BasBQ
Beef en Steak

Witte chocolade schotsen niet van de bbq [emoji3061]

 
 
 
 

picosuma

Gerijpt
Berichten
2.708
Vanmiddag effe creatief met witte chocolade,cornflakes en Chili vlokken daar schotsen van gemaakt mmmmmm lekkerrrrr

e4d6e3f44eb2020390acc33a10da9517.jpg

59cd8b6dd0aa5b6f2b7c662efac7a2f0.jpg
 
Nice! Geslaagd? Chocolade nog getempereerd?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

 
wijmaar zei:
Nice! Geslaagd? Chocolade nog getempereerd?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Geen idee hoe ik dat doe

Heb het langzaam gesmolten toen gemixt met cornflakes en chili vlokken en op bakpapier dun gerold.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
picosuma zei:
Heb het langzaam gesmolten toen gemixt met cornflakes en chili vlokken en op bakpapier dun gerold.

https://www.patesserie.com/chocolade/chocolade-tempereren/. Is niet per s? makkelijk, en lukt mij nog niet altijd. Maar als het lukt is het wel echt een goede toevoeging! Geeft de chocolade z'n 'knapperigheid' weer terug.


Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

 
Chocolade is altijd goed! Lekker hoor  B-)
 
Haha, die heb ik ook gemaakt. Leuk om te doen, super simpel!
 
wijmaar zei:
picosuma zei:
Heb het langzaam gesmolten toen gemixt met cornflakes en chili vlokken en op bakpapier dun gerold.

https://www.patesserie.com/chocolade/chocolade-tempereren/. Is niet per s? makkelijk, en lukt mij nog niet altijd. Maar als het lukt is het wel echt een goede toevoeging! Geeft de chocolade z'n 'knapperigheid' weer terug.


Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Gewoon volgens de ent methode.
Smelt tot gewenste temperatuur afhankelijk van je chocolade. Kijk naar je curve op de verpakking. Callebaut heeft er richtlijnen voor aangegeven.  Bij donkere chocolade 2/3e verwarmen tot 45 graden en dan 1/3e koud in callets of snippers bijmengen zodat de stabiele cacaoboter kristallen zich kunnen vermeerderen. temperatuur terugbrengen naar ca. 28 graden en terug verwarmen naar ca. 32 graden. Heb je dan nog onvolledig gesmolten stukjes even de warme fohn erop zetten.
Werkt altijd.
Ik gebruik tegenwoordig mn sous vide stick als smelter.
bedfc45baa98692fd81e35458f715f24.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan