BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Aangezien het eitje inmiddels staat dacht ik laat ik eens beginnen met iets relatief makkelijks. Ik had nog nooit een beercan chicken gemaakt maar het schijnt een redelijk instap ding te zijn om te doen :) Bovendien heb ik die sticker hier nog niet, dus twee vliegen ??n klap... Dit had leuker kunnen zijn als ik twee kippetjes had gemaakt.... :blush:

Recept van Dennis (Noskos) gevolgd, behalve dat ik wat kersen hout heb gebruikt in plaats van hickory; https://www.bbq-nl.com/beer-can-chicken/

Naakte (onscherpe :-S) kip, volgens mij de eerste keer dat ik ?berhaupt een hele kip heb gehanteerd, was wel grappige ervaring eigenlijk  :>
0cmkenQ.jpg


In de rub in de koelkast voor 1-1,5 uur;
mhuyOOk.jpg


De fik in het eitje! (Als dit niet de manier is om dat te doen hoor ik het graag, maar kost twee minuten ofzo en klaar is kees, vond dit wel makkelijk hehe)
gjXvlxH.jpg


Daar staat ze dan, in al haar glory... met een blikje op een plek waar ze vast niet gedacht had ooit een blikje te krijgen.... :-O
rwPBhL9.jpg


Uurtje of wat later zag het er heerlijk uit.....
IzMEtVS.jpg


Wat Vlaamse friet & broccoli er bij... Was heerlijk, lekker sappig en goed van smaak. Volgende keer probeer ik zo'n platte kip (vlinder ofzo?) daar hoor ik mensen nog blijer over maar je moet wat over hebben voor je sticker :-D
 
Lekkere BCC heb je gemaakt. Het blijft toch een leuke presentatie op dat blik. Krijg er gewoon honger van.
En wat betreft het aansteken van je ei, prima manier hoor. Ik gebruik nu vaak een verfbrander. Maar ga toch voor de looflichter.
Alvast gefeliciteerd met je tok.
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan