BasBQ
Beef en Steak

hapjes voor een verjaardag

 
 

jvdheuvel

Sprokkelaar
Berichten
43
Binnenkort hebben we een verjaardag te vieren en wilde ik allerlei hapjes van de barbecue op tafel zetten.
Het probleem is echter dat ik niet de hele dag alleen maar achter de barbecue wil staan en dus eigenlijk de dag/avond van tevoren de hapjes wil klaarmaken en indien mogelijk alvast op de barbecue bereiden en dan de dag van het feest de hapjes in de oven of op de barbecue wil opwarmen....

Vooralsnog zat ik aan de volgende hapjes te denken:

- Kippenpootjes
- Kleine Honing-mosted kipspiesjes
- Verse stukjes ananas omwikkeld met spek
- MOINK balletjes
- Tosti rolletjes (alleen rechtstreeks van de barbecue)

Aangezien we de hele dag door visite zullen krijgen, wil ik dus niet steeds de barbecue hoeven gebruiken om kleine porties warm te maken, vandaar de keuze voor de oven.

Is deze manier van werken ook aan te raden? of beter op een andere manier?

Zijn er wellicht nog andere makkelijke en smakelijke "small bites" die ik op de barbecue kan bereiden?

Ik hoor het graag van jullie.
 
Ik denk dat dit prima kan, alleen moet je met een oven wel een beetje oppassen dat het niet uitdroogt.
MOINK balls (let op het juiste hoofdletter gebruik :D) kunnen prima in de oven opgewarmd worden

Je zou ook de dag van te voren een lading ribs kunnen maken, die zijn nog prima op te warmen de volgende dag, PP/PB net zo.
 
mcjas zei:
Ik denk dat dit prima kan, alleen moet je met een oven wel een beetje oppassen dat het niet uitdroogt.
MOINK balls (let op het juiste hoofdletter gebruik :D) kunnen prima in de oven opgewarmd worden

Je zou ook de dag van te voren een lading ribs kunnen maken, die zijn nog prima op te warmen de volgende dag, PP/PB net zo.

Excuus, bericht is aangepast naar hoofdletters  :D

Ribs kan ik inderdaad ook wel maken.... ben de dag van tevoren toch redelijk vroeg thuis, dus dan kan ik er mooi mee aan de slag.
Kan eventueel ook de hapjes 's morgens op de barbecue gooien om alvast te bereiden....

Uitdrogen in de oven had ik ook al aan zitten denken inderdaad..... maar desnoods een wat lagere temperatuur en dan wat langer.... of is het dan juist een hogere temperatuur en wat korter in de oven om te voorkomen dat de hapjes uitdrogen? :-/
 
Ben erg benieuwd wat je verstaat onder tosti-rolletjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Frits zei:
Garnalen is ook makkelijk,  even marineren in olie, ketjap en knoflook. Op een spiesje twee keer drie a vier minuten grillen en klaar.

Neem aan dat je deze met tosti rolletjes bedoeld?

https://www.bbq-nl.com/bacon-kaassticks/

Leuke tip inderdaad, alleen hebben we volgens mij niemand er bij die dag die garnalen lust....  :D
Er zitten met name vleeseters.... en wij thuis eten eigenlijk nooit garnalen..... dus als ik er over hou, dan komen ze daarna niet meer op.... dus die parkeren we voor een eventuele volgende keer als er w?l viseters bij zijn...

Die tostirolletjes bedoel ik inderdaad.... alleen had ik ze ergens anders gevonden...  :)
 
Hahaha, heel herkenbaar.

Ook bij ons zijn er altijd maar een paar vis eters. Heb tegenwoordig een zak garnalen in de diepvries liggen, daar haal ik er dan een paar uit als ik ze wil maken, ze zijn zo ontdooit en daarna gemarineerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
jvdheuvel zei:
Uitdrogen in de oven had ik ook al aan zitten denken inderdaad..... maar desnoods een wat lagere temperatuur en dan wat langer.... of is het dan juist een hogere temperatuur en wat korter in de oven om te voorkomen dat de hapjes uitdrogen? :-/

Ik zou voor low and slow gaan, dan heb je de minste kans op uitdroging. Eventueel een bakje water in de oven wil ook helpen
 
Ik zou de oven vooral uitlaten en de boel opwarmen op de bbq
Laat hem gewoon aanstaan, heb je er ook geen werk mee. Want of je het nou in de oven schuift of in de bbq. Zoveel briketten kost het niet en je cre?ert meteen een bbq beleving. 
 
SilverFox zei:
Ik zou de oven vooral uitlaten en de boel opwarmen op de bbq
Laat hem gewoon aanstaan, heb je er ook geen werk mee. Want of je het nou in de oven schuift of in de bbq. Zoveel briketten kost het niet en je cre?ert meteen een bbq beleving.

Daar zit op zich wel wat in ja..... gewoon de schuiven vrijwel dicht zetten dan? en als ik iets wil opwarmen gewoon ietsje verder open zetten?
 
Kan, je kan er ook voor kiezen om continue ongeveer dezelfde temperatuur aan te houden, dan hoef je niet / minder te denken aan de schuiven en het opnieuw regelen van de temperatuur ;)
 
We hebben natuurlijk wel het geluk dat het zaterdag weer lekker weer wordt en de temperatuur een stukje makkelijker in de weber te houden is.... Ik zal eens kijken of het lukt om de barbecue de hele dag aan te houden.... Zal nog een uitdaging worden vermoed ik... :D
 
Vorige week met zelfde uitdaging gezeten... uiteindelijk s ochtend om 8.15 de bbq aan om burnt ends voor te bereiden. Ondertussen de MOINKS gerold en kippenvleugels gekruid.

Burnt ends laten uitdampen en ingepakt in koeltas.
Bbq aangelaten op een 120gr

Later met visite de MOINKS en kipvleugels erop. Temp wat hoger, richting 150 zodat alles wat sneller gaar is.
Laatste 10 min de burnt ends met saus erbij.

Alles vrijwel gelijktijdig klaar zonder veel omkijken.

05787e79cac3103b58f5aaeb3fbf1fd5.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kippen vleugels doen het hier ook altijd goed tijdens de borrel. Kun je mooi om het uur een snack aanbieden.
Gister lekker tijdens de vrijdag borrel de WGA aan. En telkens 500gr vleugels er op. Je krijgt toch altijd trek als je aan de pils zit

9e7fb1ef69c3e2b7bfe419b3dc00baab.jpg


7c12513e9b3589dcdf175e95d366bac9.jpg
 
Kip en bier Is goud.
Lekker gekruid kippetje en een lekker fris biertje  :p
En zo een hele avond vol maken. Genieten
 
Lekkere hapjes allemaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan