BasBQ
Beef en Steak

Raspberry

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
bbgribsdomisaus-2.jpg

11-7-2011020Medium.jpg

Raspberry

6 eetl bruine basterd
? cup appelazijn
? cup molasse
? cup worcestershire sauce
2 eetl rum
2 eetl
? cup honing
Peper/zout.
In een pan, de basterd, appelazijn, molasse,worcester,rum, mosterd, chili,peper,knoflook,piment en kruidnagel. Op half vuurtje, laten koken, en alles oplossen, blijven roeren, voor een minuut of 5. Peper en zout toevoegen naar smaak.
Vuur laag, en de ketchup erbij ( pas op spatten!) Daarna de frambozenjam en gepureerde chipotle erbij. Laat
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het posten Dominique, de kruidnagel laat ik dan wel achterwege.
 
Mooi receptje! Weet ik tenminste wat er in de koelkast staat ;)
 
Frits zei:
Bedankt voor het posten Dominique, de kruidnagel laat ik dan wel achterwege.

Blief je geen kruidnagel dan?
 
Als dat dezelfde saus is als die van de WGA dag dan ben ik om!
Knettergoed. Ook de lui die mijn,van jouw saus voorziene,  MOINK ballekes,proefden kregen ineens grote ogen. Goedgekeurd dus.

Als je  nu toevallig weer eens gaat maken,wil je dan voor mij ook een fles maken. Tegen betaling uiteraard.Is voor jou misschien ook wel interessanter vanwege de afzondelijke ingredienten die je toch in grotere porties dan een eetlepel of 1/4 cup moet aanschaffen.

En misschien zijn er wel meer liefhebbers.
 
Frits zei:

Nou dat geeft niks hoor, ik vraag me alleen af, of je het erin zou proeven, zo'n kleine hoeveelheid. Maar ik wil zeker niet beweren van niet, want ik weet het niet.
 
willyowinki zei:
Als dat dezelfde saus is als die van de WGA dag dan ben ik om!

Als je  nu toevallig weer eens gaat maken,wil je dan voor mij ook een fles maken.

Willy, yep is dezelfde als gisteren, en ik wil graag voor jou ook maken hoor, als ik toch bezig ben, maakt me dat niks uit. Ik onthou het, ok?
 
Ook deze wil ik gaan maken, ben echt een sauzenman aan het worden, chipotles??.... hmzz ik zeg niets meer hahaha :-[
 
Dit zijn chipotles in adobo, is een heel ander iets ;)
 
Dochter heeft ze de laatste keer voor mij gekocht in Amsterdam, bij Tjin's toko.
Eerste van der Helstraat 64 Amsterdam. 2,50 per blikje.
 
Kijk weer een adresje, gaat erbij later op de lijst! Heeft Kingsal ze of jij weet?
 
noskos zei:
! Heeft Kingsal ze of jij weet?

Kingsal heeft ze niet. Maar wat ze wel hadden is Tabasco Chipotle. Daar heb ik als backup maar een fles van gekocht. Qua alternatief, zeg maar. Vond ik slim van mezelf.
 
Kijk nou, blijk ik toch een foto gemaakt te hebben van de ingredienten. Dus die heb ik even geplaatst. In het eerste berichtje....
 
Heb vandaag maaar eens deze (volgens mij heeeel lekkere) saus gemaakt maar hoe nu de overgebleven chipotles bewaren ????
in de koelkast ? en hoe lang ?
of vacuumsealen en in de diepvries?
 
Portioneren, kan goed in een ijsblokjes bakje, invriezen en dan in een ziploczakje terug de vriezer in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan