BasBQ
Beef en Steak

Kan je PP garen in 2x5 uur ipv 1x9 uur?

 
 
 

Henk

Vuurmaker
Berichten
93
Ik lees daarnet een PP recept waarbij het vlees zo'n 9 uur moet garen. Is het ook mogelijk om het garen gedurende 2 sessies van ongeveer 5 uur te doen? Dat maakt het dan beter planbaar.
 
Dat lijkt mij niet. Je moet je vlees dan na de eerste sessie gelijk terug koelen om het de tweede sessie weer te verwarmen naar de eind temperatuur.
Het vlees is pas goed uit elkaar te trekken bij een temp van 88-92 C, om dat te halen zonder dat de buitenkant verbrand doe je het low and slow.
Veel beter planbaar als het wedstrijd recept van negen uur wordt het niet.
Of je moet het eerder al helemaal klaar maken en vast in zakjes verpakken en dan even opwarmen op de dag zelf.
 
Ik snij een procureur van 2,5 kg doormidden en werk dan met stukken van 1,2 kg. Daar doe ik dan een uur of 7 over op de WSM. Ik denk niet dat je in 5u een mooi Pulled Pork kan maken. Of misschien eerder inpakken maar dat gaat dan weer ten koste van je korstje.
 
Henk zei:
Ik lees daarnet een PP recept waarbij het vlees zo'n 9 uur moet garen. Is het ook mogelijk om het garen gedurende 2 sessies van ongeveer 5 uur te doen? Dat maakt het dan beter planbaar.

Ik denk niet dat ie daar lekkerder door wordt.
Als je het echt L&S wilt doen heb je al 5 uur nodig om een begin van een mooie bark te krijgen voor je gaat glazuren en dan weer afkoelen voor een volgende fase van 5 uur???
Maar ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik zou zeggen probeer het eens. :D
 
Je kan je procureur door de slager laten snijden in plakken en je pp volgens de 3-2-1 methode maken.
Scheelt een hoop tijd en smaakt ook gewoon kei-lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan