BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork en Moink balls

 

BertjuhW

Sprokkelaar
Berichten
40
De vrouw is morgen vandaag jarig en uiteraard komt er dus 's avonds visite, maar aangezien ik een beetje klaar ben met de chips, nootjes, blokjes kaas enz.. dan maar broodjes Pulled Pork en Moink balls.. (en strookjes rode paprika, langwerpig gesneden stukjes komkommer met heksenkaas, snacktomaatjes en waarschijnlijk droge worst)

Voor de PP zou ik zo mijn vorige topic erbij kunnen pakken, aangezien het stuk even zwaar (2.9kg) is en het bijna volledig volgens het zelfde recept gaat. De enige verandering is een klein beetje van de rub bij de injectiemix in.

Hoe kom ik daar op.. nou ergens gelezen, maar waar.. geen idee meer.. maar proberen kan nooit geen kwaad  :D

Voor de vorm een fotootje van de ingepakte procureur die al vol geblazen is met injectiemix en in de rub zit.(en in huishoudfolie en een bakje)
67qJ6bL.jpg


Morgen rond een uurtje of 10 kieper ik dit hompje op de WSM met kersenhout en wanneer het hompje in het aluminiumfolie gaat en 1 verdieping zakt, gaan de Moink balls er op.. tijd voor bereiding procureur verkeerd ingeschat, waardoor de Q een tijdje leeg heeft gestaan..

Voor nu dus testen of het bier al koud genoeg is voor morgen en wachten..

Update 1: Het bier was koud genoeg en is weer netjes aangevuld.

De PP ligt op de bbq, waarvan ik compleet ben vergeten een foto te maken.. :-O

Wel zijn de Moink balls alvast klaar gemaakt om vanavond op de bbq te gaan.
LEMRk6e.jpg


De Moink balls zitten in de 'Southern Dutch BBQ - A touch of sweet' rub. En het plan is om ze vanavond af te lakken met 'Blues Hog - Tennessee Red Sauce'.

Dit leek mij wel een juiste combinatie..

Update 2: De PP ligt er nu iets langer dan 4.5 uur op en heeft de 75? kern aangetikt, dus zojuist afgelakt.
X52QElE.jpg

4Ttp8ki.jpg


Nu weer een kleine 2 uur wachten en in de tussentijd maar weer eens controleren of het bier toch echt wel koud genoeg is.

Update 3: Na ongeveer 8 uur de PP van de Q gehaald om even
15 minuten uit te laten dampen, waarna deze weer lekker strak in aluminiumfolie gepakt is. Daarna in een theedoek of 4 en ook nog in een verhuiskleed, om vervolgens in de koelbox te belanden.
fY42ETE.jpg


Met een paar minuutjes is het tijd voor de Moink balls om op het rooster te belanden.. En dan zijn ze als het goed is precies op tijd klaar om na de koffie naar binnen te happen..

Update 4: De Moink balls zijn gister rond 19:00 op de Q gegaan en waren om iets over 20;00 klaar.. heb helaas alleen een foto van dat ze op de Q liggen..
BC7zHKx.jpg


Het was namelijk zo gezellig dat ik volkomen vergeten ben om het eind resultaat op foto te zetten..

Ze vielen in ieder geval erg goed in de smaak en er is er dan ook geen 1 overgebleven.. En de PP ging ook als een malle.. heb helaas maar 2 porties in de vriezer kunnen gooien..

Al met al erg geslaagd..
 
Zelf hapjes maken is altijd top. En met die MOINK?s moet je gewoon snel zijn. Die gaan namelijk heel snel
 
moink balls altijd lekker, ziet er goed uit man!
PP moet ik nog eens doen.
Maar wil het in zelfgebouwde smoker doen en die is nog lang niet klaar. :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan