BasBQ
Beef en Steak

Sat? Kambing

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Gisteren van een geitenbout sat? kambing gemaakt. Ik moet zeggen net zo lekker, zo niet lekkerder dan op de Pasar Malam. Ja, ja ik weet het het heet tegenwoordig de Tong Tong Fair, maar ik ben al oud

946d9ad039f82ff8d590f474c686472b.jpg


4d74392a02e9150f3a87af1247a397bd.jpg


d8bfdc5a8a53189f26548d6ea4ab0867.jpg


f95ae21f9292f91bbc677e390c0bdf76.jpg

 
Ziet er heerlijk uit, sateh altijd lekker. Dacht overigens dat de Kambing versie zonder marineren was, dus vlees roosteren en dan saus van ketjap erover of erbij.
 
OMG, dat ziet er ongelooflijk heerlijk uit.
En ik ben ook al wat ouder dus ik weet wat de Pasar Malam is, dit roept heerlijke herinneringen bij me op, de stank van de Doerian bij binnenkomst,
dan een sate Kambing daarna die heerlijke Martabak, om het festijn af te sluiten met een Nasi Rames Goreng.
Dit moet dus een absoluut feestje zijn geweest Dennis.
Vraagje: heb je ze gemaakt volgens het recept van je blog of heb je iets anders gedaan?
 
Ziet er smakelijk uit  :)
 
Zalige stokkies zo te zien!
 
Kan je me voor wakker maken, heerlijk. ;)
 
Ewald zei:
Vraagje: heb je ze gemaakt volgens het recept van je blog of heb je iets anders gedaan?

Ik had het recept op mijn blog niet goed gelezen en ze gemarineerd in de ingredi?nten van de saus. Dit pakte heel goed uit. Soms kom je tot nieuwe dingen als je fouten maakt.

Ik had vroeger ook sportdag in de houtrust. Drie weken na de Pasar. Als je dan binnenkwam meurde alles nog naar sat? en kretek
 
KamadoNovice zei:
Ziet er heerlijk uit, sateh altijd lekker. Dacht overigens dat de Kambing versie zonder marineren was, dus vlees roosteren en dan saus van ketjap erover of erbij.


Zowel Jeff Keasberry als Lonny marineren. Dus ik denk dat dat de manier is. Kan me ook voorstellen dat dat in Indonesi? gebeurd om wat taaier vlees mals te krijgen. En om wat minder goed vlees beter te laten smaken.
 
Zien er weer heerlijk uit!
 
*kwijl*  :D
 
Waar heb je het vlees gekocht, bij de plaatselijke Islamitische slager? Volgens mij is de leeftijd redelijk van belang voor de smaak toch?
 
Het ziet er heerlijk uit... maar geitenvlees? Nog nooit geproefd, waar is dat mee te vergelijken?
 
Deze kwam van Gustor.com. Een Belgische online slager. Stuurt naar NL en je krijgt keurig updates wanneer het op de bus gaat en je kunt zelfs zien waar je vlees is. Ze hebben allemaal high end vlees in hun Meat Boutique.

Dit was melkgeit. De smaak was zacht, soort lam maar dan anders
 
Wauw dit ziet er schitterend uit :x ik ben ook vaak op de Pasar geweest samen met mijn wederhelft ;) heerlijke sat? kambing en martabak :D al kon de martabak nog wel eens verschillen van kraam tot kraam.
Wil dit ook wel eens gaan proberen, ik ben gek op lam, schaap en geit....eens kijken waar ik en mooi stuk geit vandaan ga halen, internet of misschien de islamitische slager in Rotterdam........hij die veel honden en kattenvoer verkoopt :D of toch misschien Hanos :-?

 
Terug
Bovenaan Onderaan