BasBQ
Beef en Steak

Sateh Ajam (van DanBras)

S

sjoerd1864

Gast
Afgelopen zaterdag de lekkerste sateh gemaakt die ik tot nog toe heb geproefd :) Dank DanBras voor het delen van jullie familierecept. Ik snap waarom het zo vaak in de prijzen is gevallen.


Allereerst het marineren van de kippedijen (altijd leuk met een hangende dreumes aan je broekspijp en je handen onder de kip marinade  :D)
qgIWfE3l.jpg


Daarna lekker op een stokkie rijgen
NGO5xm2l.jpg


En dan op de bbq. Ivm dezelfde ongeduldige dreumes was deze flink op temp  B-)
F6a7GFOl.jpg


En dan op het bord met de bijgerecht. Ik heb er wat rijst gekookt in koksmelk en rode peper, zoet/zure komkommertjes, cassave, atjar en geupgrade Wijko bijgemaakt.
k3NDujgl.jpg


4 spiesjes per persoon was wat veel naast de machtige koksrijst maar het is toch bij iedereen helemaal opgegaan.

Als dessert had het bezoek nog een Tiramisu gemaakt, helaas niet van de BBQ, dus je begrijpt dat wij na het eten een uurtje of wat moesten bijkomen met een mooi glas Ardbeg in de hand, want er was nog niet genoeg rook  :p

Op naar komende vrijdag waar we de eerste witte asperges op de bbq gaan gooien samen met een lekker stukje zalm en krieltjes!



 
Wat een lekkere hap, als je weer eens denkt dat je het niet op kan :D
 
Beste sateh ever. Ziet er weer heerlijk uit.
 
Waar kunnen we dit lekkere recept vinden? Ziet er erg goed uit!!!
 
Ziet er lekker uit! Danbras Sateh is altijd een goed idee!
 
Houtepen zei:
Waar kunnen we dit lekkere recept vinden? Ziet er erg goed uit!!!
Omdat je het niet zelf hebt gezocht, stuur ik je met een omweg via wat leesvoer. Het linkje naar het recept staat in het bericht verwerkt  ;)

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18394

BTW, als je het eerst wilt proeven, dan moet je a.s. zaterdag ff bij Vuur en Rook in Lunteren langs komen  B-)
 
DanBras zei:
Houtepen zei:
Waar kunnen we dit lekkere recept vinden? Ziet er erg goed uit!!!
Omdat je het niet zelf hebt gezocht, stuur ik je met een omweg via wat leesvoer. Het linkje naar het recept staat in het bericht verwerkt  ;)

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18394

BTW, als je het eerst wilt proeven, dan moet je a.s. zaterdag ff bij Vuur en Rook in Lunteren langs komen  B-)

Schaamteloze zelfreclame... maar wel een kern van waarheid: wil je DanBras gemaakt door DanBras: zaterdag naar Lunteren!!!
 
Roel "OsFa" Duysserinck zei:
Schaamteloze zelfreclame... maar wel een kern van waarheid: wil je DanBras gemaakt door DanBras: zaterdag naar Lunteren!!!
:))

Hoezo zelfreclame? Als je zaterdag naar Lunteren komt, dan ga je toch voor Vuur en Rook (onze forumsponsor) en niet voor mij?  ;)
 
Afgelopen zaterdag deze overheerlijke sat? ook gemaakt.
Voor 10 man. 2,5 kg procureur. 48 uur in de marinade.

Net als je denkt dat iedereen eigenlijk wel genoeg heeft gegeten de sat? op de q gelegd....

Uiteraard: alles op. Heerlijk!
 
DanBras zei:
Houtepen zei:
Waar kunnen we dit lekkere recept vinden? Ziet er erg goed uit!!!
Omdat je het niet zelf hebt gezocht, stuur ik je met een omweg via wat leesvoer. Het linkje naar het recept staat in het bericht verwerkt  ;)

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18394

BTW, als je het eerst wilt proeven, dan moet je a.s. zaterdag ff bij Vuur en Rook in Lunteren langs komen  B-)

Hahaha terechte opmerking :p had wel wat rondgebladerd, maar niet specifiek gezocht. Super bedankt voor de link :D
 
Frits zei:
Hier mag je me voor wakker maken.


Vind het niet leuk maar als het dan toch voor m'n neus staat eet ik het graag op. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan