BasBQ
Beef en Steak

Bacon & onion wrapped armadillo eggs

 
 
 
 

Edvdmm

Kooltjesharker
Berichten
144
4dd29d398e3cbb495e319292762a6298.jpg


Nadat ik online een recept tegenkwam voor armadillo eggs kwam dit op mijn to-do lijst te staan.
Ook had ik bedacht een draai aan dit gerecht te geven met bacon want het is Bacon.
Toen ik gisteren jalapenos tegenkwam in de supermarkt heb ik er een paar meegenomen.
Voor dit recept heb ik per armadillo egg gebruikt:

1 jalapeno
1/2 el roomkaas
Een snufje van je favoriete kruidenmix (ik gebruik dezelfde als voor mijn pulled pork)
1 tl geraspte kaas
80g worstvlees
1 grote ui
2 plakken bacon

Snij de top van de peper eraf en verwijder de zaadjes en zaadlijsten.
083e8ff9c777d15f5b18617f79b49f37.jpg


Mix de roomkaas, kaas en kruidenmix en vul de pepers met de mix.
f3d18cfaf0bc7029efc15b8cc408e1c6.jpg

63519fcdfb4adcad704580c2a1a4eb97.jpg


Snij het velletje van de worst en kneed het vlees om de peper heen.
85b965cf0ad8913bfade24cee9ea9030.jpg


Snij de buitenste laag voorzichtig van de ui en vul de ui met het vlees, wikkel de bacon hieromheen en zet deze vast met tandenstokers.
e61b52d23f8cc4612a0df03a02943846.jpg


Maak je bbq klaar voor indirect verwarmen en gooi er wat rookhout op.
Leg de eggs op de bbq bij een temperatuur van ongeveer 110c.
50f154fbcb06e09ec6e5dc9415e08a1d.jpg

f152766bc8b3b20aeec7fe9629941403.jpg


Als de kerntemperatuur 70c is is het klaar om gegeten te worden.


Dan smullen maar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit
 
Lekker! Meet je dan je vlees kerntemperatuur?
 
Ik heb de temperatuur van de roomkaas gemeten omdat ik graag wil dat de jalapeno een beetje zacht word om te eten
 
Dat ziet er heel smaakvol uit, lust ik. ;)
 
Lekker hapje, hoelang hebben ze er ongeveer op gelegen?
 
heerlijk, maar het blijft uitkijken.
laatst bij een vriend van me gegeten, bij de supermarkt jalepenos gehaald, zowel rode als groene.
de rode waren heerlijk maar de groene jalepeno werden het meer Dragon Eggs. ik begon vuur te spuwen. had gedacht dat de hitte van de pepers af zou nemen als ze gaar waren, maar de peper was zacht en de kaas gesmolten. ik kan best wat hitte verdragen maar ben na een paar happen naar de koelkast gerend om wat glazen melk achterover te slaan...
 
Kan niet de bedoeling zijn.  :D
 
Bart1978 zei:
heerlijk, maar het blijft uitkijken.
laatst bij een vriend van me gegeten, bij de supermarkt jalepenos gehaald, zowel rode als groene.
de rode waren heerlijk maar de groene jalepeno werden het meer Dragon Eggs. ik begon vuur te spuwen. had gedacht dat de hitte van de pepers af zou nemen als ze gaar waren, maar de peper was zacht en de kaas gesmolten. ik kan best wat hitte verdragen maar ben na een paar happen naar de koelkast gerend om wat glazen melk achterover te slaan...

+1
Heb ik ook een keer gehad met supermarkt jalepe?os. Twee keer 5 stuks gekocht maar wel tegelijk klaar gemaakt. Tijdens het opeten was het dus een kans van 50% dat je in de fik stond.. Sindsdien haal ik ze bij de speciaalzaak of groothandel. Daar is de kwaliteit veel constanter.

Ontopic: ziet er lekker uit! Ga ik ook eens maken. Zou dan overigens wel de kerntemperatuur van het vlees gaan meten..
 
Inderdaad heb ik er ook 'last' van dat de jalapeno's de ene hap goed zijn en de volgende hap knetterheet.

Is dat echt alleen te wijten aan de supermarkt? Bij welke speciaalzaak moet je dan jalapeno's halen?

Ziet er trouwens lekker uit. Ga ik zeker een keer proberen. Alleen voor de Mrs moet ik wat minder hete pepers zien te vinden  :-S
 
dromer1967 zei:
Inderdaad heb ik er ook 'last' van dat de jalapeno's de ene hap goed zijn en de volgende hap knetterheet.

Is dat echt alleen te wijten aan de supermarkt? Bij welke speciaalzaak moet je dan jalapeno's halen?

Ziet er trouwens lekker uit. Ga ik zeker een keer proberen. Alleen voor de Mrs moet ik wat minder hete pepers zien te vinden  :-S

Of het enkel aan de supermarkt te wijden is, weet ik niet. Maar heb er een stuk minder last van als ik ze bijv bij de Sligro haal. Je kunt je pepers sowieso online bestellen bij: http://www.westlandpeppers.com/

Minder hete pepers.. Kun je ook pimientos de Padron gebruiken. Dat is eerder een pittige paprika ipv een peper. Smaak is trouwens erg lekker. Mocht je ze niet verwerken in een gerecht dan gewoon heet grill of bakken en enkel grof zeezout er overheen. Ohja, en een biertje er naast :D
 
b.asv zei:
Of het enkel aan de supermarkt te wijden is, weet ik niet. Maar heb er een stuk minder last van als ik ze bijv bij de Sligro haal. Je kunt je pepers sowieso online bestellen bij: http://www.westlandpeppers.com/

Minder hete pepers.. Kun je ook pimientos de Padron gebruiken. Dat is eerder een pittige paprika ipv een peper. Smaak is trouwens erg lekker. Mocht je ze niet verwerken in een gerecht dan gewoon heet grill of bakken en enkel grof zeezout er overheen. Ohja, en een biertje er naast :D

Dank voor de tips! Ik ga eens online kijken naar pimientos de Padron
 
Dit lijkt me erg lekker.
Eens kijken of de ingredi?nten op vakantie te koop zijn.
Dan lekker ff klaarmaken (terwijl de buurman op de camping zijn speklapjes staat te verbranden  :D  ) met wat rookhout.

Dank voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan