BasBQ
Beef en Steak

nieuwe weber master touch, met rvs warmte verdeler

Goede ontwikkeling. Had stiekem al een beetje gehoopt dat ze de innovaties van de summit door zouden zetten richting 57. Top.
 
Met dekselscharnier... mooi hoor!
 
Mooie ontwikkeling!  B-) Even afwachten of de upgrades los verkrijgbaar zijn, lijkt me van wel...
 
Nou die scharnier vast niet, die deksel is daarom ook anders geworden met een greepje voorop.
 
Deze nieuwe 57cm heeft ook rubberen wielen, dat is ook wel een mooie aanvulling!
 
De nieuwe MT Premium heb ik nu al een paar weken mogen gebruiken (werk bij Weber Original Store Amersfoort :) ). Hij werkt echt als een trein. Laatst bij -5 12 uur op 110 gehouden.

 
Is hij de meerprijs waard volgens de kenners hier? Ik lees op een amerikaans forum niet echt positieve reacties, men zegt dat de oude het al perfect doet en ziet hier niet echt verbeteringen in...

Met name de diffuser vind ik interessant, zou die veel meerwaarde hebben? Het lijkt mij dat dat het indirecte gedeelte een stuk groter en gelijkmatiger maakt
 
Ja, ik ben verliefd hoor, top ding. Met name dat dekselscharnier is fantastisch. Deflector plate lijkt me zeker ook een handige
 
Juulvh zei:
Is hij de meerprijs waard volgens de kenners hier? Ik lees op een amerikaans forum niet echt positieve reacties, men zegt dat de oude het al perfect doet en ziet hier niet echt verbeteringen in...

Met name de diffuser vind ik interessant, zou die veel meerwaarde hebben? Het lijkt mij dat dat het indirecte gedeelte een stuk groter en gelijkmatiger maakt

Je hebt inderdaad veel meer indirect, maar je kan met deze veel lager in temperatuur. Als je de minion methode gebruikt (en dat gaat erg handig met die houtskoolring) blijft hij wel 12 uur op temperatuur. Ik schat bij hogere buitentemperaturen nog wel langer. Je hebt eigenlijk een extra onderdeel op je BBQ, namelijk een smoker.

Die diffuser wordt wel warm btw. Is niet zoals bij de Summit ge?soleerd. Als je dus heter gaat (150) moet je wel draaien. Dat deed ik niet en toen waren de onderkantjes van de ribs nogal krokant..
 
@bram, zou je er niet nog een pizzasteen in kunnen leggen? Die steen met bolletjes folie of andere afstandhoudertjes boven de deflector doen zodat je een meer isolerende laag krijgt en minder last hebt van intense stralingswarmte? De deflector in de summit is ook dubbewandig.
 
BramBBQ zei:
De nieuwe MT Premium heb ik nu al een paar weken mogen gebruiken (werk bij Weber Original Store Amersfoort :) ). Hij werkt echt als een trein. Laatst bij -5 12 uur op 110 gehouden.

Lekker! Aangezien jij bij d? Weber winkel werkt weet jij vast meer of de houtskoolring en diffuser plate apart verkrijgbaar zijn/gaan worden? Ik ben erg ge?nteresseerd maar heb zelf reeds 2 nieuwe weber mastertouchs sinds vorig jaar..
 
SmokeyJoey zei:
BramBBQ zei:
De nieuwe MT Premium heb ik nu al een paar weken mogen gebruiken (werk bij Weber Original Store Amersfoort :) ). Hij werkt echt als een trein. Laatst bij -5 12 uur op 110 gehouden.

Lekker! Aangezien jij bij d? Weber winkel werkt weet jij vast meer of de houtskoolring en diffuser plate apart verkrijgbaar zijn/gaan worden? Ik ben erg ge?nteresseerd maar heb zelf reeds 2 nieuwe weber mastertouchs sinds vorig jaar..

Ha officieel niet en zeker ook niet de komende weken. Maar we gaan ons best doen om er een aantal te krijgen in Amersfoort. Een bestelling opgeven kan altijd, je wordt dan altijd gebeld wat de prijs wordt en wanneer er geleverd kan worden.
 
noskos zei:
@bram, zou je er niet nog een pizzasteen in kunnen leggen? Die steen met bolletjes folie of andere afstandhoudertjes boven de deflector doen zodat je een meer isolerende laag krijgt en minder last hebt van intense stralingswarmte? De deflector in de summit is ook dubbewandig.

Ja dat gaat wel werken denk. Alufolie werkt ook wel denk ik, alleen gebruik ik al jaren geen folie meer in mijn BBQ's en wil dat graag zo houden. Verschil is ook niet dramatisch groot (schat 10 graden), maar je moet er wel rekening mee houden. Zal het eens proberen met de pizzasteen.
 
BramBBQ zei:
SmokeyJoey zei:
BramBBQ zei:
De nieuwe MT Premium heb ik nu al een paar weken mogen gebruiken (werk bij Weber Original Store Amersfoort :) ). Hij werkt echt als een trein. Laatst bij -5 12 uur op 110 gehouden.

Lekker! Aangezien jij bij d? Weber winkel werkt weet jij vast meer of de houtskoolring en diffuser plate apart verkrijgbaar zijn/gaan worden? Ik ben erg ge?nteresseerd maar heb zelf reeds 2 nieuwe weber mastertouchs sinds vorig jaar..

Ha officieel niet en zeker ook niet de komende weken. Maar we gaan ons best doen om er een aantal te krijgen in Amersfoort. Een bestelling opgeven kan altijd, je wordt dan altijd gebeld wat de prijs wordt en wanneer er geleverd kan worden.

Gaaf! Bedankt voor je antwoord, ik heb je een PB gestuurd  ;) B-)!
 
Ik heb vandaag voor de eerste keer de diffuser gebruikt voor een sessie ribbels van 6 a 7 uur. Geen moeite om op 110 graden te houden. Echter is de diffuser nu al redelijk verbrand en heb het meeste eraf kunnen schrapen. Maar nu ziet er nog aangekoekte sappen en vet op die ik niet zomaar eraf krijg. Lukt dit nog met kokend water of wat is de beste manier?

Is het een optie om de volgende keer toch wat van water in de diffuser te doen?
 
Lekbak erop? Voor nu een keer goed heet stoken om wat erop zit te verkolen.
 
bedankt voor je antwoord.

zou water vullen ook helpen of verdampte dat te snel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan