BasBQ
Beef en Steak

Internal affairs: Sate Lamshart (Domba)

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Sander72 heeft een interessant onderwerp gekozen voor de fotowedstrijd :-? mijn eerste gedachte was......jakkie.....maar vroeger als kleine Jet vond ik wel heel veel orgaanvlees lekker, dus we gaan het proberen.
Aangezien we toch voer voor onze tijgers moesten malen hadden we lamshart in huis :) de tijgers een paar hartjes minder en ik had vlees voor de fotowedstrijd :D

Ik heb het recept gebruikt van Noskos https://www.bbq-nl.com/2018/06/sate-kambing.html

4 minuten direct en veel wentelen op de bbq en ze waren klaar.

Wat vonden wij ervan, erg lekker en de hartjes waren super mals.....................maar waren ze echt zo lekker...............JA :D ik ben even naar de buren gelopen om mijn buurman Jordy te laten proeven..........hij wist niet wat het was maar vond het vurrukkulluk :D

V50Vizw.jpg


o8I4UEz.jpg


dogLus6.jpg


B46o1TI.jpg


R4y7eJT.jpg


5S3wu7w.jpg


cyfEaER.jpg


SHzcdRd.jpg


P4dSqo6.jpg


2iYxZCq.jpg

 
Mooi dat het gelukt is! Dat is een mooie sat? zo!
 
Aparte stokjes dat wel :D, zien er i.i.g heel erg lekker uit ;)
 
Dat ziet er echt zalig uit Jet! Tja, een hart is natuurlijk ook 'gewoon' een spier dus daar kan je schitterend mals vlees van maken. Het is inderdaad vooral het idee... twee van die hartjes haast net zo groot als die limoentjes... schattig, dapper hoor Jet!
 
Zo ziet het er echt heerlijk uit. Had het ook wel willen proeven.
 
Ziet er lekker uit! Wellicht is ?het idee? toch de dooddoener bij mij maar op deze manier lijkt het prima te doen!
 
Heel stoer gedaan hoor. En nu ik dit zie moet ik toegeven dat ik het best wel zou willen proeven. Mooie foto's Jet. Succes met de wedstrijd.
 
Lin zei:
Ziet er lekker uit! Wellicht is ?het idee? toch de dooddoener bij mij maar op deze manier lijkt het prima te doen!

De uitdrukking "het idee" herken ik wel ;) en dat kan inderdaad een dooddoener zijn ;), als ik een eend in de tuin heb broeden dan wil ik echt geen eend eten :-$ maar zodra moeder met kinders in de singel zwemmen staat eend weer op het menu :D
 
Maar is dat niet met alle vlees een beetje zo? Ik heb bij mijn zus in Zweden eens een (door vossen verwonde) kip moeten slachten... dat is bijna alsof je een huisdier vermoord. Ik vond dat pittig, maar twee dagen later bij de ICA pakte ik wel lekker een kilootje kippendijtjes mee voor de curry. Tja...
 
Zo hadden wij vroegah (lang geleden) een leuk lief konijn "Flappie :(", maar ik dwaal af excuus.
 
Leuk verslag, mooie foto's!
Ik denk dat dit precies is wat Sander72 hoopte, t?ch proberen en er iets schitterends uit krijgen!
chapeau!
 
Top gedaan Jet, en die foto's zijn om van te watertanden.
Ik heb hetzelfde idee, maar dan met runderhart. Slager is aan het kijken voor een mooi exemplaar.
 
Ziet er smakelijk uit. Toevallig daarnet nog een stukje over orgaanvlees zitten lezen uit Smokey Goodness 2.
Ik ga er toch ook eens mee aan de slag.
Grz.
 
Wauw!!!
Dit ga ik zeker proberen. Ziet er geweldig uit.
Het is idd het "idee", orgaanvlees. Zoveel mogelijk, dus om op voorhand te zeggen dat je het niet lust.....
Als de situatie zich voordoet zal ik zeker eens een hart bestellen.
Dank voor de inspiratie.
 
We hebben nog 13 hele dagen te gaan, Rick!
 
Erg mooi gedaan. Ik zou het zelf niet aan gedurfd hebben.
 
Ziet er mooi en lekker uit heb geen probleem met orgaanvlees ben zelf ook al aan het bedenken en zoeken.
Alleen zulke mooie foto's kan ik niet maken  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan