BasBQ
Beef en Steak

Smokey Goodness workshop American way

 
 

Rene@basterd

Sprokkelaar
Berichten
39
Eindelijk was het gisteren zo ver...!
Ik heb vorige week van mijn broer een American BBQ workshop in de walhalla van smokey goodness gekregen.
Wat een toffe tent is dat!!
Ik keek mijn ogen uit en stond te popelen om te beginnen.

Na een yankee style cocktail en de nodige moinkballs gingen we zelf aan de slag met de volgende gerechten.

* BBQ Fatty
* Amerikaanse beer can chicken
* Picanha Burger
* Ribeye
* Banana bread pudding

We waren eigelijk maar met 5 man dus we hadden veel vlees voor weinig man en dat kwam goed uit want ik had nog niet geluncht..!
Voor het eerst een Fatty gemaakt op de bbq man wat een wereld van verschil echt heerlijk waarna we met de beer can chicken aan de slag gingen die eerst ge?njecteerd werd met bier in de borst en dijen en daarna in de rub werdt gezet mocht hij dan op het blikje de Q op. We hadden ook nog een sausje gemaakt tussentijds voor bij de kip, Op de gewenste kerntemperaturen mocht hij er vanaf en hebben we hem opgepeuzeld.
Daarna gingen we aan de slag met de picanha burger waarbij we weer de benodigde ingredi?nten hadden gekregen en de nodige uitleg over de picanha zijn we de picanha in blokjes gaan snijden en daarna zelf ons gehakt ervan gedraaid hier 3 burgers van gemaakt en indirect op de Q gelegt ons broodje gegrild en daarna een sausje gemaakt voor de burger en alvast het broodje opgemaakt met het sausje een blaadje sla, rode ui ringen en toen was het tijd om het plankje kaas op de burger te leggen om deze te laten smelten daarna burger eraf gauw op het broodje en wat is dat geweldig lekker wat een genot.
Nadat iedereen z'n picanha burger op had hebben we de nodige uitleg gehad over de Boston Butt en de pulled pork daarvan, we moesten een Boston Bud van pakweg 6-7 kg in de rub zetten en toen dat klaar was lag er een heerlijke vers bereiden boston butt voor voor ons klaar die in de nacht al in hun mega hout gestookte oven had liggen garen. Daar het iets teveel blees was voor 5 personen mochten we de rest mee naar huis nemen.
We zijn toen begonnen met de ribeye ook hier weer de nodige informatie over gekregen en hebben uiteindelijk 3 flinke ribeye's gemaakt op 2 manieren 2 stuks direct op de kolen en 1 gewoon op de Q zodat we het verschil konden proeven hierbij ook weer een koude chimcurry saus gemaakt en ook de ribeye was weer heerlijk mals echt puur genieten dit.
Hierna kregen we de nodige uitleg over de spare ribs volgens hun recept ook hierbij waren er weer een aantal ribs voor een vers bereid zodat we er van konden proeven en hebben we er zelf ook 1 in de rub gezet.
Toen was het tijd om ons laatste gerecht te maken.. Het Toetje.. In de skillet.
Banana bread pudding met zelf gemaakte caramelsaus met een scheutje bourbon ook dit was weer echt leuk om te doen en echt supper lekker om te eten.
Ik heb een top dag gehad met veel informatie en heel veel lekker eten!
Ik ga dit zeker nog is doen al is het alleen al voor de vermaak-gezelligheid-heerlijk eten.
Onze pitmaster Heiko van de avond was ook echt een top gozer ( als je dit al leest, nogmaals bedankt)

Hierbij een paar plaatjes voor het idee (ja sorry ik heb veel te weinig foto's gemaakt)

6a8a94810cc77357a7c428232215b64d.jpg
8142808c5a3417b7184b3d17395ebfb2.jpg
7869436c3baee73a1da2ad034e8e18af.jpg
43205fd0175a0c0aeddec8b08358a7ad.jpg
aa69adf3c6477103872e3a37f19ec88c.jpg
d9eb92ad9ebb8d57eeaa8ffa3372dda9.jpg
b1d7ed3ff57efc12e816589db3ecc53e.jpg
385896fb3394e8e12ccde8af2d4fa4ae.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Heerlijk verslag!
Had zelf ook best willen aanhaken...
 
Leuk om zo mee te kunnen lezen en kijken!
 
Wat een lekkere hobby hebben we toch :)
Mooie rapportage van een zeer smakelijke dag ;)
 
Blijft leuk om te doen vooral lekker gezellig met een groepje. Ziet er fantastisch sfeervol uit .
 
Bedankt heren,

Ik kan het jullie allemaal echt een keertje aanraden.
Ze hebben ook een American style 2.0 met Oa tomahawk en bavette enz
Die ga ik zeker ook nog eens is doen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Ik ga 16 februari voor de American II :)
We wilden al gaan en waren aan het plannen maar toen kwam kerst dus raakte het even op de back burner.
Mede dankzij je topic gelijk weer nieuw leven in geblazen en geboekt:)
Tnx daarvoor
 
DRuw zei:
Ik ga 16 februari voor de American II :)
We wilden al gaan en waren aan het plannen maar toen kwam kerst dus raakte het even op de back burner.
Mede dankzij je topic gelijk weer nieuw leven in geblazen en geboekt:)
Tnx daarvoor
Haha ik geef je groot gelijk!!
Ik zou ook wel weer willen

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Ziet er goed uit, het dessert lijkt me leuk om te proberen.
 
Dat is een heerlijke workshop
 
Terug
Bovenaan Onderaan