BasBQ
Beef en Steak

De bekende kipstokjes

 
 

BuKu78

Kooltjesharker
Berichten
218
Goedenavond,

Ik ga zo beginnen aan de kippedijen voor de prijswinnende sateh.

Nu is de vraag over het marineren.
Wat is beter: vacumeren of gewoon in een ikeazakje marineren? Ik heb 24 uur om te marineren.

Graag jullie advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat jij het makkelijkste vind, als je 24uren heb gaat dit zeker goed komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Dus voor de smaak maakt het niet uit?  Heb een paar weken een vacuummachine gekocht. Dit wordt de 1e keer gebruiken. Maar volgens het recept graag 48 uur marineren dus ik dacht met vacumeren dat het ?proces? ietsje versneld(?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb uiteindelijk voor gemak gekozen en ikea zakje gebruikt. Hele stacaravan ruikt nog steeds heerlijk dus opa en oma?s kijken uit naar morgen! En ik uiteraard ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vacumeren versnelt het proces wel maar dat is enkel tijdens het vacumeren. Je zou dus om dit sneller te laten gaan continue vacumeren zonder sealen en terug "ontvacumeren" (ik vond geen beter geschikt woord hiervoor.) Dus in wezen zou gewoon vacumeren weinig verschil maken. Men zegt ook dat het helpt om het vlees geregeld te masseren (gewoon het zakje dus wat kneden).

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Natte marinade vacumeren gaat met een consumentenapparaat sowieso niet goed. Naast de lucht wordt ook het vocht eruit gezogen, dus helemaal vacu?m wordt het nooit (je kunt hoogstens beginnen met sealen vl?k voor het zakje leegloopt in het apparaat).
 
Thanks voor alle tips. Gewoon lekker masseren werkte uitstekend en komt naast de gerookte poon vaker op het menu deze zomer. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
RoyT zei:
Natte marinade vacumeren gaat met een consumentenapparaat sowieso niet goed. Naast de lucht wordt ook het vocht eruit gezogen, dus helemaal vacu?m wordt het nooit (je kunt hoogstens beginnen met sealen vl?k voor het zakje leegloopt in het apparaat).

Een goed vacumeerapparaat heeft een speciale vacumeerstand voor zakjes met een vochtige inhoud, hoeft geen probleem te zijn (sterker nog, ik doe het regelmatig).
 
Roker zei:
Een goed vacumeerapparaat heeft een speciale vacumeerstand voor zakjes met een vochtige inhoud, hoeft geen probleem te zijn (sterker nog, ik doe het regelmatig).
Interessant! Ik ken dat eigenlijk alleen van apparaten die op basis van een drukkamer werken. Heb je een voorbeeld van een thuisapparaat dat dat kan?
 
Ik heb een Caso vc 300 ooit via ibood gekocht. Die heeft een stand voor natte zaken. Of het werkt weet ik niet nog niet geprobeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan