BasBQ
Beef en Steak

Smokey Mountain Weber.

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Goedendag.

Heb al een tijdje, een weber Smokey Mountain.
Ben er niet heel erg tevreden over.

De temp krijg ik maar moeizaam op / rond 107 graden.
Hij blijft vaak er onder al steken...
Als ik meer open zet gaat hij wel omhoog, maar schiet hij soms door.

Nu na 16 uur rond de 100 graden, heb ik al 9 kilo briketten opgestookt.

(Ik zit op Aruba, best wel wat wind, maar temperatuur buiten 30 graden.)
De weber staat wel "beschut", maar toch af en toe wat windvlagen...

Ik gebruik Kingsford briketten. Op menig site in de US de Number one...
(zelf snap ik dat niet, geven echt heel erg veel as, en het verbruik is hoog)...
 
Hier hetzelfde probleem. Ik heb een wsm47 en hij is moeilijk op temperatuur te krijgen.
Mijn voornemen is meer oefenen
 
Heb je al eens geprobeerd met wat meer hete kolen te gebruiken tijdens het starten? Doorschieten gebeurd idd ook wel eens maar schuiven dicht en dan zakt ie vrij snel weer. De temperatuur die de therrmometer aangeeft verschilt overigens ook erg met de roostertemperatuur. Had je die gemeten?

Mijn WSM gebruik ik voornamelijk op verjaardagen en gebruik hem dan ook voornamelijk voor wat grotere hoeveelheden. Dan is het wel erg zuinig, voor 1 of 2 ribben  steek ik liever wat anders aan.
 
Dat is balen, helaas zijn die Kingsford briketten niet zo fijn als onze kokos briketten. Maar ook daarmee moet het lukken.
Gebruik je de waterpan met of zonder water? Zo ja vul je deze met kokend water of koud water?
Meer briketten om mee te staarten kan ook helpen zoals hierboven gezegd.
En heb je de temperatuurmeter gecontroleerd?
Alle ventilatie gaten helemaal open boven en beneden?
Zoveel dingen waaraan het kan liggen
 
Ik ga er mee aan de gang.. bedankt voor de input.
 
Ik hoor hier al heel veel tips. Ik zelf gebruik met de ProQ geen water meer in de water pan. De reden inderdaad te laag zitten met een warmrook sessie. Maar het is een kwestie van veel uitproberen en leren. Het is en blijft een stalen ketel en die fluctueert. Is in de winter weer anders als in de zomer met stoken. Blijft leuk toch?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan