BasBQ
Beef en Steak

Vraag over het marineren van procureur

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Hoi allemaal,

Ik wil graag volgende week zondag babi pangang klaarmaken maar vertrek van deze zaterdag tot volgende week zaterdag op vakantie. Vermoedelijk ben ik pas zaterdagavond terug thuis en het liefst marineer ik de babi pangang minstens 24 uur.

Nu had ik bedacht dat ik misschien vrijdag al een procureur kan halen bij de Hanos. Dan leg ik deze vrijdag in de marinade en vacumeer ik hem met marinade. Kan ik dan zaterdag, voor ik op vakantie vertrek, de procureur in de vriezer leggen om hem de zaterdag er na er weer uit te halen om zondag te bereiden?

Alvast bedankt!

Marc
 
mrooding zei:
Hoi allemaal,

Ik wil graag volgende week zondag babi pangang klaarmaken maar vertrek van deze zaterdag tot volgende week zaterdag op vakantie. Vermoedelijk ben ik pas zaterdagavond terug thuis en het liefst marineer ik de babi pangang minstens 24 uur.

Nu had ik bedacht dat ik misschien vrijdag al een procureur kan halen bij de Hanos. Dan leg ik deze vrijdag in de marinade en vacumeer ik hem met marinade. Kan ik dan zaterdag, voor ik op vakantie vertrek, de procureur in de vriezer leggen om hem de zaterdag er na er weer uit te halen om zondag te bereiden?

Alvast bedankt!

Marc

Ik zie daar geen probleem.

Ik haal ook wel eens een homp vlees bij de Hanos die ik uit de verpakking haal, portioneer in kleinere stukken en dan weer vacumeer en invries.
het enige verschil is dat er geen marinade meegaat, en die nacht gevacumeerd in de koeling in de marinade en dan in de vriezer vind ik niet schokkend.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik portioneer en vacumeer zelf ook regelmatig. Het grote verschil is dat ik het daarna direct in de vriezer leg. Nu laat ik het vlees natuurlijk langere tijd buiten de koelkast. Vandaar de twijfel.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Ik heb wel eens kippen dijen gemarineerd ingevroren,  maar vond het een minder resultaat hebben.
Kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van het vlees en de marinade
(Was danbras sat? ajam)
 
Ridevi71 zei:
Ik heb wel eens kippen dijen gemarineerd ingevroren,  maar vond het een minder resultaat hebben.
Kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van het vlees en de marinade
(Was danbras sat? ajam)

Dat zou goed kunnen dat het invriezen bepaalde marinades geen goed doen, maar daar heb ik geen ervaring mee, puur om food save zie ik geen probleem.
Voor de smaak wordt dat uitproberen voor mrooding
 
Ik ben inderdaad benieuwd wat voor effect invriezen heeft op de marinade. Het alternatief is dat ik het vlees pas zaterdagavond in de marinade leg, en het er mogelijk maar ongeveer 12-14 uur in kan liggen. Zou dit al afdoende zijn?
 
mrooding zei:
Ik ben inderdaad benieuwd wat voor effect invriezen heeft op de marinade. Het alternatief is dat ik het vlees pas zaterdagavond in de marinade leg, en het er mogelijk maar ongeveer 12-14 uur in kan liggen. Zou dit al afdoende zijn?

Misschien ook Injecteren?
Anders zou ik toch voor deze optie gaan, met in het achterhoofd de ervaring van Rick (smaakverlies) zou ik het invriezen in de marinade dan maar niet doen.
 
Ik denk dat ik inderdaad gewoon ga voor de avond ervoor marineren en injecteren. Enige waar ik even naar moet kijken is of ik een procureur kan vinden die vacuum gesealed tot volgende week zondag houdbaar is zonder in te vriezen. Volgende week zaterdagavond een procureur uit de vriezer halen om te marineren en injecteren gaat natuurlijk niet werken :D

Ik hou jullie op de hoogte!
 
mrooding zei:
............?.Enige waar ik even naar moet kijken is of ik een procureur kan vinden die vacuum gesealed tot volgende week zondag houdbaar is...???... :D

Bij de Hanos moet dat wel lukken, zijn sowieso altijd vacuum verpakt.
 
Vanmiddag een mooi stuk bij de Hanos gehaald. Helaas maar houdbaar tot de 29ste. Volgens de slager kon die 1e dag extra opzich wel in een koude koelkast.

Uiteindelijk op zijn aanraden toch besloten om het zekere voor het onzekere te nemen. De procureur ligt nu gevacumeerd in de marinade. Zo laat ik hem een nacht in de koelkast en dan leg ik hem morgen in de vriezer.

Volgende week zaterdag haal ik hem uit de vriezer en als hij zondagochtend ontdooid is injecteer ik hem nog met de marinade voor hij de egg op gaat.

Volgende week horen jullie meer!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Kom maar door met die foto?s

Het gebied waar we jagen in Duitsland wordt ook veel procureur gebruikt. Iets wat ze heel vaak op oven vuur grillen. Ik weet niet precies de naam. Maar ze nemen procureur steaks van 3cm dik. Doen daar olie op. Flink zout en peper. En vervolgens in een ziplock zak met een paar uien in ringen gesneden en een aantal knoflooktenen in plakjes. Goed masseren als alles in de zak zit. Lucht er zo veel mogelijk uit en dat minimaal 24u laten marineren. Geen colorozozout  maar gewoon lozozout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan