BasBQ
Beef en Steak

Rub:Sweet and Spicy

Dagobert

Sprokkelaar
Berichten
29
Vandaag staat op het menu Angus steak op een broodje,maar de rub die ik had staan vind ik meer smaken bij ribs en andere soorten varkensvlees.Pas wat kruiden ingeslagen en toch maar is zelf aan de slag gegaan.Het resultaat zover,van de pure smaak van de rub vond ik zelf goed genoeg om toch even te delen :D :p

5 theelepels bruine riet suiker
3 theelepels cayenne peper vlokken
1 theelepel zwarte peper
2 theelepels gedroogde chilipeper
1 theelepel gemalen mosterdzaad
1 theelepel gemengde Italiaanse kruiden (die heb ik kant en klaar in een zakje gekocht)
2 theelepels paprika poeder
halve theelepel knoflookpoeder

Dit allemaal goed mengen en smeren maar!Hoe ik de smaak ervaren heb is dat het zoete eerst wordt geproefd gelijk gevolgd door de pittigheid.Het is niet zo'n grote batch maar genoeg voor een paar stukken vlees.
 
mooi hoor, bedankt voor het delen  :)
 
Lijkt me lekker!
 
Hij staat genoteerd.
Bedankt!
 
Deze gaan we zeker ook eens maken...

Hoe zit het eigenlijk met "namen" van rubs? Heb hier een potje eigen fabrikaat staan met de deze zelfde naam ;)
 
Ja daar was ik al bang voor  :p Ik probeerde er iets leuks van te maken met me nick name maar dat werd al gauw te lang.Dagobert Hot rub? :D
 
Dagobert zei:
Ja daar was ik al bang voor  Ik probeerde er iets leuks van te maken met me nick name maar dat werd al gauw te lang.Dagobert Hot rub? :D
Zeg jij noemde je rub als eerste zo tov mij...

De mijne is nog niet publiek (er wordt nog aan gesleuteld)... En ik heb het makkelijker als ik mijn Engelse bbq naam ga aan houden

regra Orixinal

cf827342855b231a4ba75007e8d86b21.jpg
 
Ja dat wel maar uiteindelijk is er genoeg voor te verzinnen toch?
Met jou nickname ben je zeker origineel,het woord origineel zit er zelfs in.Ben benieuwd naar jou rub!
 
Terug
Bovenaan Onderaan