BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BeerCan Chickens

 
 

ejdb

Vuurmaker
Berichten
67
Ja ik ga het erop wagen......vanavond BeerCan Chicken(s) op mijn UDS. Ik ga hem flink opstoken en eens kijken hoe heet hij kan worden met de standaard kolenmand onderin. Als dat niet lukt kan ik altijd nog mijn Grill Kolenmand plaatsen maar ik denk niet dat het nodig is

Kippetjes vast even gemasseerd....ingesmeerd met een standaard kippenRubje....vonden ze lekker.....nu mogen ze nog even rusten en vanavond dan zijn ze aan de beurt....
hiyDVlM.jpg
ZSTuzbI.jpg


To be continued.......
 
Lekker,.... 150-170 is heet zat dan zijn ze met een 60-90 min op kern 77.
Smakelijk eten alvast.
Kan niet mis gaan. (bijna niet, pas wel extra op met suikers in de rub)
 
Bierblikjes geprepareerd. Ik dacht laat ik er eens wat kruiden en een teen knoflook bij ingooien da?s misschien wel lekker. Thym ging nog wel maar toen ik er een takje rozemarijn bij deed ontstond er wel een behoorlijke heftige reactie hahaha.
ePI4yyI.jpg
APzmy3l.jpg


Was meteen de kans om twee BCC systemen te testen. Een JamieOliver Pannetje met afneembaar blikjeshouder(gekocht bij de Action) en een systeem van eigen merk van makro?..Jamie heeft gewonnen want het speeltje van de Makro was toch echt wat te groot voor deze dame  :-S
IXuq0Uq.jpg
LacXJ0k.jpg


Ondertussen was de UDS lekker warm dacht ik maar helaas kreeg ik hem met mijn standaard kolenmand nu ineens niet boven de 130 graden (terwijl ik bij het inbranden ruim 160 had gehaald) dus meteen mijn vanochtend gebouwde grill kolenrooster http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20752.0 ingezet en dat ging een stuk beter.


Kippetjes in de oven?.
p28lQzS.jpg



Na 35minuten zagen er zo uit
FWtujbJ.jpg



En na een uur en 10 minuten was dit het eindresultaat!
FWtujbJ.jpg
oGlC2q8.jpg
7BWWaM1.jpg



Geen charmante foto maarja?.
F3hf4Kj.jpg
tXzdJUD.jpg
4napZqa.jpg


Voor mij waren ze perfect!!!! Er zat een lekker knapperig korstje op en waren niet superhard geblakerd?precies goed?..en Juicy dat ze waren!!! Echt iedereen werd er helemaal blij van?..heerlijk geschranst en niets over zoals het hoort

 
Lekker bezig!
 
Lekkere kippetjes. Welkom bij de Tokkies
 
Heerlijk.
Gefeliciteerd met je sticker.
 
Dat ziet er een heerlijk kipje uit.
Je UDS heeft het goed gedaan. Lekker de ruimte voor een paar kipjes. Mooi werk.
Gefeliciteerd met je tok.
 
Lekkere kippetjes knusjes zo met z'n tweetjes. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan