BasBQ
Beef en Steak

de nieuwe Classic van Kamado joe

Q57 zei:
Heel eerlijk, ik heb mij altijd afgevraagd of het oude onderstel wel sterk genoeg zou zijn, alleen al om deze te kunnen verplaatsen.

Ik heb nog niet gehoord dat het nest van de Classic II bij iemand in elkaar gestort is.

Q57 zei:
https://www.kamado-nederland.nl/product/classic-lll/

Ik vraag mij wel af waar dat ding voor is, tussen het onderstel en de BBQ in. zeg mij niets.

Dat plateau met die gaatjes is een plateau om je tang en handschoenen oid. (kleine accessoires/hulpmiddelen) neer te leggen
 
Beste Ewald, ik bedoel wat anders, klik maar op de onderste link in mijn eerste bericht.
Het is een los item.
 
Die accessoire is zo te zien bedoeld om 'makkelijk' te kunnen wokken:

_mg_7455.jpg

 
Volgens mij is het bedoeld om een betere warmte verdeling in de kamado te krijgen?

Ik vindt dit model overigens op de foto maar een log gevaarte.
de drie lagen om iets op te kunnen bereiden lijkt me ook maar in enkele gevallen praktisch.
 
Dat ziet er wel veelbelovend uit!  B-) Natuurlijk even afwachten hoe het in de praktijk werkt..
 
Ik vraag mijzelf vooral af of het de meerprijs ten opzichte van de Classic II waard is.
Ja het is een wat steviger onderstel en er zit zo'n hyberbolic insert in, maar het verschil is best behoorlijk: Classic II gaat voor 1495 en de Classic III gaat voor 1995. Scheelt ruim 500e op de minimum advertised price.
 
Afgelopen week in de VS een kamado joe classic 2 gezien voor 400 dollar in een super sale. Normale prijs daar is 1000-1100 dollar. Waarom zij die dingen hier zo duur?

Zou de prijs van de classic 3 dalen als de classic 2 uitverkocht raakt? Ik kan me haast niet voorstellen dat men 2K wil neertellen voor een 18 inch kamado. Voor hetzelfde geld heb je een Big Joe 2
 
Meerprijs hier zal voornamelijk te maken hebben met importkosten.

Vindt zelf de KJ 3 ook vrij prijzig en zie de echte meerwaarde tegenover de KJ 2 ook niet.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
De prijs zal normaal niet zakken aangezien de 2 en de 3 naast elkaar blijven bestaan. De 2 richt zich meer op de particulier terwijl ze met de 3 mikken op de professional/ die hard gebruiker
 
Brecht zei:
De prijs zal normaal niet zakken aangezien de 2 en de 3 naast elkaar blijven bestaan. De 2 richt zich meer op de particulier terwijl ze met de 3 mikken op de professional/ die hard gebruiker

Ik dacht dat de big joe is toch veel meer gericht op professionele gebruikers.

Nouja, als de prijs niet zakt hebben ze mij verloren. Het is een mooi ding, maar niet voor 2000 euro. Voor 1500 is er nog over na te denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan