BasBQ
Beef en Steak

Marshcabei stokjes

 
 
 

marcus

Kooltjesharker
Berichten
142
De pizza oven stond al aan dus een mooie gelegenheid om weer eens een toetje te maken.
Eerst cakebeslag gemaakt:
200 gram boter
200 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram suiker
8 gram vanillesuiker
4 eieren
zout

En in de pizzaoven gestopt. Direct in China maar een IR thermometer besteld om beter de temperatuur van de oven te kunnen bepalen, dat is makkelijker voor de volgende keer.

540.jpg


Na ruim een uur er uit gehaald en eerlijk is eerlijk, 10 minuten minder had hij ook kunnen hebben maar gelukkig gaat er nog saus overheen.

540.jpg


Na het afkoelen hebben we er blokken van gesneden en op een stokje geregen met aardbei en marshmellows.
Ondertussen de MasterTouch opgestookt en rustig 200ml slagroom opgewarmd en hier al roerend 300ml chocola aan toegevoegd om een ganache te maken.

Vervolgens de stokjes nog even boven het vuur zodat de marshmellows lekker carameliseren.

540.jpg


En de ganache er overheen laten druipen om het af te maken.
Stom! Stom! Stom! We hadden er nog muntblaadjes bij willen doen maar die zijn we vergeten te halen. Voor het plaatje er maar even tijm bij gelegd, volgende keer met munt.

540.jpg


Desondanks was het erg lekker  :D
 
Dat ziet er wel heul lekker uit zeg!!!!


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Zalig Plaatje Marcus!

(maar goed dat je foto van de cake - met al die lege bierglazen - niet ingestuurd hebt, daar word ik heel verdrietig van!)
 
Wij zijn echte zoetekauwen, ziet er heerlijk uit. :)
 
Dat ziet er goed uit.  :)
 
Bedankt! En lege bierglazen worden wij ook  verdrietig van, snel weer even bijgevuld
 
Mooi gedaan moeten we maar eens kopi?ren  :)
 
Dat is gaaf gedaan. Die pizza ovens zijn breed inzetbaar.
Lekker zoet nagerecht. Ziet er lekker uit.
 
Wat een schitterend mooi toetje en zeer smakelijke laatste foto, mijn complimenten. Ik kan hier wel een aantal mensen heel blij mee maken als ze blijven eten ;) alleen ik persoonlijk hou niet van cake, chocolade, slagroom en marshmellows dus neem ik wel een spiesje met alleen aardbeitjes :-$
 
Sander72 zei:
Zalig Plaatje Marcus!

(maar goed dat je foto van de cake - met al die lege bierglazen - niet ingestuurd hebt, daar word ik heel verdrietig van!)

Neeeeeeeeeeeeeeeeee, geen lege bierglazen!!!!


Maar die stokjes zien er dus ECHT heel erg lekker uit man! Dat gooit ik op de Todo!

 
Bram zei:
Die pizza ovens zijn breed inzetbaar.
Jazeker! We gaan de komende tijd nog wat meer proberen. Net vlechtbrood gemaakt en dat biedt ook veel mogelijkheden. En de pizzaoven is een leuke publiekstrekker  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan