BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork - Weber Master Touch 57

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Van de week bedacht dat ik eens pulled pork wil maken, en daarmee mijn eerste sticker moet gaan verdienen.
Na veel tips gelezen te hebben op dit forum het gevoel gekregen dat ik er klaar voor was.
Ik kreeg de tip van een collega; 'bespaar nou niet op het broodje' dus die heb ik ook zelf gemaakt.

Vrijdag van start gegaan, een procureur gehaald van 2,5KG bij de slager.
Vervolgens thuis verder gegaan door de rub en de coleslaw te maken.
Voor de Rub heb ik het recept van noskos gebruikt, iets meer suiker gebruikt.
De coleslaw heb ik naar recept van dominique gemaakt.



De weber klaar gemaakt voor de langste sessie ooit (voor mij).
Ik gebruik al een tijdje Hi Q Coco briketten, die heb ik als domino steentjes tegen elkaar gelegd.
De eerste 4 briketten in de firestarter gedaan en toen ze eenmaal heet waren tegen de rest aangelegd. Hier een foto van de avond ervoor, toen had ik het al even klaar gelegd. later nog aangevuld met aluminum folie op het lege stuk etc.



Ik heb gekozen om het Simpele Pulled Pork recept van noskos te gebruiken, die was duidelijk en simpel, en gaf me vetrouwen om mijn eerste pulled pork mee te maken. (@noskos, nog bedankt voor de reactie op je site)

Zaterdag ochtend dus begonnen, wekkertje om 9 uur, en maar eens begonnen met alles.


Rubben!


De Procureur heeft er 5 uur op gelegen en heb de temperatuur toch wel heel mooi kunnen beheersen, in het eerste half uur/uur was het nog vaak even naar buiten om te schuiven (onderste schuif) maar uiteindelijk had ik de 'sweet spot' te pakken en heb ik hem 3 uur zeker met rust kunnen laten. Pas aan het einde kwam hij weer iets te hoog.


Na 5 uur ingepakt met aluminiumfolie en de kern thermometer erin gestoken, toen was het nog wachten tot de 90 graden. Die kwam na een kleine 2 uur op de thermometer, dus ben daarna gaan prikken. Nog net net goed, nog even wachten, daarna vond ik hem goed genoeg (misschien had ik zonder honger nog een kwartiertje gewacht, maar ach).


De broodjes zijn van een recept van Menno Bakt (winnaar heel holland bakt), je kant m wel die man met die baard. Het zijn van origine Vegan-broodjes, maar wij gebruiken normale melk in plaats van kokosmelk. Deze worden vaker gemaakt hier in huis, en zijn altijd een succes. mocht er meer behoefte aan zijn wil ik het recept wel eens uittypen hier.




De pulled pork kwam van de Q, uit wasemen en weer wachten. Daarna pullen! man de geuren die door het huis gingen toen hij binnen lag waren geweldig.
Al met al super gelukkig met het resultaat en we hadden veel meer dan we nodig hadden dus nog genoeg in de vriezer kunnen leggen om later nog wat mee te doen. Ik heb nog wat foto's gemaakt van het eind resultaat.


Ik zei toch dat de geuren lekker waren:






Eindresultaat; Super tevreden!
Als saus heb ik de Black Jack van Remia gebruikt, blijft een favoriet voor mij.
 
Dat zijn erg mooie broodjes pp, zal zeker gesmaakt hebben. Dat recept voor die broodjes mag altijd gedeeld worden hoor, volgens mij zijn er wel meerdere liefhebbers hier.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
Met die zelfgemaakte broodjes sticker in het kwadraat  ;)
 
Hartelijk gefeliciteerd met je knor <:p de pulled pork en de broodjes zien er fantastisch uit :)
 
Mooi dat het allemaal goed gelukt is! En die opmerking over dat broodje mag je met een korrel zout nemen hoor. In de VS krijg je soms gewoon een paar witte boterhammen bij je vlees ;-)
 
Mooie run. PP is toch altijd zo lekker. En je broodjes zien er top uit. Gefeliciteerd met je knor
 
PP ziet er goed uit, gefeliciteerd met je stickertje :D
 
Mijn eerste stickerrrrrrrrr  B-)

Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb om de broodjes uit te typen, laat het jullie weten.
Bedankt voor de leuke reacties :)
 
Dat ziet er lekker uit  :)
 
Ziet er helemaal top uit.
Wat is dat toch lekker, pp.

En je broodjes ga ik zeker eens maken.

Gefeliciteerd met je sticker!
 
SandyMan zei:
Mijn eerste stickerrrrrrrrr  B-)

Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb om de broodjes uit te typen, laat het jullie weten.
Bedankt voor de leuke reacties :)


Lekkere broodjes, lusten we. ;)
Gefeliciteerd met je knor. <:p
 
Beste, je pp ziet er fantastisch uit. Komend weekend ga ik er mij ook een eerste keer aan wagen. Ik gebruik dezelfde bbq als u.
In uw bericht spreek je, betreffende de temperatuur, over de sweet spot. Rond hoeveel graden heb je kunnen houden ? Of wat is het streefdoel.

mvg

Stijn.
 
Dat ziet er super uit. gefeliciteerd met je sticker
 
Stijn Vangeersdaele zei:
Beste, je pp ziet er fantastisch uit. Komend weekend ga ik er mij ook een eerste keer aan wagen. Ik gebruik dezelfde bbq als u.
In uw bericht spreek je, betreffende de temperatuur, over de sweet spot. Rond hoeveel graden heb je kunnen houden ? Of wat is het streefdoel.

mvg

Stijn.

Dit is al weer een jaar geleden, dus heb het niet meer op mijn netvlies.
Het recept wat ik gevolgd heb staat hier: https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/

Daar zie ik staan tussen de 120-125. volgens mij had ik hem daar ook constant tussen.. (115-130 graden)
 
SandyMan zei:
Stijn Vangeersdaele zei:
Beste, je pp ziet er fantastisch uit. Komend weekend ga ik er mij ook een eerste keer aan wagen. Ik gebruik dezelfde bbq als u.
In uw bericht spreek je, betreffende de temperatuur, over de sweet spot. Rond hoeveel graden heb je kunnen houden ? Of wat is het streefdoel.

mvg

Stijn.

Dit is al weer een jaar geleden, dus heb het niet meer op mijn netvlies.
Het recept wat ik gevolgd heb staat hier: https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/

Daar zie ik staan tussen de 120-125. volgens mij had ik hem daar ook constant tussen.. (115-130 graden)


Beste, bedankt voor de respons. Ondertussen, terwijl ik dit hier aan het typen ben, is mijn eerste pp ook aan het garen. Momenteel een kerntemperatuur van 70 graden. Dus nog even te gaan. Mijn temperatuur van de bbq schommelt ook tussen de 110 en 120. Dus lijkt me prima.

mvg

Stijn
 
Gefeliciteerd met de sticker. Hoe ging het pullen? Veel kracht moeten zetten of viel het uit elkaar? Ik heb de PP van Noskos 3x gemaakt en moest nog wel altijd veel kracht zetten bij het pullen. Ik wil m graag een keer uit elkaar laten vallen. De volgende keer doe ik m denk ik wat eerder in de alufolie.
 
Rob Reinerink zei:
Gefeliciteerd met de sticker. Hoe ging het pullen? Veel kracht moeten zetten of viel het uit elkaar? Ik heb de PP van Noskos 3x gemaakt en moest nog wel altijd veel kracht zetten bij het pullen. Ik wil m graag een keer uit elkaar laten vallen. De volgende keer doe ik m denk ik wat eerder in de alufolie.
Hij hoeft niet zozeer eerder in de folie, maar langer ;)
In de folie wanneer de kruiden mooi vastzitten / mooie kleur op zit. Pas uit de folie als het vlees boterzacht is.
 
Dat ziet er lekker uit! Die broodjes moet ik ook eens maken want die zien er goed uit.

Gefeliciteerd met de sticker ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan