BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

Dat de IKEA een goede bron is voor (toekomstige) BBQ spulletjes, dat is de meeste mensen wel bekend. Meeste spulletjes van de IKEA zijn in beginsel niet bedoeld voor de BBQ, maar na enige aanpassing of gewoon door oneigenlijk gebruik prima geschikt. Neem de RVS ovenschalen, RVS pannenrekjes, maar ook het Bekvam roltafeltje.

Op het Duitse Grillsportverein BBQ Forum is er een leuk draadje waarin mensen hun eigen aanpassingen aan de Bekvam showen. Dit draadje is hier te vinden. Het leek mij leuk om op dit forum ook zo'n soort draadje te beginnen. Kon hier namelijk nog niet veel referenties naar de Bekvam vinden. Dussss..... heb je zelf ook een Bekvam als BBQ bijzettafeltje, show dan hier jouw aangepaste tafeltje.

Om zelf maar even af te trappen hieronder mijn eigen aangepaste Bekvam. Deze is voorzien van een Thermapen houder en een GRUNDTAL stang met S-haken. Uiteraard even gebeitst om hem ook een beetje regenbestendig te maken.





 
Handig tafeltje. Niks mis mee.
Dank voor de inspiratie
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
mooi hoor ik zag dat iemand die deze tafel ook els egg nest heeft gebruikt zie hier. http://eggheadforum.com/discussion/1182701/ikea-table-transformed-into-a-bge-medium-nest

18880797882_07804782a3_z.jpg
 
Heel gaaf, dank voor het idee. Ga ik gebruiken!
 
Het is dat ik al een redelijk stevige oppottafel in gebruik heb, anders had ik het wel geweten.
 
Richard0501,

Daar gebruik ik mijn tafeltje ook voor!! Voor de geniale Unni2 pizza oven. Slim trouwens dat RVS plaatje, want ik doe het nog met een rvs pan eronder....

Voor de niet-Uuni2 gebruikers: spatscherm voor vallende en brandende pellets uit de oven.....

Gr. Erwin
 
Ooh, wat een grappig ding die Uuni  :-O
En idd wat een handig tafeltje. (Mmm toevallig ook in RVS te krijgen ???)

Mac
 
Zou je op deze tafel een WAG kunnen zetten of is dat te riskant met het hout ?
 
Chr1st2aan zei:
Zou je op deze tafel een WGA kunnen zetten of is dat te riskant met het hout ?
ik zou er wel wat onder leggen zoals een RVS plaatje of een natuurstenen tegel.
Of eerst proberen en dan alsnog wat eronder leggen, mocht het nodig zijn  ;)
 
Ceriel zei:
Chr1st2aan zei:
Zou je op deze tafel een WGA kunnen zetten of is dat te riskant met het hout ?
ik zou er wel wat onder leggen zoals een RVS plaatje of een natuurstenen tegel.
Of eerst proberen en dan alsnog wat eronder leggen, mocht het nodig zijn  ;)

Heb het inmiddels op deze manier

21o4za.jpg
 
09529edd52b9c910f79850fdc6c42368.jpg


Best erg tevreden met mijn bekvam-mod. Handig karretje en neemt niet veel ruimte in beslag.
 
Heel slim dat hoekijzertje rechts onder de poot.....

Moet er niet aan denken dat de smoker omgaat met een mooie brisket (mini dan).

Gr. Erwin
 
richard0501 zei:
Ik heb er ook een voor mijn Uuni Pizzaoven


Ik zag op de foto boven jou al iemand die zijn BGE Medium in het tafeltje had ingebouwd, is dit denk je te doen met gewicht etc. ?
 
Kan iemand mij vertellen waarvan en hoe die opklapbare zijbladen zijn gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan