BasBQ
Beef en Steak

Verschil in goedkope en dure cheddar

Lorenzo

Sprokkelaar
Berichten
48
Een pakje met plakken president cheddar en plakjes cheddar van de kaasboer.  De goedkope blijft rubberachtig, die van de kaasboer smelt mooi.

Van de kaasboer
baaccbadc77cc41faa1cefd8516ec43a.jpg


President cheddar
0f4b917debb58c6eee2a095f0af28528.jpg



 
dat is idd wel een verschil, en ik denk ook niet geheel onlogisch als je kijkt naar de kwaliteit van beide...
Maar die president is verrekte handig om in de koelkast te hebben voor de "nood gevallen" want die gaat nooit kapot...? en qua smaak is het te doen.....
 
En wat ook niet onbelangrijk is is de smaak, zit daar nog veel verschil in :-? ?
 
Ik ken je kaasboer natuurlijk niet, dus ook zijn cheddar niet, maar die van president is geen pure cheddar, maar zogenaamde processed cheese, een smeltkaas.

Door toevoeging van smeltzouten krijg je een variabele " flexibiliteit " in de kaas ( van smeerkaas tot van die cheesestrings) en dus ook een andere structuur dan wanneer je kaas door warmte laat smelten.

Kun je zelf trouwens ook maken van heel veel kaassoorten..
 
Hoe zijn de ervaringen met geraspte cheddar? Dat zie je in veel burgerrecepten.
In supermarkt nauwelijks te krijgen; sligro/hanos enzo verkopen het.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MarcelM zei:
Hoe zijn de ervaringen met geraspte cheddar? Dat zie je in veel burgerrecepten.
In supermarkt nauwelijks te krijgen; sligro/hanos enzo verkopen het.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afgelopen week lag er bij de appie op de kaasafdeling gewoon een punt Cheddar tussen. (Neem aan dat raspen het probleem niet is :D)
 
Oh echt? Volgende keer ff opletten. Dank voor de tip


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor de snelle burgers doe ik ook gewoon een pakje cheddar.
Maar voor het meer culinaire werk koop ik vaak een puntstuk cheddar en dan lekker raspen, heerlijk!
 
Bij de Lidl heb ik ook eens gewoon een puntje cheddar gehaald. Wat een verschil met de plastic plakjes smeltkaas.

Overigens heb ik ooit deze aflevering van Keuringsdienst van Waarde gezien, best leuk om het veschil tussen 'echte cheddar' en 'plakjes cheddar' te zien en zoals vaak bij hun erg vermakelijk!

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/KN_1673131
 
Terug
Bovenaan Onderaan