BasBQ
Beef en Steak

Brisket, mijn eerste

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Naar aanleiding van de Brisket van mijn wederhelft, toch zelf ook maar aan dit projectje begonnen.
2 Briskets (flat) van elk 2,5 kilo bij de Hanos meegenomen. 1 voor de brisket en 1 voor het Pastrami project van mijn wederhelft.
Vlees ge-injecteerd met rundvleesjus en goed in-gerubt met versgemalen Zwarte peper en Fleur de Sel
Het einddoel is een broodje Brisket met een beetje mayo, bedankt richard0501 voor dit eenvoudige maar overheerlijke idee.
BBQ op 120 graden, Brisket 6 uur indirect, daarna inpakken in de alu folie, doorgaren naar 95 graden Celsius Kerntemp.

Het vlees even laten rusten ondertussen de desem stokbroodjes afgebakken op de BBQ.
Vervolgens het vlees aansnijden en de plakjes heel kort laten zwemmen in een warme rundvleesjus
Broodje opensnijden, sla erop en 1 kant insmeren met mayonaise, deze keer Belgische mayonaise.
Paar plakjes Brisket erop.............Puur genieten HEERLIJK !!
Volgende keer misschien wat kappertjes erover strooien, of wat zongedroogde tomaatjes.

BdlVFgf.jpg


1tkOJfM.jpg


Hmoe8RY.jpg


w4sPFst.jpg


8XGGPCQ.jpg


ia5kl3z.jpg


p1zMxOC.jpg


aNwQ9V9.jpg


nuSt31I.jpg


E6GDUMk.jpg


MUpT6SV.jpg


R0FvWbq.jpg


Gg5FqCU.jpg


H7hGG1Q.jpg


sNF2HvR.jpg


 
Ziet er heerlijk uit. Als we het over maten hebben, hoe groot is zo'n flat ongeveer? Want ik wil uiteraard ook tzt een brisket maken.

Nu was ik benieuwd naar (grof weg)de maten van een flat,point en een whole packer.

Gefeliciteerd met je koe! (Toch?)
 
Foxtrot86 zei:
Ziet er heerlijk uit. Als we het over maten hebben, hoe groot is zo'n flat ongeveer? Want ik wil uiteraard ook tzt een brisket maken.

Nu was ik benieuwd naar (grof weg)de maten van een flat,point en een whole packer.

Gefeliciteerd met je koe! (Toch?)

Een whole packer heb ik nog niet gezien bij de Hanos maar die wegen meestal rond de 5 kilo, als ik bijvoorbeeld bij B&S kijk.
Flats wegen doorgaans 2,5 kilo de maat die ik had lag op een plank (witte snijplank, foto nummer 4) van 25 x 34 cm.
 
Ewald zei:
Foxtrot86 zei:
Ziet er heerlijk uit. Als we het over maten hebben, hoe groot is zo'n flat ongeveer? Want ik wil uiteraard ook tzt een brisket maken.

Nu was ik benieuwd naar (grof weg)de maten van een flat,point en een whole packer.

Gefeliciteerd met je koe! (Toch?)

Een whole packer heb ik nog niet gezien bij de Hanos maar die wegen meestal rond de 5 kilo, als ik bijvoorbeeld bij B&S kijk.
Flats wegen doorgaans 2,5 kilo de maat die ik had lag op een plank (witte snijplank, foto nummer 4) van 25 x 34 cm.

Dank je, dat kan ik wel kwijt op de smoker :)
 
Lekker hoor, brisket.
Gefeliciteerd met je koe.

(als verse moderator moet je natuurlijk wel wat stickers verzamelen  B-) )
 
Ridevi71 zei:
................
(als verse moderator moet je natuurlijk wel wat stickers verzamelen  B-) )

=)) Ik vind hem leuk
 
Zeer geslaagd project, ziet er heerlijk uit.
Gefeliciteerd met je koei.  <:p
 
mooie brisket, zal je wel een hoop broodjes van kunnen snijden.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je koetje.
 
Mooi werk Ewald!
En 5 kilo is een kleine whole packer hoor. Vaak gaan ze richting de 7 kilo.
 
Dat ziet er echt lekker uit  :)en gefeliciteerd met de koe
 
Lekker. Welkom bij de grote drie
 
Gefeliciteerd met je koei, de brisket smaakte heerlijk.

Richard Soeteman zei:
Lekker. Welkom bij de grote drie

Volgens mij ontbreekt er nog een tok bij Ewald ;) maar weet uit betrouwbare bron dat die tok er snel gaat komen :-$
 
Jet zei:
Gefeliciteerd met je koei, de brisket smaakte heerlijk.

Richard Soeteman zei:
Lekker. Welkom bij de grote drie

Volgens mij ontbreekt er nog een tok bij Ewald ;) maar weet uit betrouwbare bron dat die tok er snel gaat komen :-$


Denk het ook wel, als Global Moderator moet je toch minimaal alle stickertjes onder je naam hebben staan.  ;) :D
 
ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je stickertje  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan