BasBQ
Beef en Steak

Christening a new Kamado: BCC galore en bavette

 
 
 

Cigar Joe

Vuurmaker
Berichten
60
De dag dat de kamado stond moest er iets gemaakt worden wat ik al lang wilde doen en waar ik mijn vrouw ook gelukkig mee maak want die is maf van hele gegrilde kippen. Een beer can chicken dus. Helaas zijn de foto's niet top, had even beter bij moeten lichten maar wilde ook graag de kip naar binnen werken ;) Kip in de olijfolie, rub van PitmasterX en een paar stukken kersenhout. Pak em beet een uur op 180, filet temp op ca 80 graden, iets doorgeschoten maar niets van te merken. Lekkerste kipje ooit.

Voor:
item.JPG


Na:
item.JPG


Left-overs:
item.JPG

item.JPG




Volgende dag even iets snellers doen, een bavette met een house-style chimichurri. Het vlees slechts van peper en zout voorzien. Ca 4m iedere zijde op pak-em beet 250 graden volgens de dome-meter. Verder niet gemeten, eraf, even onder folie en meteen aan tafel!

Eerst even de puntpaprika zwart blaken, die kan dan alvast de saus in:
item.JPG


Past er maar net op, nogthans een XL kamado gehaald..:
item.JPG


Na:
item.JPG


Ietsie pietsie te lang op de dunne stukken maar finger licking good:
item.JPG



Weekendje later, voor een iets groter gezelschap meteen maar twee BCC's gemaakt :D:
item.JPG
 
Goed bezig op die Grill Dome!
 
Lekkere gerechten allemaal. Kip is zo lekker van de BBQ. En een bavet is hier ook lang geleden. Moet ik echt weer eens gaan maken.
Je nieuwe Kamado is al lekker ingewerkt. Veel plezier er mee.
 
Goed bezig!
 
Prima start op een mooie bbq, dat lusten we hier ook. ;)
 
Mooi werk en daarbij oom nog eens je eerste badge verdiend. Welkom bij de Tokkies.
 
Heerlijk. En bavette blijft hier ook wel 1 van de favorieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan