BasBQ
Beef en Steak

WSM? Op de kop getikt op marktplaats [emoji16]

 
 

drummerboy

Kooltjesharker
Berichten
103
Tja al een tijdje aan het zoeken naar een leuke 2e hands smoker of kamado op marktplaats. Maar ja, ze zijn gewild op het moment en dus vaak naar mijn mening aan de dure kant. Of net aan de andere kant van het land.

Maar afgelopen vrijdag liep ik tegen wat interessants aan en die heb ik vandaag opgehaald.

Nu gok ik dus een oud model WSM 47? op de kop te hebben getikt. Maar er is nergens een Weber merkje te vinden dus ik ben toch benieuwd of het daadwerkelijk een weber is Wie helpt me uit de brand?

Het is een model zonder thermometer en met houten handvat. Ook heeft hij maar 1 rooster. Al met al ben ik er erg blij mee, eens kijken of ik aanstaande woensdag eens aan de slag kan met een beefrib die al een tijdje in de vriezer ligt šŸ¤¤

fcb66815bcc233760bbdcff11ca7e644.jpg


cce27bea1388c92f4de15cdb5153e7b0.jpg


7c9f85ca16e127cab57176ef2b20873f.jpg


40bae8ec1fd5aaa2182189851a361629.jpg


b960572b6d489b9f588773fc7bec060b.jpg


c2141d1660c84d64119a237add88c0ff.jpg


57eaa597d9571e92298079dd65d28b27.jpg


ccd1f6744343ffc1555ffea351545fb5.jpg


ccb6b2eafd7ad6fd605bb642104e3568.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zelf nog wat gevonden, als dit klopt dan heb ik een museummodel op de kop getikt

Op de ventilatieschuiven is de letter C te vinden. Dan zou het volgens onderstaande link om een model uit 1981 moeten gaan. De smoker is dan ouder dan dat ik zelf ben

http://virtualweberbullet.com/determine-age-weber-grills-smokers.html




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is dat ding wel gebruikt joh? Ziet eruit als nieuw voor die leeftijd.
Roosters zijn nog gewoon leverbaar hoor.
 
Wat een schitterend apparaat man!
 
Super gave smoker man.
 
Ridevi71 zei:
Is dat ding wel gebruikt joh? Ziet eruit als nieuw voor die leeftijd.
Roosters zijn nog gewoon leverbaar hoor.
Ja bizar h?. Ik zag al dat ik dr nog een roostertje voor moet bestellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is qua model wat ik ook heb, de dunne pootjes, geen thermometer ed.

Waterbak hoort wel in beugeltjes te hangen en niet op de ring te staan. Nog een roostertje erbij en gaan met dat ding!
 
Ridevi71 zei:
Is dat ding wel gebruikt joh? Ziet eruit als nieuw voor die leeftijd.

+1

Wees er maar zuinig op en geef de oude dame een hoop TLC.
Alleen dat houten handvat is nu al veel geld waardĀ  :D :D
 
Ja dat had ik inmiddels gezien. Ff een handleiding downloaden en door het forum heen voor wat tips and tricks

Op de foto staat de middelste sectie ook verkeerd om. Die heb ik inmiddels ook omgedraaid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ewald zei:
Ridevi71 zei:
Is dat ding wel gebruikt joh? Ziet eruit als nieuw voor die leeftijd.

+1

Wees er maar zuinig op en geef de oude dame een hoop TLC.
Alleen dat houten handvat is nu al veel geld waardĀ  :D :D
Ja ik ga ff een hoes kopen/fabriceren en dat handvat misschien ff opnieuw in de lak zetten. Iemand nog tips om roest tegen te gaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als er geen beschadigingen opzitten dan roest hij niet.

Door de constructie loopt bij regen het water de smoker in en blijft onderin staan. Als je de ring omdraait bij opslag dan heb je daar geen last van.

Die hoezen lekken na een tijdje ook. Dus of ring omdraaien of nog een grote vuilniszak onder je hoes. Of in de schuur zetten, dat doe ik tegenwoordig
 
Oh en de kolenring ff met koperdraad aan het kolenrooster vastmaken. Dan kun je makkelijk het as eruit schudden en de kolen laten liggen.
 
noskos zei:
Oh en de kolenring ff met koperdraad aan het kolenrooster vastmaken. Dan kun je makkelijk het as eruit schudden en de kolen laten liggen.
Ah kijk! Dat zijn nog eens handige tips thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gaaf zeg! Mooie vondst. En ook ouder dan ik ben :D
 
Echt gaaf. En ook ouder dan mij 1 jaartje, maar toch.
Het lijkt me ook fantastisch om een vintage weber te kunnen vinden. Al is het maar voor de heb. Veel plezier met het smoken. Gaat je veel plezier opleveren.
 
Je kunt ook nog lid worden van de ?C-Club? op The Virtual Weber Bullet. Frits is daar ook lid van met zijn originele mini WSM met C in de schuif.
 
Terug
Bovenaan Onderaan