BasBQ
Beef en Steak

Baby back ribs, 6 uur op 110C

Cool Smoke

Tondelzoeker
Berichten
18
Vandaag voor het eerst spareribs gemaak, Low & SLow. Ik kon er niet de hele tijd bij zijn, dus ben niet voor de 3-2-1 methode gegaan met 2 uur ingepakt, maar gewoon 6 uur lang op 110C-120C zonder inpakken.
Dagje van te voren ingesmeerd met eigen gemaakte rub en laatste half uur op de BBQ een paar keer ingesmeerd met zelf gemaakt rode BBQ saus.

Ben voor de extra bevleesde baby back spareribs gegaan. Het extra vlees hierop is mager vlees, en neigt naar de droge kant. Maar het was zeker met nog wat rode saus erop helemaal goed. Het was om de vingers erbij op te likken.

Zo zag het er na 4 uurtjes uit:
15dea0f7722f9a3d2e9e02dfb8df5251.jpg


Na 6 uurtjes en wat zelf gemaakte rode BBQ saus:
5634a2cd4fc7fa1ecfc87a2b1319d9f0.jpg


En dan gesneden op het bord:
9c0181b99cce559414d09bfde6f0ca27.jpg


En het was echt sappig gebleven:
[youtube]https://youtu.be/a2IdD2DNiD4[/youtube]
 
Hoe was je gaarheid of viel het van de ribben af?
 
Gaarheid was van competitie niveau, de vorm van de beet bleef achter in het vlees zonder alles in ??n keer mee te trekken maar je kon wel makkelijk al het vlees van de botten trekken.
 
Klinkt top dus, mooie rookring ook op het vlees. Jammer dat het maar 1 rib was

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

 
Oh ja, ik had er ook nog een handjevol houtsnippers bijgegooid.
:D Ja maar 1 rib, voor ons vanavond (2 volwassenen en 3 kinderen) precies goed.
 
Filmpje ziet er goed uit. Maar de foto?s krijg ik niet te zien. Zijn wel lekker dikke ribben
 
Bram zei:
Filmpje ziet er goed uit. Maar de foto?s krijg ik niet te zien. Zijn wel lekker dikke ribben
Ok gefixed.
Dit zijn de ribben die tegen de rug zitten i.p.v. bij de buik. Dan krijg je extra vlees mee.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ziet er goed uit. Mooie kleur ook. Zal m'n slager eens vragen of hij ook aan die dik bevleesde ribben kan komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan