellet smoker.
Nu zag ik de treager timberline 850, heeft er iemand ervaring met deze smoker.
Ik hoor het graag.

Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ik kende deze nog niet, maar mijn interesse ligt ook niet bij pellet smokers.
Al zijn er genoeg wedstrijdteams die met pellet smokers werken dus op wedstrijden kom ik ze altijd wel tegen.
Als ik zo de You tube filmpjes bekijk zijn er behoorlijk wat commentaren zowel positief (pro) als ook negatief (con)
De grootste pro is de constructie, degelijk met zware RVS roosters goed ge?soleerd.
De grootste con is de betrouwbaarheid, de temperatuur probe leest niet goed uit, de smoker kan zomaar uit gaan.
Dat zijn de commentaren die ik zo lees.
Enkele hebben het ook over kinderziektes die eenvoudig door Traeger op te lossen zijn.
Is dat de prijs van $1700  (2300 euro) waard om als proefkonijn van een fabrikant te dienen?
Er zijn nog veel meer reviews over deze machine, bekijk ze allemaal en maak je keuze.
Ik heb slechts enkele reviews bekeken/gelezen.
Wellicht zijn de con's door de gebruiker eenvoudig op te lossen, dat heb ik in die enkele reviews niet gezien of gelezen.

Succes.
 
Afgelopen augustus was ik in de UK waar we werkten met de traeger 1300 (daar ging een brisket op) en met de 850 (daar gingen burgers en worsten op). Ik vond het een prettige ervaring om eens mee te werken, de temperatuur bij de brisket was mooi stabiel. Verder is het een vrij eenvoudige manier van barbecue?n.
 
Terug
Bovenaan Onderaan