BasBQ
Beef en Steak

Wijnranken, welk vlees of gerecht

 

Schumi_wk

Kooltjesharker
Berichten
110
Zoals de titel het al aangeeft heb ik van mijn schoonbroer oude gedroogde wijnranken gekregen. Altijd leuk maar hij weet dat ik zo nu en dan de bbq durf in gang steken en roken, natuurlijk heeft hij zichzelf en zijn familie uitgenodigd om dit te komen proeven.

Nu is het zo dat je weinig vind over wijnranken als rookhout en bij welke gerechten dit zou passen en daarom deze warme (het mag ook laag zijn) oproep om jullie voorstellen te zien.

Groeten.
 
Wijnranken kun je prima gebruiken. Ik zou ze voor lam en dergelijke in het vuur gooien.
 
Schumi_wk zei:
Zoals de titel het al aangeeft heb ik van mijn schoonbroer oude gedroogde wijnranken gekregen. Altijd leuk maar hij weet dat ik zo nu en dan de bbq durf in gang steken en roken, natuurlijk heeft hij zichzelf en zijn familie uitgenodigd om dit te komen proeven.

Nu is het zo dat je weinig vind over wijnranken als rookhout en bij welke gerechten dit zou passen en daarom deze warme (het mag ook laag zijn) oproep om jullie voorstellen te zien.

Groeten.


Als het wijnranken van druivenhout is vind je hier wel wat.
Wellicht heb je iets aan dit overzicht.

https://www.bbq-nl.com/rookhout/
 
Ok, had die link nog niet gezien, bedankt daarvoor.

We gaan dat een keer proberen met een lamsbout.

Voor de wijnkenners, het zijn ranken uit de Vacqueyras streek. Ook wel heel lekkere wijn daar.
 
Die gast heeft er echt verstand van
 
Klinkt i.d.d. niet als een huiswijntje. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan