BasBQ
Beef en Steak

bloemkoolbom

Na ge?nspireerd te zijn door een andere hier en de vrouw toch groenten wou eten, heb ik besloten om een bloemkoolbom te maken.

De bloemkool 8 minuten voorgekookt, de kids willen zachte bloemkool en houden niet van een bite, daarna koud water erover gedaan om door koken tegen te gaan
Het gehakt op smaak gemaakt met kruiden, eieren en beschuit en daarna alles op de bloemkool gedaan.
De bloemkool heeft ongeveer 70min erop gelegen bij een temperatuur van 180graden, ik heb hem bij een kerntemperatuur van 65 graden afgelakt en daarna nog even terug gelegd tot 70 graden.
probe 1 zat in de bloemkool.
En dan de fotoreportage:

La5ssJY.jpg


De Boodschapjes

4X9y9Xs.jpg


Dubbbele laag cedar kaasplakjes

d0PY8b0.jpg


Bekleed met gehakt

KMsyU6R.jpg


En de dubbele laag bacon erover

2mNQyrA.jpg


Ton is op temperatuur

7prVS4z.jpg


Tijd om af telakken , hiervoor heb ik sweet baby rays: sweet vidalia onion bbq saus gebruikt

GFJAlWb.jpg


Eindresultaat

6kP4iKU.jpg


Binnenkant eindresultaat

j6hLlLn.png


Het temperatuur verloop, de heatermeter wat hoger ingesteld want de temperatuur bleef boven de bloemkool wat achter volgens de dekselmeter, maar dat kwam doordat de sensor een beetje boven de kolen lag kwam ik later achter.

Maar zeer zeker voor herhaling vatbaar

 
Zo zie je maar dat BBQ ook gewoon heel erg gezond kan zijn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Een echte bom zo te zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Mooie gezonde bom  alleen die kaas weer lust ik helaas niet :)
 
Heel leuk gedaan zo'n bloemkoolbom, heb ze al regelmatig voorbij zien komen maar het blijft toch bloemkool :(
 
 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Gij ik binnenkort ook eens maken. Hoe weet je wanneer hij gaar is?
Heb een deftig recept zitten zoeken, maar niet zo heel veel te vinden.
 
Was nieuwsgierig na het lezen van de titel... I was not dissapointed :cool:. Bedankt om dit te delen!
 
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag :D

Je hebt een vraag gesteld in een topic van 3 jaar oud ;) en de topic starter is sinds 6 augustus 2020 niet meer actief/ingelogd geweest hier op het forum dus ik denk niet dat hij nog gaat antwoorden 🤔 maar misschien kan iemand anders je hier antwoord opgeven
 
Je hebt een vraag gesteld in een topic van 3 jaar oud ;) en de topic starter is sinds 6 augustus 2020 niet meer actief/ingelogd geweest hier op het forum dus ik denk niet dat hij nog gaat antwoorden 🤔 maar misschien kan iemand anders je hier antwoord opgeven

Ik schrijf toch nergens dat ik antwoord wil van de TS? Als men telkens een nieuw topic start, dan krijg je op meeste forums de verwijten dat je maar eerste de zoekfunctie moet gebruiken ipv telkens een nieuw topic op te starten. Dus ga ik nu verder op een ouder topic dat over hetzelfde gaat, en krijg ik het verwijt dat ik op een oud topic voort ga.

Wat moet ik nu precies doen om geen verwijten te krijgen? :ROFLMAO:
 
Ik schrijf toch nergens dat ik antwoord wil van de TS? Als men telkens een nieuw topic start, dan krijg je op meeste forums de verwijten dat je maar eerste de zoekfunctie moet gebruiken ipv telkens een nieuw topic op te starten. Dus ga ik nu verder op een ouder topic dat over hetzelfde gaat, en krijg ik het verwijt dat ik op een oud topic voort ga.

Wat moet ik nu precies doen om geen verwijten te krijgen? :ROFLMAO:

Ik ben er vanuit gegaan dat je een antwoord zou verwachten van de TS, jeetje hoe kon ik zo stom zijn om dat te denken 🤦‍♀️

Ik verwijt je helemaal niets en misschien moet je een beetje beter zoeken want er is genoeg info te vinden 😉 maar eigenlijk kan ik het je niet kwalijk nemen, je bent en blijft een man en mannen kunnen niet zoeken 😂🤣😂
 
Ik ben er vanuit gegaan dat je een antwoord zou verwachten van de TS, jeetje hoe kon ik zo stom zijn om dat te denken 🤦‍♀️

Ik verwijt je helemaal niets en misschien moet je een beetje beter zoeken want er is genoeg info te vinden 😉 maar eigenlijk kan ik het je niet kwalijk nemen, je bent en blijft een man en mannen kunnen niet zoeken 😂🤣😂

@Jet , ik ben sprakeloos na zo'n uitspraak. 😋😋
 
I

Ik verwijt je helemaal niets en misschien moet je een beetje beter zoeken want er is genoeg info te vinden 😉 maar eigenlijk kan ik het je niet kwalijk nemen, je bent en blijft een man en mannen kunnen niet zoeken 😂🤣😂

Hier zou ik zonder vrouw zelfs niet moeten zoeken. Ik leg altijd alles zo weg dat ik het ook direct terug vind. Mijn vrouw legt het anders zodat we het beiden niet meer terug vinden en dan zegt ze dat zij het niet weggelegd heeft :ROFLMAO:
 
Hier zou ik zonder vrouw zelfs niet moeten zoeken. Ik leg altijd alles zo weg dat ik het ook direct terug vind. Mijn vrouw legt het anders zodat we het beiden niet meer terug vinden en dan zegt ze dat zij het niet weggelegd heeft :ROFLMAO:
Hebben wij dezelfde vrouw of zijn ze zussen zonder dat we dat weten, die van doet namelijk precies hetzelfde en lust ook geen bacon & barbecuesaus.
Bedankt trouwens om dit topic onder mijn aandacht te brengen, deze boemkool (pun intended) staat intussen opgeslagen om toch eens te proberen.
 
Hebben wij dezelfde vrouw of zijn ze zussen zonder dat we dat weten, die van doet namelijk precies hetzelfde en lust ook geen bacon & barbecuesaus.
Bedankt trouwens om dit topic onder mijn aandacht te brengen, deze boemkool (pun intended) staat intussen opgeslagen om toch eens te proberen.

Haar zus is single, dus vermoed niet dat het zussen zijn :ROFLMAO:
Maar daar word je echt ziek van. Die is ook een paar x per week haar sleutels, autosleutel en bril aan het zoeken. Ik kom thuis binnen en leg mijn autosleutel 'altijd' op dezelfde plek. Voordat ik haar kende, ben ik nog nooit iets kwijt geraakt. Sinds ik haar ken, ben ik al veel kwijt. Zelfs een jeansbroek die spoorloos verdwijnt, of mijn dure fietskousen. Vermits ze nauwelijks fietst, wilde een vriendin haar fietsschoenen over kopen. We zijn er al 2 dagen achter aan het zoeken :cool:

Maar goed, het gaat over bloemkool. Mijn vrouw komt wss uit een bloemkool. Denk dat ik hem binnenkort eens ga maken als mijn schoonouders nog eens op bezoek komen, samen met een vleesbrood zodat er wat keuze is. Mijn schoonouders zijn echte bourgondiërs en die weten alles te waarderen wat van de BBQ komt. Ongeacht welke rubs (dry + wet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan