BasBQ
Beef en Steak

De Makro

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
560
Beste forumleden,

Ik lees altijd veel goeds over Hanos en Sligro, maar nooit iets over de Makro.

Wat is jullie ervarijg met de Makro.... prijs/ kwaliteit wat MOET ik er echt halen?

Ik hoor het wel.
 
Ik kom voornamelijk bij Sligro en nauwelijks bij de Makro, maar wat ik van meerdere mensen wel gehoord heb is dat de kwaliteit van het vlees (en denk dat dat de reden is dat de meesten hier daarvoor naar een groothandel gaan) bij de Sligro en Hanos beter is dan bij de Makro. Zelf niet direct ervaring mee overigens.
 
Kwaliteit en keuze bij Sligro en Hanos zijn beter.
Ik kom voornamelijk bij de Hanos.
 
Ik koop regelmatig vlees/vis bij de makro en dat bevalt prima. Makro is i.m.o. wat meer het standaard "grote stukken" assortiment. Heb zowel de passen van Hanos/sligro en Makro.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen vlees koop van ?30 de kilo en misschien dat daar wel een verschil in zit tussen de Makro en de rest.....
 
Makro, daar haal ik vaak de zalm en de procureur. Maar de hele visafdeling ziet er wel goed uit.
 
Hanos heeft ook wel de goedkopere stukken, maar ook nog uitgebreidere keuze (Sligro idem. in mindere mate) .
Makro voert vooral een basis assortiment, waarmee ze concurrerend kunnen zijn.
In Belgi? heb je naast Makro ook nog Metro en die voeren echt enkel de basis tegen scherpe prijzen.

Persoonlijk ben ik fan van Hanos, maar ben niet objectief.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Barbeknoei zei:
Persoonlijk ben ik fan van Hanos, maar ben niet objectief[emoji6lk].
Wat ik super aan de Hanos vind is dat ze de Picanha's van minder dan een kilo hebben, handig als je met z'n 2e bent
 
Met zijn twee?n is een picanha van een kilo toch ook niet zo'n probleem?
Doormidden snijden en de andere helft vewaren voor een volgende bereiding / eventueel invriezen, of gewoon een kilo maken en wat er over is koud wegsnacken :D
 
dennis zei:
Met zijn twee?n is een picanha van een kilo toch ook niet zo'n probleem?
Doormidden snijden en de andere helft vewaren voor een volgende bereiding / eventueel invriezen, of gewoon een kilo maken en wat er over is koud wegsnacken :D
Picanha koud = goud

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Makro beverwijk en Amsterdam zijn ook niet verkeerd; Bijvoorbeeld: meerdere soorten picanha's. Argentijs/australisch/namibie/Amerikaans etc. Diverse formaten, gras- en graangevoerd. Heb er een keer een leuke proeverij van gemaakt om de verschillen te zoeken ;-)

Voor de "standaard" grote stukken vrlees idd prima te doen!
 
Bedankt mensen voor de info.
Ik kan dus als ik het goed begrijp gerust binnenkort even langs de Markro gaan voor een varkensschouder.....

Maar voor meer speciale zaken naar de Sligro etc.

 
Tot en met 8 oktober is de procureur in de aanbieding voor ?4.99 p/kilo incl BTW.
Als je naar de Makro in Amsterdam gaat, kan je ook even aan de andere kant van de straat bij de toko (Wah Nam Hong) gaan kijken, daar hebben ze grote zakken met kruiden/ specerijen voor heel aantrekkelijke prijzen.
 
mcjas zei:
Als je naar de Makro in Amsterdam gaat, kan je ook even aan de andere kant van de straat bij de toko (Wah Nam Hong) gaan kijken, daar hebben ze grote zakken met kruiden/ specerijen voor heel aantrekkelijke prijzen.

Volgens mij is die daar weg.
 
De toko bedoel je? Die is verhuisd naar een ander pand in de straat, als je met je rug naar de Makro staat naar rechts. Zit nu dus recht tegenover de gold card parkeerplaats
 
mcjas zei:
Tot en met 8 oktober is de procureur in de aanbieding voor ?4.99 p/kilo incl BTW.
Als je naar de Makro in Amsterdam gaat, kan je ook even aan de andere kant van de straat bij de toko (Wah Nam Hong) gaan kijken, daar hebben ze grote zakken met kruiden/ specerijen voor heel aantrekkelijke prijzen.
Das wel een mooi prijsje even kijken of ik deze week nog langs kan....
 
Net even langs geweest, en ruim 2,5 kg procureur op de kop getikt.

Nu nog wat tijd vinden om deze klaar te maken.

Ik hou jullie op de hoogte!
72ea5a89cb91b031e14150993ec58422.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan