BasBQ
Beef en Steak

Carnaval pulled pork

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Al jaar en dag is een groepje carnavaleske aan het roepen om poellie porruk of hoe dat ook mag heten. Dit jaar dan toch maar beloofd om PP te maken. In totaal zo'n 5,5 kilo.

Vanmorgen om 6:30 de weber op temperatuur en toen kon het feest beginnen.  Uiteraard weer een Snake gemaakt. Constante temperatuur van 120 celcius. Ik heb de rub van bbq.nl gebruikt. Maar ook de bedruipsaus van Steven Raichlin. Vanaf 8:30 heb ik ze elke 3 kwartier bedruipt. Om 11:00 uur was de kern al 74c. Glaze erop en om 12:30 in aluminium folie ingepakt. Zo'n uur later was de kleinste klaar. De grootste een half uur later.

Sap opgevangen en weer ingepakt en een uur laten rusten.

Gruwelijk mals. De grote is met optillen,  op het aanrecht, al uit elkaar gevallen.

Smaak was ook super. Nu wachten tot zondag... Dan komen de eters pas.

Hmmm. Ik zal dit vast posten dan vogel ik straks uit hoe ik in tapatalk foto's kan toevoegen.

Edit: gevonden... Foto's te groot grmbl...gaan we regelen


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk


























 
Klinkt goed.
Ben wel benieuwd of je genoeg heb.
Weet wel dat met carnaval de honger savonds heel groot is  :D
Hoeveel eters ga je krijgen?
 
Ridevi71 zei:
Klinkt goed.
Ben wel benieuwd of je genoeg heb.
Weet wel dat met carnaval de honger savonds heel groot is  :D
Hoeveel eters ga je krijgen?

Er komen er in totaal zo'n 18. Maar mijn vrouw is gelukkig helemaal panisch dat we te weinig hebben de lieve schat. Dus gelukkig heeft ze nog 8 liter soep gemaakt en 2 braadpannen 'waarrum vleis' (warm vlees) - mocht het niet genoeg zijn :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/

....iemand interesse in soep of warm vlees - is de komende weken voorradig :D
 
groundhog667 zei:
Er komen er in totaal zo'n 18. Maar mijn vrouw is gelukkig helemaal panisch dat we te weinig hebben de lieve schat. Dus gelukkig heeft ze nog 8 liter soep gemaakt en 2 braadpannen 'waarrum vleis' (warm vlees) - mocht het niet genoeg zijn :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/

....iemand interesse in soep of warm vlees - is de komende weken voorradig :D

Jou pp gaat op zijn......  :p

Eet smakelijk alvast en een goeie carnaval (of vastenavond, kweenie waar je carnaval viert :) )
 
Daar kunnen dus genoeg meeeters bij  :)
 
Ik weet niets van carnaval en heb niets met carnaval maar begrijp je vrouw erg goed ;) ik ben ook zo'n vrouw die altijd denkt "we hebben te weinig eten" maar visite gaat hier altijd weg met een goed gevulde maag en ik krijg altijd complimenten,  "Jet het was weer fantastisch en we zitten vol" ach en desnoods geef ik ze nog een goodie bag mee  ;)
 
Jet zei:
Ik weet niets van carnaval en heb niets met carnaval maar begrijp je vrouw erg goed ;) ik ben ook zo'n vrouw die altijd denkt "we hebben te weinig eten" maar visite gaat hier altijd weg met een goed gevulde maag en ik krijg altijd complimenten,  "Jet het was weer fantastisch en we zitten vol" ach en desnoods geef ik ze nog een goodie bag mee  ;)
Duimpie!

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

 
Volgens mij heeft iedereen wel wat restjes , de meeste mensen eten namelijk niet zoveel vlees als de meesten hier me dunkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Te veel hebben is nooit een probleem,  er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen met restjes pulled porc
 
Edgar zei:
Te veel hebben is nooit een probleem,  er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen met restjes pulled porc

ja, opeten  :D
 
Brecht zei:
Edgar zei:
Te veel hebben is nooit een probleem,  er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen met restjes pulled porc

ja, opeten  :D

Ja maar als er dan toch iets over is (ik ben alleen een maak 2kg per keer) ...
Ik heb bijvoorbeeld nog wat pulled porc kroketten liggen😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan